Helstorm Duals - Dubbelturnering 40k Skellefteå

edited 24 september 2011 10:28 in Warhammer 40k

Den 22 oktober kommer Legend i Skellefteå att anordna sin andra dubbel-turnering i Warhammer 40k.

Varje lag som deltar består av två spelare med varsin armé på maximalt 500 poäng, alltså 1000 poäng per lag.

Arméerna byggs var för sig med följande restriktioner:

  • Arméerna ska vara målade (minst tre färger på rätt plats.)
  • Modellerna ni spelar med måste ha samma utrustning som det står på er armélista - WYSIWYG.
  • Modeller som inte är Målade eller har WYSIWYG plockas bort från spelbordet.
  • Force Organisation Chart gäller med ändringarna 0-1 HQ och 1+ Troops. Man behöver med andra ord ingen HQ.
  • Inga statiska 2+ saves (överhuvudtaget) eller bättre.
  • Inga modeller med Toughness 6 eller mer.
  • Upp till 3 modeller med 3 Wounds, i övrigt maximalt 2 wounds per modell. (Modeller med swarm-regeln får ha fler wounds.)
  • Inga Ordnance eller Large Blast. (Gäller även psychic powers)
  • Inga fordon med mer än 33 i totala Armor Values. (Front + Side + Back)
  • Inga Specialkaraktärer.
  • Ingen enskild enhet får kosta mer än 250 poäng.
  • Alla matcher kommer spelas på en spelplan som är 120 x 120 cm.

Turneringen kostar 100kr per lag, alltså 50kr per spelare, som går direkt till vinstpotten.

Anmälan och mer information kan ni finna här:

http://legendspel.se/events/view-event/?event=102

Det finns enbart spelbord och terräng för 12 lag (24 spelare) så passa på att anmäla er i tid. Det är först till kvarn som gäller. På plats i butiken kan ni köpa mätredskap, templates och tärningar om ni inte har med er eget. Alla turneringsdeltagare får 15% rabatt på dessa artiklar.

Kommentarer

  • För oss som inte tillhör den lokala spelkretsen, finns det möjlighet till sovplats?

  • Inte i lokalen skulle jag tro, men nog fasen måste det väl finnas snälla spelare som kan låna ut en soffa eller dylikt?

  • Är det natten före eller natten efter eller både och?

    Till Umeå tar ni er på c.a 1,5 timme med bil/2 timmar med buss (gott om avgångar), och där vet jag ju att ni har sovplats.

    Annars om jag ska ställa upp (vilket jag hoppas men inte bekräftat ännu) så kanske jag kan ordna sovplats i Burträsk, c.a 4 mil från schtaan (=Skellefteå).

  • På lördag går bussen 07.45 från Umeå busstation och anländer i Skellefteå 10.15, alltså en halvtimme innan turneringen börjar.

    Klockan 20.45 går sedan bussen hem till Umeå igen.

    Övernattning i Skellefteå känns överflödig.

  • edited 27 september 2011 15:19

    Fast det förutsätter ju förstås att alla bor i Umeå

  • Jo det förstås. För själv tänker jag sova i Skellefteå ;)

  • BlodigaEric bor i Sollefteå :0)

    Men vet sen tidigare att han har övernattningsmöjligheter i Umeå.

  • edited 28 september 2011 05:28

    Jag är osäker på om vi kommer åka upp direkt till Skellefteå eller övernatta i Umeå. Jag måste konsultera med min medspelare.

    Men det skulle varit kul att vara i Umeå en dag innan och spela lite ;)

    @ Trukson: hör av dig om du ska åka upp till Skellefteå.

Sign In or Register to comment.