Malifaux

edited 12 september 2011 10:50 in Off topic

Tjenare, undrar hur spelet fungerar och hur man spelar det, har funderat på att köpa en Cult of December box. :)

Kommentarer

  • Och är det någon som spelar det på FUSK?

  • Det har varit lugnt nu under sommaren med i höstas/vintras spelades det en hel del. Det har varit snack om att dra igång nu igen också. Det kliar då i mina fingrar.

    Spelet är väldigt annorlunda om du är van vid fantasy eller 40k. Att man aktiverar varannan figur, slumpar med spelkort istället för tärningar är de största exemplen. Grunderna är dock lätta att lära sig. :)

  • Det skulle vara fett awesome, gillar modellerna :D

  • Om du skaffar lådan är det igna problem att testa spelet jag har lite gobbos du kan få ta dig en test match mot ska även lägga upp enn turnerin efter fanatich som är startbox mycke poeng och du känner dig varmi kläderna då

  • Jag shoppade oxå CoD-boxen och jag gillar figgarna. Dock är figurerna långsamma, med det menar jag att de har kort förflyttning. Men de är snygga...

  • Har funderat på Death Marshals oxå :D

  • edited 13 september 2011 18:45

    Har spelat December ett par gånger och det är en rolig arme inte jättesanb men klart efektiv med bra synergi. Man kan se den lite som en stritsvagn som rörsig framot runt Rasputina och ska man skica iväg något på solo misions får man skicka två så de kan hjälpa varandra.

    Och använd Ice pillers och vad nu hennes frysa tereng förmåga för att kontrolera spelplanen

    Kan klart recomendera den

    Vill man ha mer rörelse i Rasputina armen skulle man kuna spela

    Rasputina

    SnowStorm

    3 Gemins

    tror du även får in en Essens of Power SnowStormen ger armen rörelse och lite bord control och mer blasts borde fungera bra trots att han är dyr

  • Jag har shoppat lite kvinnlig fägring i form av Gremlins jag . Alltid bra att ha fler än ett gäng att lira med. Då kan man ju lira hemmavid :)

  • khanmank: Gremlingsarna är skit coola moste bara måla upp dem och ha för många lag det har jag för länge sedan tyvär =)

    Schitzoo: Kan vi lira vid tre har inte dit nummer sedan behöver du låna figurer?

  • Det blir bra, kommer vara där runt tre

  • Jag har alla lag utom Slann till Blood Bowl så att "ha för många lag"-konceptet är jag helt på det klara med :P

Sign In or Register to comment.