svenska 40k/fusk

edited 27 augusti 2011 13:12 in Warhammer 40k

Hallå. jag kollade föreningsranking på sagda sida... av någon anledning är vi inte representerade i toppen. Själv tycker jag mig se en hel del utomordentliga spelare från denna stad/förening. Vad har vi missat, vad behöver vi göra för att få vårt namn på listan?

Trevlig helg /Robert

Kommentarer

  • Handlar det inte om att vi endast har en (två) turneringar per år som går in i rankingen, nämligen Fanatic?

    Tittar man på vilka turneringar som ger rankingspoäng så kan man se en del "källarturneringar" med 10 deltagare som ändå ger ranking. Vi spelar ju sådana i Umeå också, men det är ingen som rapporterar in dem till svenska40k och därför så läggs de inte in i rankingen.

    Sedan har jag då aldrig, mig veterligen, någonsin rankats som en "FUSK"-medlem på någon turnering, inte ens Fanatic.

    Statistiken är alltså grymt snedfördelad, inte på grund av dålig bokföring från deras sida, utan snarare dålig bokföring från våran sida. Skulle vi i FUSK hela tiden vara supernoga med att vår föreningstillhörighet alltid skulle rapporteras till rankinglistorna, så skulle vi nog klättra ganska fort.

  • edited 27 augusti 2011 13:59

    Allvarligt. Varför bry sig om något sådant ens? Jag ska erkänna att jag inte har någon koll på denna lista, så vad jag säger kan kanske kastas i bingen, men jag tänker säga det ändå; Om nu denna lista tar in saker som "10-manna källarturneringar" hur väl kontrollerad och på något sätt giltig gentemot någon form av verklighet kan den då vara?

    Nej, jag tycker Umeå ska inta den coola positionen att vara de där tuffa grabbarna* som inte bryr sig, för vi vet hur bra vi* * är ändå.

    *jag har inte koll på om det är några kvinnor som aktivt spelar turneringar numera i Umeå

    **med "vi" menar jag er, inte mig.

  • edited 27 augusti 2011 14:11

    Gissningsvis behövs det väl bara att någon tar kontakt med dem och meddelar att vi vill ha vår förening med på sidan och vilka spelare som hör dit.

    För övrigt, rankingsystemet är väl utformat och hänsyn tas till turneringarnas storlek. Anledningen att den inte känns så aktuell för folk i norrland är för att det bara går två stora turneringar häruppe och det blir väldigt dyrt att vara "turneringsaktiv". Skulle det vara lättare/billigare att delta i 7-8 turneringar per år skulle den förmodligen vara mer omtalad här uppe.

    Sen har ju rankingen både för och nackdelar, som t.ex att den tenderar locka fram mer tävlingsinriktade listor.

  • Sedan har jag då aldrig, mig veterligen, någonsin rankats som en "FUSK"-medlem på någon turnering, inte ens Fanatic.

    Det här med klubbtillhörighet tror jag också är ett geografiskt betingat fenomen.

  • Tittade just in på svenska 40K:s rankingmeny under Föreningsregister där det står:

    "För att lägga till, ändra eller uppdatera information om en förening, kontakta admin via forumet. "

    angående OPs post

  • @lasergreger... håller med till en del, men om vi har en förening och det finns forum/sidor som håller koll. Borde vi då inte bry oss för alla våra medlemmar? en del kan tycka att detta är viktigt andra oviktigt, men vi måste få möjlighet att hjälpas åt att påverka om det är saken..

    Sedan anser jag att våran "Fancy fanatic" toppar allt vad dom erbjuder ;p

    @Trukson, jag kan bara instämma. Fantasia har en grym sida med information och resultat. om turneringen är av det "godkända" slaget borde dom införa dessa resultat rakt av. Inte bara för att någon glömde rapportera. sedan undrar jag vilken insyn de har i vad som rapporteras eller vad den inre "kärnan" anser skall vara med.

    Hursom helst. Jag vill att vi funderar på att få en stående rapportering av allt som sker på fusk :)

    @Dante82 många kloka tankar där... man skulle tycka att "ranking" hade att göra med avstånd och möjlighet att delta :P

    nä, men vi borde kanske bevaka fusk lite bättre?

  • En annan viktig sak för att turneringar skall räknas till rankingen är att de annonseras på Svenska40k, så att de är "öppna för alla". Och det är klart att ni skall ange er föreningstillhörighet, även om det är banalt och barnsligt, är det ju alltid kul att tävla...

    Och både jag och Asplund är sjukt sugna på Fancy Fanatic...

    /Pär (häxjägare/tau/harlequinalver)

  • " även om det är banalt och barnsligt, är det ju alltid kul att tävla..." - I can relate to that xD

Sign In or Register to comment.