Tyranid Pro Face-off

edited 6 januari 2008 19:31 in Figurmålning etc

Det har nu gått ett bra tag sen jag och en kompis, Hive Mind, införskaffade en Endless Swarm låda, den men löjligt många gaunts i. Det har även nu blivit halvt bestämt att vi båda ska sikta på fanatic nu till vår. Vi tänkte då att vi skulle kunna dokumentera våra framsteg med armérna ända fram till fanatic och jag tänker ta initiativet att börja lägga ut lite bilder på min armé.

The game is on!

Armé bild - Allt utom carnifex

Armé bild - Sidobild med carnifex

Armé bild - Sidobild med zoanthrope

Armé bild - Zoom, warriors

Jag har även mer uppmålat men har inga mer bilder för tillfället men det kommer. Jag ska försöka at fixa mer och bättre bilder över monstren till ett senare tillfälle!

Edit: Hive Mind vs Prins Termos

«1

Kommentarer

  • Det där ser riktigt bra ut ju. Keep it comin'!

  • Mmmm... Bolterdöd..
    De ser riktigt bra ut!
  • Såg ju hela härligheten live nu i helgen å .. looking good. Real good boy. Mjuka härliga färger. keep on rockin girl!
  • Håller med Trollapan, underbart färgval. Du får gärna berätta om hur du målar det röda.
    Jag blir djupt inspirerad av att se så många färdiga figurer. Det ser fantastiskt ut helt enkelt.
    Berätta även gärna vad du har kvar att göra på armén. Jag inser nu hur jäkla mycket jag själv har att göra innan Fanatic. Tack för påminnaren :D

  • Det röda är målat med mechrite red, blood red, fiery orange och sist lite elf flesh. Det går oväntat snabbt att måla, däremot lider vissa detaljer lite som ni förmodligen kommer att se när ni ser dom live.

    Det som jag har som inte är på bilderna är två till zoanthropes(färdiga) och 8 genestealers(under påbörjad målning). Jag är inte själv säker på vad som kommer att finnas i slut armén men det lär nog inte ta stop förrän jag blir less. Mitt mål till fanatic är däremot att ha ca 80 - 100 hormagaunts i armén plus lite annat kul. Det lär komma upp en armélista i framtiden då mer modeller blir färdiga.

  • wow i love it !!!!! riktigt snygga!!!!
  • Gillar färgerna.. och ja så många figurer tillsammans ser så häftigt ut. Baskanten ser dock lite halvslarvig ut på vissa. En liten petitess förstås, men jag måste ju klaga på nåt! ;)

  • Ja, då har man till slut fixat vettiga bilder, nu på både min och Hive Minds armé. Korten blev för övrigt väldigt mycket bättre nu i alla fall. Vi börjar förstås då med mitt :p.

    Zoanthropes

    Carnifex - Fram Carnifex - Bak

    Warriors - Fram Warriors - Bak

    Genestealers - Fram Genestealers - Bak

    Gaunts - Fram Gaunts - Bak

    Håller på nu med 22 till gaunts och en till warrior. Baserna är jag osäker om jag är jätte nöjd med, måste nog lägga till lite mer stuff och taggtråd eller nåt. Idéer någon? Ska jag även highlighta en gång till på deras skal? Vissa skal känns lite mörka särskilt på warriors.

    Här kommer då Hive Minds bilder. Jag får se till att sparka lite på honom så han kommenterar snarast.

    Hive Tyrant - Fram Hive Tyrant - Bak

    Raveners - Fram Raveners - Bak

    Lictor - Sida Lictor - Andra sidan

    Zoanthrope - Fram Zoanthrope - Bak

    Rippers

    Gaunts - Fleshborer Gaunts - Devourer

  • Ni båda målar mycket bra tycker jag :) hoppas bara att mina tyranider blir lika bra....
  • edited 9 mars 2008 19:59

    Hej hopp. Ska jag måsta skriva kommentarer till mina egna figurer? Vars är världen på väg?

    Hursomhelst så har jag till synes kommit igång med mina tyranider och 40k.Är anmäld till fanatic i april och då måste jag vara klar...

    Detta är hur armén ska se i nuläget:

    • 10 Ripper swarms
    • 10 Ripper Swarms
    • 20 Gaunts, fleshborers
    • 20 Gaunts, fleshborers
    • 20 Gaunts, devourers
    • 30 Gaunts, spinefists
    • 2 Lictors
    • 3 Raveners
    • 3 Raveners
    • Carnifex, Scything talons + venom cannon
    • Carnifex, 2*Twin-devourers
    • 3 Zoanthropes, warp blast, synapse
    • Hive tyrant, Scything talons, venom cannon
      • 1 Tyrant guard
    • Hive tyrant, Wings, 2xtwin devourers

    För ett total av 126 figurer....

    Nu har jag målat:

    • 10 rippers

    • 10 rippers

    • 20 gaunts

    • 1 zoanthrope

    • 1 Hive tyrant

    • 1 Winged Hive tyrant

    • 1 Lictor

    • 1 Carnifex

    En bit kvar,men I will keep it comin!

    PS. Min arméärmycket bättre och snyggare än Prins termos DS.

    Uppdaterat 27/2

  • Härligt! Jobba på!
    Men är allt det där bara 2000 poäng? Yikes!

  • Termagants är fortfarande den tuffaste enheten i hela nidlistan. Härligt att se 40st av dem!

  • Mr Hive mind, hur ska du hinna med allt allt? :)
  • Man hinner alltid, man får bara olika mycket sömn! ;) För svårt att låta bli allt annat.... I guess.

  • jag bugar ! riktigt snyggt.älöskar sättet ni målar på
  • Oj nu var det ett tag sen, men det har i för sig inte hänt särskilt mycket på målar fronten däremot. Har börjat nu med dom sista 16 gauntsen till armén (slutar nog på 80 hormagaunts tror jag). Däremot har Hive Mind varit läskigt produktiv, har bara bilder på hans påbörjade monstrositet tyvärr. Jag ska även se till att komma fram till en armélista snart så man vet mer på vad man siktar på, förutom att man ska ha en massa gaunts i armén.

    Underkroppen - Winged Hive Tyrant

    Överkropp, fram - Winged Hive Tyrant

    Överkropp, bak - Winged Hive Tyrant

    Framifrån - Winged Hive Tyrant

    Sidobild - Winged Hive Tyrant

  • edited 26 januari 2008 11:56

    Åhnej vad cool den blev 2!!!!! :O

    jag älskar fellbeastvingarna

  • Är Hive Mind någonsin någonting annat än läskigt produktiv? ;)

  • jag försöker iaf. Snart fanatic ;) its time!

  • Låt mig gissa att du satt och målade när du skrev det där???

  • Då var man tillbaka till den platas vi kallar internet och då var det dags med en uppdatering tycker jag. Jag må inte ha bilder på många olika figurer men jag har en hel del bilder, så det är lika bra att lägga upp dom.

    Mitt work in progress monster:

    Hela Överkropp Delad Överkropp, igen Underkropp

    Har även suttit och räknat ut en armé till fantatic turneringen och det blev i slutändan endast 80 hormagaunts :(

    HQ:

    Hive Tyrant (Malanthrope eller förvuxen Zoanthrope)

    • 2* Scything Talons
    • Extended Carapace
    • Warp Blast
    • Implant Attack
    • Flesh Hooks
    • Toxin Sacs och +1 ws

    Elites:

    4 Warriors

    • Rending Claws
    • Extended Carapace
    • +1 bs och styrka
    • 3*Deathspitter och 1 Barbed Strangler

    Troops:

    20 Hormagaunts

    • Flesh Hooks

    20 Hormagaunts

    • Flesh Hooks

    20 Hormagaunts

    • Flesh Hooks

    20 Hormagaunts

    • Flesh Hooks

    8 Genestealers

    • Scything Talons
    • Extended Carapace
    • Flesh Hooks

    8 Genestealers

    • Scything Talons
    • Extended Carapace
    • Flesh Hooks

    Fast Attack

    3 Bioacid Spore-mines

    3 Bioacid Spore-mines

    Heavy Support

    3 Zoanthropes

    • Warp Blast
    • Synapse Creature

    Carnifex

    • Crushing claws
    • Devourers
    • Tusked
    • Enchaned Chitin(?), extra wound alltså
    • +1 bs

    Har inte boken framför mig men det är det här som jag fick med, kanske fel på något men i det stora hela är detta armén. Kommentera!

    Bilder på Hive Minds monster kommer upp senare ikväll, blev lite stressigt (photobucket är sjukt seg att ladda upp bilder)

  • ser bra ut men tror den skulle se ännu sliskigare ut om du fick dit några lite längre tentakler så det blev mindra julkärve av det
  • Det blir ashäftigt, det jag skulle kunna tänka mig är att göra muntentaklerna lite spetsigare nertill, eller? :)

  • Det skulle kunna vara en idé, men den är inte helt färdig än. Den ska få ett par till med dom små scything talons när jag hittar några såna. Ska dessutom green stuffa dit mer kring midjan och lägga till lite mer carapace. Dessutom måste jag lägga upp bilderna på Hive Minds färdiga flygande monster innan han avrättar mig.

  • Värsta Lictozoanthrofex!

  • Tack vare Setomidor har jag nu skaffat en projektlog som ni kan hitta här: ProjectLog

    Inte så mycket kvar men det lär bli en ny till nästa armé.

  • Var lägger du upp loggen? Du har btw bara använt modell varianten på alla grejer och inte nån enhetsgrej. :P spelar hemsk roll...

    Du skulle ju kunna använda lictor-armar som dom övre om du känner för det. Skulle se lite special ut, men det gör han ju redan :)

  • Sen har du skrivit Hive Tyrant på Heavy Support också :)

    Jag funderar på att ändra så att även enheterna har en sorts % baserad grej, men det får vi diskutera i en annan tråd. Snygg log!

  • Ditt WIP-monster ser ju ut som Death in Junes sångare! Skulle det vara OK att kalla honom för Douglas?

    Men armén ser bara bra ut, jag ser fram emot att se hela spektaklet på fanatic.
Sign In or Register to comment.