Hur många gör ny arme inför Fanatic XX?

edited 17 juni 2011 07:29 in Figurmålning etc

Jag har fått för mig att folk är skitduktiga på att måla upp nya armeer inför Fanatic. Men jag vet inte vad jag grundar det på. Hur många därute är det egentligen som planerar att ha en ny arme färdig till Oktober?

(Med ny räknas inte ny armelista, utan en stor procent målande)

«134

Kommentarer

  • edited 17 juni 2011 07:36

    Jag hade tänkt fräscha upp min armé (om jag lyckas lösa problemet med axelskydden), och det kommer att innebära en i princip total ommålning

  • ska måla upp en 2500 pts lizardmen lista jag^^

  • Mina blodänglar ska bli klara tills dess har jag tänkt

  • Jag kommer att vara klar med en ny SW armé... han inte klart till förra :/

    Själv har jag aldrig spelat med samma lista, armén byts ut byggs om hela tiden :)

  • Möjligen måla upp ett gäng Terminators och en rejält konverterad Land Raider. Räknas det?

  • Ungefär en halv, räknas det?

  • tänkte kanske satsa på att få upp systrar har lite målat sen innan, är skeptisk till att det kommer hinnas med

  • edited 17 juni 2011 11:10

    Jag hade tänkt måla upp en Inquisitor coteaux arme med massor av inquisitorial henchmen och rosa jokaeros

  • Funderar på att fixa upp min ultramarine-armé. Den är ju inköpt, men mest omålad ;)

  • Just påbörjat en Empire armé, men kommer aldrig bli klar med 2500pts på drygt tre månader..

  • Tänkte väl måla en 40-50 gubbs.

  • Jag kommer att måla om mina Space Goats så att de är i samma färgschema (och får en massa nya fordon att leka med) samt att jag kommer att göra färdigt mina Grey Knights (vadå, typ 20 modeller).

  • Ska försöka hinna bygga 2000pts traitor guards :) har en enhet so far (Y)

  • Själv lutar de åt en helt ny High Elves armé. Har målat 5 lothern sea guards, en magiker, en prins på griffon och 10 Swordmasters. Thats it.

  • Har en Imperial Guard arme som målas samt en Tyranid arme som målas och båda borde nog va klara fram till höstens FF. Gäller att va ledig så man kan lira också bara :p Så ja nya armeer på gång

  • MOste bygga om min beastmen

  • Tomb Kings - finns det lättare armé att måla?

  • Jag skall köpa/limma/måla 2000pts space wolf innan nästa fanatic :D

  • WoC gäller för mig ;) ska limma ihop hela armén och måla/konvertera en hel del Chars och unit fillers

  • Ska damma av mina mariner (som i princip jag aldrig spelat) och fixa klart dom. Behöver fixa upp ett gäng fordon, walkers och några enstaka gubbar till för att få dom fullständiga.

  • edited 17 juni 2011 18:56

    Jag kommer att ta steget från 40k till fantasy. Så i oktober kommer det en Khorne-demon armé!

  • blir nog 40k slaanesh demoner istället x)

  • Blir det någon Fanatic så så blir det Imperial Guard, thats right 30+ goes 40k! Sist jag spelade 40k var nog på "Snökon" -95(?!), så det skall nog gå kanon...!

  • För mig blir det ingen ny armé denna gång men jag sitter och slipar på en ny lista som kommer kräva en hel del jobb. Min troll-armé kommer överge sitt spindeltema och satsa på bättre trupper istället.

  • Håller på och bygger en armé med Black Templars för nästa Fanatic. Ska bli spännande att se vilken typ av armé jag bygger ihop till slut.

  • Nej, gjorde en ny till FF-XIX. :) är ju bara fyra månader mellan vår och höst turneringarna, så blir antagligen fler nya arméer till våren än hösten.

  • Känner mig modig och kommer nog spela beastmen. Så en helt ny armé kommer målas upp. Sedan beror det ju på vad som kommer fram till oktober. Kommer ogres med en ny, värre Brahmir staue, så kanske jag tänker om...

  • Blir det någon Fanatic så så blir det Imperial Guard

    Blir det någon Fanatic??

    Bajsar björnen i skogen? Har tomten skägg? Är en grodas arsle vattentätt? Är Dea super awesome?

    På vissa frågor går det bara att svara ja (klart du ska vara med, ingen brännboll den här gången)

  • Hade varit kul att spela något annat, men eftersom det är tight med tid så blir det någon av de existerande. Och visst har Dark Eldar ryckt lite i det ondsinta kopplet lite, men... Kanske till Våren-12.

  • Min första rosa rymdapa klar och den blev awsome =P

Denna tråd är stängd.