Fantasia Fanatic XX, höst 2011

245

Kommentarer

  • Nr. 3: Anton Sjöstedt ska spela Orcs & Goblins.

  • Kommer Power Scroll i sitt nu uppdaterade format vara tillåten?

  • Eftersom reglerna är sena kanske ni bör skjuta fram på turneringen en vecka eller två ? = ) (så en annan kan vara med ...)

  • Kommer Power Scroll i sitt nu uppdaterade format vara tillåten?

    Ja

  • edited 9 augusti 2011 16:54

    Om inte jag har helt fel, men ändrade de inte hur Power Scrolls fungerade i senaste FAQ:n?

    Rulebook FAQ, sida 4:

    Reference Section – Arcane Items, Power Scroll

    Change to “POWER SCROLL 35 points

    One use only. A Power Scroll can be used when the Wizard makes a casting attempt. During that casting attempt, the casting value of the spell is halved. You cannot choose to boost a spell when using the Power Scroll.”

    EDIT: Wops, ser nu att ni redan upptäckt detta - nåja, nu finns det iaf även här för de som inte redan läst den uppdaterade FAQ:n.

  • dea
    edited 9 augusti 2011 16:52

    Eftersom reglerna är sena kanske ni bör skjuta fram på turneringen en vecka eller två ? = ) (så en annan kan vara med ...)

    Är det pga av reglerna eller är det så att målningen går lite långsamt

  • edited 9 augusti 2011 18:50

    Prata inte om långsam målning. Mina dryga 20 Steel Legionaires som jag påbörjade i februari är kanske klara denna veckan... om jag har "tur"...
    Min Valkyria är fortfarande inte klar... efter över 1½ år...

  • Pfft! ;)

    Jag vet inte hur länge jag arbetat på mina orker. Men de som känner mig vet att jag är ruskigt långsam. Det tog ju tio år innan jag för första gången fick en färdigmålad armé. :p

  • Har du fått en färdigmålad armé!? :)

  • edited 10 augusti 2011 10:10

    Dea "Är det pga av reglerna eller är det så att målningen går lite långsamt"

    Ingetdera. Jobb, enda helgen under hela hösten jag inte kan ändra nåt på (inbokat innan ff-datum kom) :(

  • dea
    edited 12 augusti 2011 02:38

    Nu är reglerna till höstens Fanatic färdiga. Ni hittar båda regelpacken på Fantasias hemsida

    Har ni inte redan anmält er så är det hög tid. Ingen vill väl missa vårt jubileum, ni kan ju vinna en helt ny armé (mer om detta i första posten)

  • 40K: Har jag förstått det rätt i senario 2, att det ska vara totalt 7 objektiv?

  • 40K: Har jag förstått det rätt i senario 2, att det ska vara totalt 7 objektiv?

    Nej det ska vara 5 objektiv. Andra meningen under tredje punkten i Scenario 2 skall bort, den är en rest från en tidigare version då spelarna hade lite kontroll över utsättningen av objektiven

  • Scenariona ser riktigt roliga och intressanta ut, ser fram emot att spela dom till hösten (men de kan ju bli att man provar på dom före också förstås ^^)

  • Kort fråga: I 40k Annihilation, om en grupp består av flerwoundsmodeller, är det modeller eller wounds som avgör om den är värd 50% av victory points?

  • Står inte det i reglerna redan, typ regelboken? Det är väl "modeller" som räknas?

  • "Alla enheter vars antal är reducerade till 50% eller mindre samt alla flerwoundsmodeller som tappat minst hälften av sina wounds ger lika mycket VP:s som 50% av enhetens värde i poäng"

  • Förtydligande angående VP räkning. Enheter som består av en modell som har flera wounds samt alla independent characters ger bort 50% av sitt värde om de reducerats till <=50% av sina wounds. I alla övriga fall är det antalet modeller i squadden som ska vara reducerat till <=50% av antalet de var från början, oavsett hur många wounds varje enskild modell har.

  • edited 18 augusti 2011 05:21

    Ytterligare tillägg till 40K. Det var inga restriktioner satta i häftet men vi har efter lite diskussioner bestämt att det blir samma restriktioner som tidigare, med ett tillägg.

    Eldar: Max one seer council on bikes
    Orks: Max one unit of Nobs on bikes
    Chaos: Max one Lash of Submission
    Imperial Guard: Max 10 Battle Psykers

    Detta kommer att läggas till i häftet i uppdateringen.

  • Förlåt, men varför begränsas Nob Bikers? Nog är väl ändå den fasen förbi? Själv är jag mycket mera rädd för Assault Terminators.

    För övrigt har jag testat regelerna i en match och det var ruggigt kul! Detta var snuskigt bra scenarios, bra jobbat!

  • Restriktionerna som finns är väl mest till för att förhindra sälklubbning? För jag kan inte tänka mig att någon vinner fanatic på grund av 2 lash of submission eller två seer councils. Men i dagens klimat så kan sälar klubba rävar bara dom spelar space wolves... :P

  • edited 18 augusti 2011 07:32

    Spenariospecifika förtydliganden för Space Wolves.

    Bjorn the Fell-handed
    Scenario 1 - Kill and Secure & Scenario 5 - Capture and Control räknas som mission baserat på killpoints för Björns specialregel.
    Scenario 2 - Seize ground räknas som mission baserat på Objektiv för Björns Specialregel.
    Scenario 3 och 4 räknas inte som något av dem för Björns specialregel

    Lone Wolves
    I alla Scenarion utom scenario 3 gäller deras "reverse killpoint" regel vad den nu heter.

  • Anmälningslistan uppdaterad.

  • har testat några missions, mycket trevliga, ställer till det lite :)

  • Ang utlottningen, hoppas ni har en stor glaskål eller tombola... :p

  • Dea ska självklart ha en fet cylinderhatt till det :D

  • Hahaha!! självklart!!

  • Nr: 51 i 40k. Axel linder. Spelar Grey Knights, inte SM.

  • pretty please skriv hur man placerar ut objectiven i Capture and Control det är lite smyg fail ;)

  • edited 29 augusti 2011 10:25

    40K, Scenario 2: Seize ground

    Får man Matchpoäng som vanligt för KP enligt tabellen i häftet och sedan får den som tagit mest KP +2 MP i bonus. Eller får enbart den som tagit flest KP sina 2 MP?

Sign In or Register to comment.