Grey Knights FAQ

edited 13 juni 2011 08:57 in Off topic

Inga konstigheter egentligen annat än att andra trupper än infanteri kan hålla objektiv.

Länk

Kommentarer

  • Ja det mesta var väl väntat, trodde dock inte att de skulle rula Dreadknightens nävar till styrka 6.

  • varför styrka 6 på doomfistsen?! annars var allt ganska solklart. tycker dock väldigt synd om tau nu pga Ulumeathi Plasma Syphon...

  • Tycker det inte heller var logiskt att klassa Mandrakes som Demoner. Annars anser jag att Doomfists inte ger Dreadknighten S10 var oväntat men bra. Den är ju inte walker. All in all tror jag nästan att GK-faq:en är en av GW's bättre skrivna FAQ:s. Typ alla funderingar/frågor togs upp, kommer relativt snabbt inpå bokens release osv.

  • Well, dom verkar gjort en del tolkningar baserat på fluff och i senaste fluffet är väl mandrakes halvdemoner mer eller mindre. Och taus pulse vapen är plasma baserade alltså påverkas dom av plasma syphon. Tycker faktiskt om det konstigt nog, och IIRC så fungerar bara plasma syphon inom 12" eller liknande kort avstånd.

  • På samma tema har jag en regelfråga: Kan en karaktär använda Psychic Communion när den själv är i reserve?

  • En till fråga: När en Callidus använder sin Neural Shredder, slår man mot gruppens högsta Ld (som vid Ld-slag) eller mot gruppens majoritet Ld (som vid to-wound-slag)?

  • "På samma tema har jag en regelfråga: Kan en karaktär använda Psychic Communion när den själv är i reserve?"

    • Nej... tex en blood angel psyker kan inte använda wings of sanguinius för att kunna flyga in från reserve.

    "En till fråga: När en Callidus använder sin Neural Shredder, slår man mot gruppens högsta Ld (som vid Ld-slag) eller mot gruppens majoritet Ld (som vid to-wound-slag)?"

    • Majoriteten ... Skjuter man mot en enhet med 10 boys(t4) och en warboss(t5) så tar man majoriteten (dvs 10 boys på t4)... Skulle säga att det är samma med LD.
Sign In or Register to comment.