Pandaemonium

edited 18 mars 2011 06:04 in Warhammer fantasy

Hur spelar ni tzeenchspellen panadaemonium?

Vi har alltid tolkat den som att enheter inte får använda karaktärers Ld, som det står skrivet, men igår berättade Eldborn att den rådande tolkningen, i vart fall i Umeå var en annan. Jag förstod inte riktigt vad, och hur man kan komma fram till något annat.

Som jag tolkat beskrivningen kan inte enheter använda varken generalens eller andra karaktärers som är del av enheten Ld, men att karaktärer på egen hand testar på eget Ld. KOllade på warseer där regeltolkare finns i överflöd och där verkar det råda enighet kring denna tolkning.

Nån som har annan mening, och om så, hur kommer du fram till den?

Kommentarer

  • Som det är skrivet ("... enemy units may not benefit from the Leadership of their army's characters."), så ser jag inte heller att en enhet kan använda LD från en karaktär som är del av enheten (men däremot från en champion om den har högre LD). Det är ju inget som ändrats från 7:e till 8:e heller.

  • Jag har hittat ett avsnitt i beastmen boken där det står att beastmen ignorerar Pandeamonium! Så då kör vi på det, okbrasåhejdå!

  • Jag har hittat ett avsnitt i bajsboken där det står att Lars är sämst, så då kör vi på det.......

  • Men framförallt är jag inte bitter!

  • I vanliga fall så hade jag dumförklarat Björn men inte nu, Lars och Don Pedros är små Modorövar hela bunten.

  • Har också alltid spelat den som du verkar köra Björn och aldrig inbillat mig att det borde skötas på annat sätt. Hemsk spell för orcherna är det...

  • hemsk för alla som inte har tjock benstomme och helskägg :)

  • Ödlorna tycker denna spell är rolig. Ödlorna tycker fler ska använda denna spell. Men i allt allvar så spelar Setomidor den precis som den står skriven. Och det är bra.

Sign In or Register to comment.