Blood Angels 1st Company

edited 17 mars 2011 13:56 in Warhammer 40k

Fick denna idé från diskussionen kring vad folk tycker om count as. Tanken är att jag länge tänkt bygga en armé kring de finaste krigarna från Blood Angels 1st company. Först testade jag att göra en armé från BA codexen med massor av terminators och 2 scout grupper. Det fungerade inte alls på grund av att armén endast innehöll 2 scoring enheter. Jag fick heller inte känslan av en ren terminator armé.

Min tanke är då att använda Dark Angels boken för att uppnå idén med en ren terminator armé. Jag är nyfiken vad folk tycker om detta. Kommer det att störa någon om jag använder en annan codex? Få höra lite åsikter.

Kommentarer

  • Hej,

    Jag tror att hur vi än vrider och vänder "count as" så har vi som spelargrupp gått förbi det "gamla hederliga" Vi förundras av konverteringar, vi vill se mer roliga utmaningar, vad kan folk åstadkomma? Därav tror jag du är säker med din tolkning av BA, även om du spelar DA...

    Jag själv funderar på att avboka mina beställningar av Grey knights eftersom jag har en Emperors children armé som helt klart kan motsvara de nya enheterna.... Trots att det är diametrala motsatser i fluff.

    När jag började spela 40k var det helt andra premisser som spelade roll... Chaos spelare var noga med "secreat number" osv... nu behöver ingen bry sig, det är bara bygga, peka och tala om. :)

    Lycka till!

  • Sen tror jag att mycket av diskussionen handlar om att folk vill spela den "bästa" codexen. Det går t.ex att göra en alldeles utmärkt Wolrd Eaters-armé utifrån codex: chaos space marines men en del spelare vill hellre spela dem som BA eller SW för att de är "bättre" i närstrid.

    Sett till den aspekten är du nog ganska säker då de flesta kan enas om att även om en Deathwing-armé inte är dålig, så är nog en välbalanserad BA-lista "bättre"

  • edited 17 mars 2011 17:44

    Jag skulle gärna spela mot en 100% Terminatorlista vid något tillfälle, men då i ett fluffdrivet scenario där båda spelares styrkor är anpassade till striden och inte minst att scenariot är bakgrundsmässigt drivet av att man endast skulle sätta in ett gäng termies.

    Däremot skulle jag själv inte uppskatta det i en turnering. (Inte heller CSM som GK)...

  • edited 17 mars 2011 18:00

    Men vad är egentligen anledningen till att neka någon att bända en aning på fluff oavsett anledning så länge det framgår vad som är vad?

    Ni kanske har spelat längre än jag, men under de drygt runt 17 år som jag spelat kan jag inte minnas några gamla hedliga takter med "secret number" osv. I mitt spelargäng körde vi med pappbrickor i evigheter och det beror inte på att vi är några power gamers på jakt efter det bästa codexet, själv har jag spelat samma arméer i både 40k och fantasy sedan jag började.

    Så mitt svar på ditt inlägg BlodigaEric är, har du ev idé som du tycker är cool, så kör på!

Sign In or Register to comment.