Dark eldar second wave!

edited 16 februari 2011 12:59 in Warhammer 40k

Helvetet så tuffa!

Kommentarer

  • Får en "Resident Evil"-filmkänsla av Beastmaster och Khymera 1. Helt OK annars, även om jag inte riktigt blir klok på Clawed Fiend. Lite mix av Ork/troll i huvudet, samtidigt som man får känslan av både katt och gorilla. Väldigt olik GW's vanliga modeller i alla fall.

  • Najs! Men var i fasen är Wracks?!? Nog tusan är väl bokens bästa Troop-choice viktigare att släppa än beastmasters?

  • Aldrig i livet dom har släppt bokens tuffaste enhet jag har väntat på dessa monster sedan jag såg bilderna och fluffet i boken gillar khymeran de ser ut som dom gör i dark heresy böckerna

  • Tycker att modellerna är helt okej, utom flocken som såg sjukt tråkig ut. Även trist att alla är metallmodeller. Och att clawed fiend finns i 1 utförande.

    Och jag håller med Hemlighållaren, var fan är wracks?(eller venoms för den delen?!)

  • edited 16 februari 2011 15:29

    Jag gillar verkligen Succubus modellen utifrån bilden. Hundarna också. Resten såg ok ut. Får se hur de ser ut i handen.

  • ... Jag måste fixa en succubus in i min lista...

  • Tyckte inte om huvudet på beast mastern, kan någon som kanske har mer koll på fluffet förklara varför det ser så konstigt ut? I övrigt såg den rätt okej ut, lite stel posé men i övrigt snygga detaljer.

    Claw fienden såg okej ut, inget speciellt. Som herr_nilzzon sa får man lite känsla av katt och gorilla på den. Hade förväntat mig en häftigare modell tbh.

    Razorflock såg bra ut, men väldigt tråkiga. Okej att det är fåglar, men tja... Dom såg inte häftiga ut. Namnet antyder ju också, eller ger iaf mig tankarna, att de ska ha vassa klor/blad och annat som de kan swoopa förbi mer och inte bara vara ettriga fåglar.

    Khymeras däremot tyckte jag var en klockren fullträff. Okej att dom känns väldigt udda jämfört med de andra, men det är mest för att jag känner att de andra monstrena också borde varit i stil med khymeran. Gör khymeran större, att den står på bakbenen eller möjligen har sex ben, stora feta klor på två av lemmarna och på en terminator bas så skulle den bli en nice clawed fiend.

  • Tycker huvudet på beast mastern är rätt lik khymerans skalle... Connection perhaps?

  • Mening med beastsen till beastmastern är ju att dom inte ska vara ett dug lika varandra dom är ju plockade från olika planeter och kymerorna är ju warp beast så de borde inte se ut som något som födds på en planet.

    Att klawed fiend inte ser så gw är ju hela stilen på dark eldar, fluffbilderna på talosen eller scourges eller grotesqerna är ju en helt annorlunda kliv i deras design precis som tau var när dom kom.

    och ja det ska vara en kymera skalle beast masters använder masker ofta gjorda av den varelse dom vill styra plus att dom intergrerar massa sändare och liknande i dom så det är därför.

  • Clawed fiend of octarius, eller vars den nu var ifrån.

    Vad mina 3rd edition gener klingar gott.

    http://www.warhammer.cz/img/Clanky/Hrud.jpg

    Passar in ypperligt, inte som gw's nya korkade ideér om dreadknights och grejor.

    Rijtigt tuffa monster.

  • edited 17 februari 2011 06:56

    Okej, med den förklaringen så köper jag beastmanhuvudet =)

    Jag känner att största problemet med claw fienden är att den inte ser så massiv och arg ut som dess regler antyder att den är. En annan posering hade nog hjälpt ganska långt också. Välgjord modell, men det känns mest som han är och promenerar.

    Razorwings känns lite konstiga, att vad som ser ut som en bunt rätt normala fåglar ska ha rending och kunna immobilisera en dreadnought i närstrid. Skulle dom inte haft rending hade jag nog haft lättare att köpa modellen. Fåglarna är väldigt välgjorda och ser bra ut, men dom känns inte tillräckligt razor men väldigt mycket wing.

    Edit: Linken Klomster gav har en fin bild på hur man föreställer sig en clawed fiend, den i bakgrunden. Stor sak med stora klor.

Sign In or Register to comment.