Da Black Gobbo hijacks GW! (spontana reaktioner för Orcs & Goblins pre-orders)

edited 8 februari 2011 04:00 in Warhammer fantasy

Går man till GWs hemsida nu kan man se det tydligt: Da Black Gobbo is back! Det har sagts mig att för tio år sedan (vid en goblin release) dök han upp för första gången och stal White Dwarf, korsade över texten och skrev dit Black Gobbo. En tidning fylld av goblin mischief, som tyvärr slutade i olycka, när den vite dvärgen på sista sidan jagade ifatt det lilla krypet, satte pistolen i nacken och tvingade honom att ge upp. Da Black Gobbo svor då att återvända, och nu har han äntligen gjort det!

Imorgon händer det. Som den fanboy jag är har jag formligen svept internet efter pre-release bilder, utan framgång. Men nu är Februwaaaaaghi! äntligen här. Orcs & Goblins pre-orders är timmar borta. Är du taggad? Det är jag!

(föreslår att vi använder denna tråd för bilder, spontana reaktioner och allmänt grönskinn-pepp!)

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaagh!

Kommentarer

  • edited 7 februari 2011 17:02

    Kommer i alla fall falla dit på antignen en savage orc arme eller en gobblin arme kasnke båda min plånbok är inte licka tagggad som jag men fan va kul det ska bli

  • Nakna gröna orcer FTW!!!

  • Savage orcs har alltid varit grymma! Följa upp Dvärgarna med Orcs? Ska bli kul att se första 8.e boken också.

  • Den där WDn.... ääähh.. BGn? har jag i alla fall i samlingen. En klassiker. Såg gobbosarna redan igår på sidan. Ska bli kul att se vad de hittar på. Inte för jag spelar WFB längre i nuläget, men O&G ligger varmt om hjärtat.

  • Jag ääääääälskar spindeln!

  • Det ser riktigt bra ut. Spindeln framför allt. Måste kanske ta och strippa och måla om de goblins jag har liggandes...

  • hmm... nu vill jag ju starta en ny fantasy arme... men jag borde göra klart iaf en arme jag har innan... jobbigt dilemma :S

  • Jäklar! Jag ÄLSKAR nya sortens bok! Påminner om femte upplagans arméböcker. Riktigt stiligt!

  • edited 9 februari 2011 09:04

    Jättespindeln var verkligen skitsnygg. :)

    Från Warseer:

    Savage Orcs get a very fun option I will reveal when the pics of the miniatures are shown, though they speak for themselves... =)

    Undrar vad det betyder? De verkar ha sköldar, men det kunde de väl ha förut?

    Edit: Aha!

    1. There's an option with the Savage Orcs to carry a stone axe so big that it takes two models to do so: that's why someone mentioned there are 11 Savage Orcs in the box...sort of. It's another figure that's specifically to help with the big axe.

    Kollar man på killarna längst till vänster så syns det. :)

  • edited 9 februari 2011 09:32

    Kollar man på killarna längst till vänster så syns det. :)

    Eller så tittar man på bild nummer två efter man klickat in sig på savage orcsen :)

    Edit: Framkommer det någonstans om jättexan har någon regelteknisk effekt eller är det bara for show?

  • Gives the unit D3 impact hits, and causes multiple wounds (D3), when smashed into a large target

    Finns att hittas längst ned på den savage orcs sidan.

  • Älskar verkligen spindeln hur mycket som helst. Känns som en modell man vill köpa bara för att ha eller försöka konvertera in i en annan armé =)

  • Damn nice! Enda dåliga med spindeln verkar vara att nästan alla ben är i luften. Dom har sneakat in lite döskallar längst ner på mittbenen för att överhuvudtaget få den att fästa på en 100x100m bas :D

  • edited 9 februari 2011 11:56

    Basen är till och med 100x150mm

  • Savage orcsen är grymt tuffa! assasin gobbos med! spindel på 100x150 vilket monstar gillar fluffet att den lurkar på intet ont anande jättar ;)

  • WAAAAAAGGHH....

    Yippieeeeeieee

    Savage orcs och spindeln gillar jag otroligt mycket. Damn vad Dea/GW ska få mycket pengar av mig.

  • Nu vill man ju nästan köra Savage Orcs/Forest Goblin arme bara för att prova en alternativ tribe xD

  • HAHA...jag tror vi kommer se flera goblin chamaner i framtiden . man får tydligen ha spindeln som mount...

    • There are also eight Forest Goblin crew for the howdah, many tiny spiders to adorn the base and a Goblin Great Shaman if you choose to use the Arachnarok Spider as a monstrous mount.
  • dags att damma av sina gamla spindlar och FG.....

  • Bygga massa balla feral orcs till 40k here i come! :D

  • Gillar spindeln STARKT!!! Undrar om det skulle gå att göra en "scrap-howda" och köra den som en Squiggoth? =D

  • Undrar om det skulle gå att göra en "scrap-howda" och köra den som en Squiggoth?

    +1

  • Det är väl massa folk som redan har läst boken, så det är väl inte så mkt ryckten längre?

  • Spindeln ser riktigt cool ut. Jag kommer dock inte ansvara för konsekvenserna om någon skulle smyga upp med en sån bakom mig.

Sign In or Register to comment.