Dark Angels lista

edited 26 januari 2011 19:33 in Warhammer 40k

Nu när äntligen en Dark Angel updatering så blev man ju helt till sig i hatten. Blir att spela dessa mörka änglar på FF och innan det testas runt på Gretchin Cupen. Detta är min lista i alla fulla fall. Tyck till då jag har 10 pts kvar som jag inte vet vad jag ska göra av på.

Dark Angels 1990 pts

Pts HQ

130pts Belial 2 x Lightning claws, Rites of Battle

205pts Sammael, Land Speeder, Twinlinked heavy bolter, Twinlinked Assultcannon, Shield of night

TROOP

535pts 5 Deathwing Terminators. 2xThunder hammer/Stormshield, 1x apotechary + Thunderhammer Storm shield, 1xLightning claws, 1xCyclone missile launcher + chainfist + Landraider, extra armour

320pts 6 Ravenwing Bikes 2 meltaguns 1 apotechary 1 Attack bike multi melta

280pts 10 Tactical Space Marines 1x Lascannon 1x Meltagun 1x Powefist + Rhino 2x Stormbolter, Extra armour

280pts 10 Tactical Space Marines 1x Plasmacannon 1x Plasmagun 1x Powefist + Rhino 2x Stormbolter, Extra armour

FAST 100pts Landspeeder Assult cannon + Multi melta

HEAVY 140pts Vindicator + extra armour

Kommentarer

  • Lirar själv dark angels... dock så spelar jag bara Death/ravenwing... men en blandad lista funkar med. hade själv 25 points över när jag var klar med min lista så jag satte bara ut 5 stycken chain fists så var det klart : >

    Har dark angels fått en updatering? Kan Belial ha iron halo nuförtiden?

  • Helt korrekt av dig att nämna Iron Halon.. den kan han INTE ha. Jag utgick ifrån vad "normalt" folk har bara ha ha.

    Hoppas på den blandade listan inte ska göra bort sig helt och hållet bara. Aningen få modeller (41 eller nått liknande) tyvärr men vad gör man. Dark Angels for the win :p

    Jadu dom där 10 poängen där kommer säkert bantas ner på något sätt till 25 pts och en fist till serganten i Ravenwing squaden skulle jag tro.

  • edited 23 januari 2011 09:45

    ingen av mina listor har mer än 35 modeller: >... eller jo....mina blood angels är 38 nu när jag tänker efter sen har jag work in progress dark eldar med...nvm my previous statement:D

  • skule inte ha thunderhammer/stormshield,, dom har väll fortfarande de gammla reglerna, 4+ i närstrid? skippa hammrarna, ta lightning claws eller stormbolter istället.

    obs, tänk på att apotekarien får ta bort "(anny faild save whitin 6 inches)" ... dvs land raiderns cover save... om inte jag har missupfattat allt...eller det finns i FAQn

  • inte med nya FAQ då blev dom 3++

  • edited 26 januari 2011 07:20

    AWESOME !!! är deras typhone launchers också som i SM codex??? apoticarie? jag måste läsa FAQ:n

  • read it and rejoice ;0)

  • Har spelat listan nu och kommer köra Samael på jetbike istället. Måste va mer värt. Sen så terminators enheterna blir sjukt trevliga när man mixar och har sig. Bra skit!

  • landspeeder är sjukt mct bättre, far runt och dödar lätta fordon, i alla fall dom fanatics jag har kört med honnom...på jetbike kan han inte joina bikers (om inteFAQ:n har ändrat)

  • ja skulle inte köra honom i speeder i en arme med bara två andra fordon då det finns på tok för mycke melta å lance vapen plus raketer å lascannons där ute just nu. Armorvalue 14 i all ära men mot DE å Eldar e han rätt rökt tidigt i spelet även om han kör flatout. Plasmacannon e alltid kul å han e ju immun mot instakill, tre wounds å TB sa kan få en 3+ cover mot allt så överlever han desto längre skulle ja tro.

    Men de e ju ba va ja tro...=)

  • Hittar inte den nya FAQ... kan nån slänga in en länk eller så...vart taggad att gräva fram mina deathwing:D

  • edited 26 januari 2011 18:04

    Det spelar alltså ingen roll att han e indipendent character när det gäller som jetbike att joina en bikes enhet eller?

    Grymt sugen på just den iden annars ju :s

    edit: Har kollat upp det hela nu och Samael är INTE en indipendant charachter .. (pardon my spelling).. så.. well.. sakki sakki säger jag bara. Aja får tweaka på annat håll i listan då kort och gott :p

  • edited 26 januari 2011 18:23

    Apothecary ger feel no pain... Storm shield termies med en apoth i squaden anyone?: > (funkade hur bra som helst som Blood angels iallafall)

  • Kör som sagt den varianten. 3 terminators med thunderhammer/stormshield (varav en är apotekare), en med 2xlightning claws, 1 med chainfist cyclone missile launcher.

    Mycket trevligt må jag säga. Har dock bara spelat en match med dom och jag slog sjukt dåligt (just med dom). Ser dock potentialen i enheten. Mumma någon? hehe

  • funkar tom bättre än med BA iom att deras Apoth e Independent Character å kan således dödas innan man får ut så mycke av han, den sista som far i en DA enhet=) Dock så ha ju BA minst tre stycken i sin arme=/

  • BA har ju även furious charge av det lightning claws med styrka och initsiativ 5 mums

Sign In or Register to comment.