GWs Stormraven gunship, supposed läckt bild

edited 12 januari 2011 20:08 in Warhammer 40k

Den här bilden kunde man under en kort stund hitta på GWs hemsida innan de tog bort den, hade tydligen hamnat under FAQs istället för FAQsen.

Stormraven

Vet inte, men själv tyckte jag inte den var särskilt snygg. Såg rätt... klumpig ut, vet inte riktigt. Tycker Kendals ser betydligt häftigare ut för att vara ärlig.

Kommentarer

  • edited 12 januari 2011 21:21

    Tycker den ser ut som en guldfisk...

  • Nu när du säger det... ^^

  • Storm-goldfish.

    Fasst för mig är bilden gammal.

  • Kanske kommer upp som pre-order i veckan som kommer nu :D Hoppas på iaf en bild där den är målad i GK färger. Liknelsen vid en guldfisk var faktiskt skrämmande mitt i prick!

    Om man tar själva flygkroppen så är den hemskt lik den första Land raider-utgåvan i formen, kanske finns fler anledningar än en till att den kallades för en flygande LR när ryktessvängen för BA var i full sving.

    2 eller 3 fullproppade med grå riddare känns väl ganska fluffigt, eller vad säger du klomster?

  • De enda problemen jag ser med det är att i aktuellt fluff så är dreadnoughts ganska ovanliga. Och grey knights brukar teleportera in.

    Dock så passar det deras upplägg med många små squads som opererar själva.

    Så jag är mest emot, men det beror på om dom ändrar på antalet dreadnoughts. För ett skepp som är special-designat för att kunna dra med en dread till ett chapter som inte har så mkt dreads och som brukar teleportera in i vilket fall....... tveksamt.

    Dock så skulle den se sjukt mycket mer häftig ut om det var grey knights framför och fisken hade mer grey knights färger och mönster.

  • Själv gillar jag att det har börjat dycka upp flyers valkyrian ect. sen om man inte gillar40k stilen på fordon är ju en annan, allting är och ska ju vara knubbigt och kantigt. har set lite andra bilder på den och tycker att den ser tuff ut sen är det kanske lite hårt att döma den på en bild. ska bli spännande att se den i lite grå toner med ;), sen fluffmäsigt så är det inte så skumt om imperiet skulle ha fordon specielt för dreadnoughts med tanke på hur awesome dom är så ska dom ju få komma in med stil. kendels varian är snygg den med ända jag saknar är var dreden ska sitta.

  • Funderar på att bygga nått längst bak på den... Dock har jag varken delar eller idéer på hur man ska göra...

  • Jag tillhör skaran som tycker den är riktigt snygg, även om den med det utseendet hellre borde kallats "dropship" istället för "gunship" men tomato vs tomato.

    Sen hatar jag personligen flyers i 40k, tycker att ett spelbord vanligtvis är trångt nog för mer än 2 tanks :0)

    Att GKs fluffmässigt har ont om Dreadnoughts borde ju inte spela någon roll, vill du följa fluffet så spela din Stormraven utan Dreads, den är ju inte direkt dålig ändå. Tittar man på de flesta arméer som folk spelar är de ganska "o-fluffiga".

  • även om den med det utseendet hellre borde kallats "dropship" istället för "gunship" men tomato vs tomato.

    Fast med det utseendet ska den väl kallas Assault Lander. Däremot tycker jag att design och sånt i praktiken fungerar. GW har börjat få bra flyt i detta och man kan direkt se vilken armé/kultur som ett fordon tillhör. Även positivt att det inte är allt för stora skillnader på vissa designelement mellan IG och SM, så att det ändå blir "imperial design".

    Enda bekymret jag har är att en sådan Stormraven inte är i närheten av potentiellt realistisk aerodynamik. Nu är det förvisso Sci-fi och Adeptus Mechanicus lever på kvarlevor av obegriplig teknologi från innan den "teknologiska medeltiden", men först och främst lyckas de tränga in 12 killar i Power Armour i den lådan, samt en Dreadnought på åtminstone 4-5 ton som gör att bärkraften knappast lär hålla... ;) ... så av den anledningen måste jag nog ge Trukson rätt ändå. Det lär vara ett DROPship, bokstavligen...

  • Har sett den här bilden tidigare men jag är mer nyfiken på dreadnoughten som står i bakgrunden kollar man noga så ser det ut att kanske vara den nya furioson i plast kanske!? :)

  • På denna bilden så tycker jag att den ser för kubbig ut. Dom borde ha pulat på en drednought på modellen så hadde den nog sett bättre ut. Den känns som något från Khador rangen eller från advance wars:

  • Skulle nog vilj sätta motorerna lite längre fram och vinkla lite nerot så den ser mer ut som en helekopter

  • Den har ju motorer på ingspetsarna som är riktade nedåt.

  • Ja det fans det det hadde jag inte sett

  • edited 19 januari 2011 06:07

    Ah änteligen uppe för preorder och om Cheeze ursäktar lägger jag upp korrekta länkar :)

    Stormraven

    Furioso Dread

    Battleforce

    Stormfågeln ser ju ganska bra ut nu när man får se den ur lite olika vinklar (ett tips är att kika på exempellistorna de lagt upp). Jag tänker att på pokemonvis så kommer den uppgraderas till en thunderhawk när den får tillräckligt mycket erfarenhet. Jag fattar dock fortfarande inte vart eller hur en dread skall kunna transporteras... men men.

    Dreaden känns som ett ruskigt bra kit, mycket delar som kan kombineras med de andra dread-boxarna. Hade väl kanske sett att det vart lite mer valfria symboler i likhet med venerable-boxen för att ge lite mer valfrihet i utseende. Men som sagt man kan ju kombinera ihop det själv om man köper flera.

    Slutligen känns väl battleforcen som att den är lite väl dyr till vad man får eller? Överlag känns det väl som att man på GW har hittat ett vinnande koncept med att släppa grejer i 2 vågor, men folk är väl aldrig nöjda :)

  • Jag håller verkligen med Herr Nilzzon här.

    Förutom problemet med aerodynamiken så har jag hört av källor att denna konstruktionsmiss till flygande trupptransport kommer att vara av, hör och häpna, plast(!). Det känns ju inte som ett rimligt material att använda när man ska transportera trupper och fordon. Inte nog med att det förmodligen inte är tillräckligt hållbart för att bära upp en särskilt stor tyngd så kommer det inte kunna stå emot beskjutning av något större än en slangbella. Jag hoppas verkligen jag har fel i detta.

    En sak som gör det ännu svårare att förstå hur den ska kunna fungera i en krigssituation är att den är väldigt väldigt liten. Jag skojar inte, den är knappast större än att den kan vila i min hand. Jag förstår inte hur GW tänkte där??

    En sista sak som gör det hela nästan helt obegripligt, jag vet inte om jag kan lita på källorna här men de låter trovärdiga. Okej, jag vet att det här kommer låta helt barockt, men hela det universum och de krig som utkämpas i det existerar faktiskt inte i verkligheten! Om inget av det som beskrivits inte ens finns, hur är det då tänkt att det här ska fungera som en duglig transport av trupper? Nu när jag tänker efter så har ju mitt försök att lokalisera kejsarens palats här på jorden varit helt fruktlöst.

    Jag är mållös, jag känner mig kränkt av alltsammans och jag kommer definitivt skriva ett väldigt upprört brev till GW om det här. Ibland överträffar verkligheten dikten.

  • Börjar gilla Stormraven lite mer med ordentliga bilder. Om man tar bort tornet kommer den nog bli riktigt snygg. För min del ska imperiets flygare helst se klumpiga ut a la thunderhawken. Problemet jag haft med stormravenmodellen är istället att den är väl plottrig men det går nog lätt att fixa själv.

    Dreadlådan verkar riktigt trevlig och battleforcen likså. Det är ju grejer för över 1000 spänn i den! Vettiga saker dessutom. :D

  • Dreaden var hur cool som hälst. Fan nu måste jag ha en dreadnnought i chaos armen

  • Okej att imperiska flygare gärna får se lite klumpiga ut, men lite mer... flygplansform borde dom gett den. Just nu får jag känslan av en guldfisk alternativt en lastkontainer som fått vingar.

    Dreaden å andra sidan verkar vara ett snuskigt bra kit som de lyckats med väldigt bra.

  • edited 20 januari 2011 03:22

    Kan tänka mig att forgeworld inte kommer sälja några mer dreadnought close combat vapen... Kommer skaffa 2 stycken dreadnoughts bara för att få nya armar till mina dreadnoughts: >

    stort + att det tillslut gett oss ett högerhänt dreadnought closecombat vapen (utöver den man får med ironclad)

  • Måste erkänna att Dreaden är nice. Dock ogillar jag Stormraven-modellen. Speciellt med tanke på att den verkar sakna (åtminstone om du kör sponsons) hälften av sina utgångar. I boken står det ju att den har en på var sida, en fram, och en bak. Står ju inte heller i reglerna att man måste offra sido-utgångarna för sina sponsons.

    Sen ser den ut som en knubbig korsning mellan rhino, landraider och valkyria - inte något jag gillar allt för mycket (kanske hellre kommer försöka kit-basha valken + storm raven för att göra något acceptabelt - men det blir ju dyrt!)

  • Jag gillar båda kitten!

    Stormraven modellen ser ut som en thunderhawk som har krympt i tvätten! så jag ser hemma byggen på thunderhawks i framtiden basserad på den!

    Jag tror det är meningen att stormraven ska frakta dreaden bakom lastutrymmet för marines där vingarna är men det är bara min tankegång! därför den ser ut som den gör! :)

    Furiosokittet är helt underbart det med! kommer bli kul att möta dreadlistor som kanske bygger dreads med lite variation nu :D

Sign In or Register to comment.