Dark Eldar 2000 pts

edited 18 november 2010 13:38 in Warhammer 40k

Här är en lista jag är ganska nöjd över, vad är folkets kommentarer?

1999 pts

--Hq--

duke (joins 9 trueborn)

baron

--Elites--

9 trueborn - 2 splinter cannons - 2 blaster - 5 shardcarbine - raider

5 true born - 2 splinter cannons - 3 blaster - venom

--Troops--

10 wyches - 2 wyches weapons - hekatrix, agoniser - raider

10 wyches - 2 wyches weapons - hekatrix, agoniser - raider

10 hellions - helliarch, agoniser

10 hellions - helliarch, agoniser

--Fast--

6 reaver jetbikes - 2 heat lance - cluster caltrops - grav-talon

--Heavy--

Ravenger - flickerfield

Ravenger - flickerfield

Ravenger - flickerfield

Kommentarer

  • Nice Lista... Funderade också på att köra nått liknande till en början med duke och baron och mycket combat drugs...Du får skriva om hur dina matcher går : > Om man ska säga nått om den tycker jag du har för lite darklight vapen... Iof säger jag det på alla listor... Men jag kan inte se hur du ska kunna pressa in en till utan att byta ut en hel enhet. och kanske vore värt att sätta splinter racks på trueborn raidern, ta bort shard carbinets och bara köra med rifles--når aningen kortare, Dock är rerollsen awesome och du sparar in lite points(15) Lycka till

  • tack för svaret!

    tyvärr har jag inga modeller än, men snart! Blir väldigt svårt som du säger att klämma in mer antitank vapen, dock tycker jag att armén har ganska mycket dakka för sånt.

    svårt val med splinter racks eller inte, tror jag föredrar mer skott, träffar och skadar på 3+, så inte mycket missar där.

    skulle vilja få in en chronos parasite engine som kan bosta upp mina knarkpåverkade galningar, dock tror jag inte den kommer hinna med, då listan är väldigt snabb :(

  • mhm... parasitedn passar dåligt i alla dark eldar listor... för seg... kanske en gunline dark eldar lista där den glider in från reserve skulle funka.... Dock tror jag dark eldar inte skulle funka så bra att "stå och skjuta just för att dina fordon inte kan ta stryk: >

Sign In or Register to comment.