Mitt försök på dark eldar

edited 17 november 2010 16:18 in Warhammer 40k

Håller på att fiffla på en lista men då jag inte är kompis med detta forum så får ni bara en "länk"

http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=5&t=79752

Kommentarer

  • Personligen gillar jag inte webway portal... Vad gör du om wyches kommer in innan den är på plats/den inte ens är på plan är? Då är de ett par gående T3 6+ save modeller som ber om att bli sönderskjutna Samma gäller väl chronos parasiten... extra paintokens är väl alltid awesome men det är en seg enhet i en snabb lista tror du kan få samma problem som jag fick med min första dark eldar lista: du måste få runda 1 eller spela mot någon som måste röra sig mot din board edge. Så den gången någon seizar initiative/får runda 1 så blir det en ytterst jobbig match för dig. Sen tror jag på att använda blasters istället för heatlances på reavers... 9 tum är lite väl nära för min smak om du ska döda en rhino full med arga marines/en trukk med argare orker

    Disinegrator cannon är nice... men mer nice än en dark lance? Dark eldar är grymt beroende av att göra din motståndare till fotgängare asap och döda elaka tanks med s7-10 vapen. När det gäller att döda power armour/ +2 saves så kan din incubi sköta sig rätt bra ställ bara din 2+ inv save archon med killen som har powerfist/power weapon och charga resten av incubin in i de som inte har power weapons.

    Sen för de 2 pointsen du har över kan du ju sätta en haywire grenade på dina wyches: > Jag tror dock mera på Razorflails än gauntlets... De kan viserligen få ohygligt mycket attacker...men då finns också dagarna när du rollar 1... På vanliga wyches så kan gauntlets vara lika bra/bättre... På hekatrixes som jag brukar pröva till och från är razorflails the way to go.

    Sen har du för lite lance, 14 lances(+ 1 blast pistol och heat lances) känns lite i en DE lista... jag har 23 i min och jag tycker det känns rätt otillräckligt ibland: >

  • Håller helt klart med Kendal om Dark Lances istället för Dis-Cannons på båda ravagers, kanske en av varje men tror mer på två med D-lance. Darklight vapen for the win!!=) Webway e 50/50 om den e bra eller ej, såg en kille som körde med Vect å en Archon med Web å då va den riktigt bra iom att du tar init på 4+ men annars undra jag... E verkligen 3st Trueborn med tre special weapons värt de?? Om några bolterwielding(eller liknande) maniacs spränger den(ja vet svårt med S4) så försvinner hela enheten, bättre att ha några xtra wounds i min mening.

    Till sist vill ja säga... testa listan å visa hur fel vi ha med en Massacre!!=) Hoj

  • jag skrev lite dåligt på ravagerna, hade tänkte ha två d-lance och en dis-cannon. webwayen har jag inte bestämt mig med än. funderar på att skippa archon och ta baronen istället. Jo funderade på att ta 5 trueborns och lägga in två splinter cannons till i varje venom. Får se. Hare bra

Sign In or Register to comment.