Blood Angels - Reclusiarch eller Librarian

edited 8 oktober 2010 06:26 in Warhammer 40k

Jag har lite funderingar runt vilket HQ som ska leda dödskompaniet, en Reclusiarch eller en Librarian? Åtta stycken DC killar sitter i en Land Raider, de har ett powerweapon, en fist och en infernus pistol. Jag spelade med termos Reclusiarch på Fanatic och han skötte sig utmärkt, han gör att de får re-roll to hit och re-roll to wound turen jag chargar. Grejen är ju att mycket beror på hur det går just den där fasen som de chargar. Det har hänt att de inte lyckats göra tillräckligt många wounds första turen för döda fienden eller breaka dem. Jag tänkte om jag köper en termos Librarian och ger honom en storm shield och tar kraften som tillåter mig att re-rolla hits i combat varje gång jag lyckas kasta den. Jag tänkte också ge honom shield of Sanguinius som ger ett 5+ save till alla enheter inom sex tum, dessutom får jag psychic hood. Om jag köper Librarian får jag 15p över som jag lägger på ett power weapon till DC enheten.

Jag kanske ska nämna att listan är mekaniserad.

Vad är era åsikter?

Kommentarer

  • Tycker att en librarian låter som ett bra val. Däremot måste du tänka på att det börjar komma en hel del psykers nu, så det är ganska ofta man ser en arme med en psychic hood, rune weapon, runes of warding ect. Så det kan ofta hända att du inte får igenom dina powers. Själv har jag en enorm kärlek till psykers och om jag skapar en blood angel arme ska jag ha minst fyra :D

  • Vi möttes ju på Fanatic så jag vet hur din armé ser ut.

    Som du själv säger så blir ju en Librarian ett något mera defensivt val, men det är ändå där jag skulle lägga mina pengar/poäng/blood (BA kör väl med "blood points"?) om jag vore du.

    Det skulle nog passa din spelstil bättre och att du dessutom får ett extra PW på ditt dödskompani balanserar nästan ut den offensiva fördel du förlorar (men bara nästan).

  • Jag tycker att librarian är lite mer balanserad och är en bättre support karaktär än en Reclusiarch.

  • Tycker att du borde lira med en librarian. Psykers är grymt farliga now days och en psychic hood är guld värt i många games + ger det survivability till din arme med coversave etc...

    Dock måste jag säga att ett chargande deathcompany med en chaplain(rerolls) är bland de enheter som gör absolut mest skada på vad än det chargade... Inget utom en c'tan eller ett 14 armour fordon brukar stå upp efter mitt deathcompany är klara (Lirar med en storm raven fylld med 10 DC med lemartes + Fist + en blood talon DC dread): >

Sign In or Register to comment.