Dark Eldars (Pre-order)

edited 5 oktober 2010 14:49 in Warhammer 40k

Tänkte ta ett litet snack här om de nya dark eldar modellerna som vi nu får lite bättre kik på än genom ryktestrådarna. Själv är jag rätt imponerad och tycker om modellerna, hur dom behållit den gamla looken men förfinat den.

Enda jag känner lite missnöje över är de nya kvinnliga wychena, en fick mig nästan att tänka på en catachan som gjort könsbyte och tagit på sig läder-dräkt. Av de sju man kan se close-ups på så tycker jag att en ser riktigt snygg ut, två ser okej ut/snygga, tre ser lite ut som drag-queens i avseende muskelstorlek och ansiktsdrag och den sista är nog en catachan i förklädnad. De tre manliga man kan se så tycker jag en ser riktigt snygg och och de andra två ser rätt bra ut/snygga.

Dom är jättebra modeller i övrigt med snygga dräkter och liknande. Men... se ovan som sagt.

Är det bara jag som tycker lite såhär?

Kommentarer

  • Tycker själv att dom är otroligt snygga. sen att dom kanske inte är fasionmodel snygga är en annan sak men det ska man inte vara när man spenderar dagarna med att slåss i gladiator ring och spöa orkar i rymden då ska man vara råbarkad! annars så blir man ju spöad som nån tjejig Tau!

  • Precis, spöar man folk och kastar skrot hela dagarna så ser man ut såhär och inte såhär

  • kom ihåg att EM team tenderar att definiera muskler så inni... också. Jag väntar tills jag håller dom i handen tror jag.

  • Gjorde precis samma reflektion själv när jag kikade på Wytches. Det var kvinnliga östtyska simlandslaget som kom rusande... Gäller även Hellions.

    Däremot vill jag ge beröm till Mandrakes och Urien Rakarth som verkar vara riktigt snygga modeller. =)

    @Trukson: Problemet är att Wytches snarast upplevs så här och så här och faktiskt på gränsen till så här . Ditt exempel på atletisk tjej är ju feminin jämfört med DE-modellerna och hade fungerat bra =) ... och det var lite väl skott under bältet att ta en anorektisk tjej med heroinlook som "normal" bilden.

  • Jag skulle kunna köpa ditt muskelbergexempel och dom har ju en eller två sånna bland wyches som ser rätt bra ut, men då får man börja fundera varför inte banshees ser ut sådär. Dom är ju samma ras trots allt och arbetar på samma sätt: Slakta saker i närstrid.

    Herr_nilzzon beskriver ganska bra om hur jag upplever att hälften av wytchkvinnorna ser ut.

  • Ser fram emot att få se hur de gjort talosen och warp beasts.

  • och det var lite väl skott under bältet att ta en anorektisk tjej med heroinlook som "normal" bilden.

    Googlade efter fotomodeller eftersom det lät som att ni ville ha trådsmåla tjejer med jättebyst, hittade denna bild på en koreansk modell som hette Daul Kim (hon har tydligen tagit livet av sig).

    För att ramla offtopic ännu mer så blir jag sjukt störd varje gång jag ser en film/TV-serie whatever med trådsmåla tjejer i högklackat som svingar tvåhandssvärd.

    On-topic så tycker jag modeller ser grymt coola ut, när jag ser en wych vill jag bli rädd, inte erotiskt upphetsad!

  • Tycker att Mandrakes ser sjukt nice ut och warriors är 40ks snyggaste troops.

  • @Trukson

    Kanske att man vill bli rädd när man ser en wych komma mot en, men inte för att hon ser ut som en transa. Jag menar: Howling banshees lyckas undvika att se ut som transor, varför kan inte alla wyches också göra det? Som sagt, tre av de sju de visat upp tycker jag ser bra ut, så de har ju uppenarligen inga problem med att göra snygga modeller.

  • Äh problemet med wychesarna är att de är plastisar, de har samma armar på kill och tjej figurerna så antingen taniga killar eller muskliga bruttor

  • Tyckte det såg ut som att killarna var taniga i jämförelse med tjejerna... Det såg udda ut. Fungerar i överlag bättre med killar som har taniga armar (dom är ju alver trots allt, och alla vet att dom är taniga av naturen) än tjejer som har muskelberg.

  • Jo det var lite det jag menade de delar säkert armar. Skulle ha gått åt spinkiga hållet istället spinkiga typer ser mer opålitliga och elaka ut det vet ju alla se bara på Dea =P

  • Skilnaden på howling banshees och wyches är att howling banshees förlitar sig på att vara smäckra och smidiga medans wychess vill slå folk på käften. sen ser inte howling banshees muskler konstiga ut för att dom har rustning på sig.

  • Just det jag menar: Dom har rustning på sig och ser ändå spinkigare ut, hur går det till?

  • Craftworld Eldar uppfattar sig själv som de nobla och ädla och har ganska hårda restriktioner mot användningen av steroider. CoC (Council of Craftworlds) har helt förbjudet användandet efter en incident M32.411, när en grupp Striking Scorpions rapporterats som Orks av en grupp Scouts.

    Dark Eldar har inga som helst sådana problem, utan snarast uppmuntrar detta från CWAL (Commoragh Wyches Arena League). Ju aggressivare och tåligare, ju mer underhållande och intäkterna ökar. ;)

  • edited 21 oktober 2010 14:25

    @herr_nilzzon stor kredit till till text, god trivia =)

    dock så kastade du(~jag) om orden lite grann :0 Var det inte under perioden M32.411 då en grupp Striking Scorpions agerade som Scouts rapporterade allt vad de såg till Orks.? j/k ofc :)

    (Were Eldars we use a WIDE RANGE of Effective and Neurally Automatic controlled drug injectors, how can it possible be lethal?. ) [lol]

Sign In or Register to comment.