Info 35p warmachineturnering 24/10 10:00

edited 13 oktober 2010 17:29 in Turneringar / konvent

Edit med spikad info:

Avgift 50kr för att vara med, det går oavkortat till priser för turneringen.

24/10 10:00

35 pts Steamroller (2 listor där man väljer en inför varje match, vill man spela med en lista går det självklart bra och det behöver inte vara olika casters i de två listorna)

Matchtid 100+2d6 min

Tid för varje turn 12 min (6 min extra en turn)

4 matcher

Control points Scoring (dvs vid lika antal vinster vinner den med mest Controlpoints)

Målning inte ett krav men ger en extra controlpoint (se ovan)

Scenarion: Revelation, Convergence, Incursion och killbox. Ingen bestämd ordning.

Scoring kommer ändras lite så att döda motståndarens caster kommer ge 1 controlpoint och man kan max få två controlpoints från varje scenario

Deploymentzones kommer vara 10" för båda spelarna och man kan börja få controlpoints i andra spelarens andra runda. (se steamrollerreglerna för övriga regler med controlpoints och vem som vinner varje scenario)

Steamrollerregler


Tänkte bara slänga upp en liten förvarningstråd för de som är sugna på en warmachineturnering. Som det ser ut nu kommer en sån turnering hållas den 24e oktober. Datum kommer spikas senast nästa vecka och så länge inget kommer upp som krockar så är det 24/10e som gäller.

Sist körde vi steamroller 2010 och 35pts vilket innebär att varje spelare får ha 2st 35pts listor från samma faktion och man väljer vilken man ska spela inför varje match. Inget spikat här heller men det är nog en ganska bra gissning på hur det kommer se ut poängmässigt iaf.

Turneringen kommer hållas på fusk.

Kolla tillbaka här om ca en vecka så bör det finnas lite mer specifik information.

Kommentarer

  • edited 7 oktober 2010 04:53

    Datum spikat till 24/10. Kommer börja kl 10 och 4 matcher kommer spelas. Lunchpaus ca 12:15-13:30 och vi hoppas vara färdiga senast ca 19:30.

    2 35pts listor gäller.

    Spelarna kommer ha 12min per tur och en av rundorna får förlängas med 5 min extra (Se posten nedan, ändrat till 6 min).

    Scenarion är inte spikade men kommer vara steamrollerscenarion, tiebreakers kommer eventuellt justeras lite.

    Målning är INTE ett krav men uppmuntras och kommer ge någon slags bonus (troligtvis extra tiebreakerpoäng).

    Fina statyetter till de som kommer på plats 1-3 kommer delas ut, dessa finns redan nu på fantasia.

    Eventuellt kommer någon liten avgift tas ut för deltagande för att betala priser utöver statyetterna.

    Hoppas så många som möjligt kan vara med.

  • edited 7 oktober 2010 05:11

    Länk till de aktuella steamroller reglerna: http://privateerpress.com/files/Revised_SR2010(2).pdf

    De varianter som kommer användas är Casual time limits (Vilket till skillnad från ovan innebär 12 min rundor, 6 min extra en runda och 100 min grundlängd, dvs matcherna är 100+2d6 min), 4 Round tournament och troligtvis Control point scoring med någon liten förändring. Listorna behöver INTE ha olika warcaster/warlock om man inte vill.

    Målad armé kommer ge en extra controlpoint men det är inte ett krav

    Scenariona som ska spelas kommer annonseras ut här minst en vecka innan turneringen. Det som det lutar åt nu är i alla fall att killbox och Incursion kommer vara med, hur vi löser killbox med control point scoring talar vi om när det närmar sig.

    Nya spelare som känner sig osäkra på tidsbegränsning m.m. får gärna komma och spela på fusk innan turneringen för att testa, warmachine spelas på fusk varje tisdag och vill ni spela någon annan dag så skriv här. Är ni fortfarande osäkra på tiden så tala om det i era matcher så ska det inte vara något problem att ta lite lättare på tidsbegränsningarna under den matchen.

    Frågor är välkomna här, Dea kan nog svara på vissa frågor på fantasia eller iaf vidarebefodra dem till någon av oss som håller i det hela ifall ni har svårt att få ner det ni undrar i text.

    Hoppas vi får se några mer eller mindre nya warmachinespelare de 24/10 :)

  • Nu börjar det närma sig, 2 veckor kvar!

    Tror att det nu ska vara fullständig info i första posten. Har lagt till att vi kommer ha en avgift på 50kr, vilka scenarion som gäller samt lite av våra egna förändringar till steamrollerreglerna öfr att få en så bra turnering som möjligt.

    Har ni tänkt vara med får ni gärna tala om det här eller på fantasia så vi får en uppfattning om hur många deltagare det blir.

    Avgiften på 50kr betalas på plats när turneringen börjar

  • Gaah! Min armé är ett poäng för billig. Någon som har 2 Khador Battle Mekaniks att låna ut? :p

  • Du kan låna mina. Kommer nog inte använda dem.

  • edited 23 oktober 2010 10:31

    Great! Det skulle vara finemang.

  • edited 24 oktober 2010 17:06

    Resultat för dagens turnering:

    1. Fredrik - Menoth

    2. Johan - Skorne

    3. Erik - Khador

    Övriga deltagare:

    Micke - Circle

    Daniel - Legion

    Henrik - Legion

    Tobias - Cryx

    Marcus - Khador

    Riktigt lyckad turnering kändes det som. Bra folk att spela med och vi höll bra tempo. Får kanske fundera på att köra 3 matcher istället för 4 då många verkar ha kvällen uppbokad och sista matchen kändes lite seg i allmänhet.

    Nu får vi fila på något trevlig liga upplägg för våren.

    Ifall det är någon som är sugen på att testa warmachine är det bara att säga till så kan det lånas figurer och diskuteras hur ni kan börja.

  • Ett stort tack till alla som arrangerat och även till de som var med och spelade.

    Dagen var riktigt lyckad (i min åsikt i alla fall) och jag blev glatt överraskad att jag verkligen inte blev lika utklassad som jag trodde jag skulle bli. Heck, kom ju t.o.m trea!

    Tack än en gång, och vänta bara tills nästa gång. Då kanske jag har en målad armé och mer än 3 veckors/5 matchers erfarenhet med spelet. :)

Sign In or Register to comment.