Ork mek armé

edited 14 september 2010 15:53 in Warhammer 40k
Hallå hallå ^^
Har tänkt börja me orkz och spela en mek armé. Undrar bara om det är någon som har några tips på hur man ska/kan bygga en sån armé :) har aldrig spelat orkz förut och jag är öppen för förslag.
Tack på förhand!

Kommentarer

  • Först och främst, vad menar du med mek?

    En eller flera Big Meks? Massa Burnas med Meks? Mek som i massa walkers eller mek som i massa fordon eller mek som i mechanized (massa transports)???
  • trukson han ska börja han vet väl inte !>:( det vore häftigt med en massa robotar (killa kans och deff dreds) :) köp två meks satt du får två deff dreds som troops och köp 9 killa kans på heavy lite nobz i battle vagon kanske några lootas och gots+boyz såklart skulle bli en AWESOME arme :D

  • Jag har en mechaniserad Orkarmé där tanken är att ha så mycket tanks som möjligt. En hög med Battle Wagons och horder av Trukks tycker jag är sjukt coolt.
  • Sorry filip jag ville inte verka aggresiv på något sätt ;0) Undrade mest om han hade några mer detaljer runt vad han menade med "mek" (särskilt när man pratar orker kan det ju betyda så mycket).
  • Det blir faktiskt ruskigt stor skillnad beroende på om man koncentrerar sig på battlewagons-trukks, killa kans-deff dreads eller någon blandning av det...
    Själv så tycker jag att deff dreaden är sjukt cool och jäkligt värd sina poäng :D
  • Jag menade mer åt deff dread/killa kan hållet ^^
    har ni några mer tips som tex bra sätt att kita sina enheter osv?? vill gärna ha mycket tips så att jag kan klara mig ganska bra i början
  • edited 15 september 2010 03:50
    Det bästa du kan kitta dina grupper med är en nob med powerklaw och bosspole i dom som kan ha det. Ett bra sätt att få alla grupper att överleva om du vill ha med en big mek är att ge honom ett kustom force field. Det finns många som ser fördelar med både ork boys med shootas och andra som föredrar enhandsvapen och sluggas, det måste du nästan prova dig fram till det som matchar din spelstil.
    Vapnen på killa kansen och deff dredden kan jag rekommendera att du sätter magneter på så blir dom både lättare att förflytta åsså blir det lättare att använda vapnen som kompletterat resten av listan som du vill använda.
  • 2xBig Meks med KFF
    2x30 Full-kitade (Big Shootas och P-Klaw) Shoota boys att gömma Meks i
    3x15 Lootas
    9 Kans
    2 Dreds

    Då borde du ha lite poäng kvar att spendera på "nåt kul" (jag skulle ta en liten enhet Grots att hålla hemma-objektiv med sen något snabbt typ koptas/bikes/buggys)
  • Battle wagons går som transporter till Nobz och Mega Nobz, det kan vara ett bra sätt att få in mera heavy. Sedan så är 1 Dread och 6 Killer Kanz mycket, skulle fylla på med lite annat än bara walkers. Kannons är mycket prisvärda, Looted wagon passar i en del listor, valen är oändliga och Mek-temat kan du hålla utan problem.

  • En battlewagon med en big mek och 15 burnas är gött. 16 flamertemplates på varandra gör ont. har meken kff så räknar du basen på wagonen för field range.

Sign In or Register to comment.