Projekt

edited 31 augusti 2010 21:05 in Figurmålning etc

Jag har ett projekt framför mig som jag tänkte försöka lägga upp i steg här på hammaren.

Här har vi figuren som jag köpt: Old Clansman

och här har vi lite inspiration :P

Man nr1 Man nr2

Kommentarer

  • Tänker du skapa en "historiskt korrekt" modell eller bara friformat tartan-mönster? Idag finns nämligen även en hel del tartaner som inte är specifikt från skotska eller irländska klaner (eller de non-clanners får använda), utan tillhör diverse regioner i t ex USA, Canada, Nya Zeeland och Australien, men även sådana skapade som rena modemönster i annorlunda färgkombinationer. Kan vara värt att researcha lite innan för att hitta ett mönster som passar.

    Älskar Skottland, så det ska bli intressant att se resultatet.

  • Ja jag funderar på att lira på samma stuk som de har på sin modell, med grönmönstrat, jag tycker att färgerna kongruerar med varandra helt sjukt bra på den figuren och det vore skoj om man fick till samma effekt :)

  • Tartan-mönstren kan man ju göra ganska vildt efter som man i dag kan få sina egna gjorda och godkända (dock till ett högt pris).

  • edited 1 september 2010 07:53

    Jag kollade igenom över 500 olika mönster igår och fann som av en slump att ett av klanen wallace mönster var snyggast och lättast att göra :)

    Wallace

  • Fan jag drog en långkörare och målade till serien sons of anarchy. Jag såg färdigt hela säsong 2 och då råkade även hela figuren bli färdigmålad :P

    Allt är klart utom basen så jag lägger väl upp bilder när den också är klar.

  • Sons of anarchy är en av de bästa serierna jag sett se den

  • säsong två var bara för bra! och det var ingen liten cliffhanger i slutet! (lovar att inte säga mer om den)

  • Nu fick jag tummen ur och la upp bilderna. Jag skaffade mig till och med en blogg för att lägga upp lite bilder på :)

    Jävligt kassa bilder, men det är det bästa jag kan komma med...

    Bild1 Bild 2

Sign In or Register to comment.