1000 pts 40k turnering på fusk söndagen den 12/9

edited 22 augusti 2010 21:02 in Turneringar / konvent

Den 12/9 klockan 11:00 är det dags för en ny 40k turnering i planetstrik anda. tanken var att ha en lite lättare turnering innan fanatic så att man får ett avbrott i all målar stress och sparrings matcher.

Anmälan görs på fantasia och turneringen kostar en tjuga som vanligt.

1000pts 40k är det som ska spelas och med planetstrik anda menar jag att man i början av varje match slumpar fram en person som är defender och en som är attacker. meningen är att man ska ha två varianter av sin lista en för att vara defender en för att attackera.

Defenderns fördelar:

  1. Får flytta om all terräng innan matchen.
  2. Får ha upp till 8 troops 3 HQ och 6 heavy choices i sin arme.
  3. Får deployar var som helst på planen.

Attackerns fördelar:

  1. Det ända Compulsory man måste ha i armen är 1 HQ
  2. Får ha upp till 3 HQ, 6 eliter och 6 fast attack choices i sin arme.
  3. Allt infantry, Jump infantry, Monstrous Creatures och jetbikes anländer via deep strike och allt som har deep strike får assulta första rundan.
  4. Får grattis bombardment av fienden i början av varje match.

Ytterligare info om planetstrik finns i boken med samma namn som finns på fantasia.

tanken är även att alla ska ha med sig en egen bit med terräng till turneringen.

Scenarion kommer senare och risken att det blir special kort igen är stor efter som det var uppskattat förra gången. hoppas ni är sugna på att spela.

målat är ett krav.

MVH Wille

Kommentarer

  • Man slipper inte målarstressen om man ska måla upp grejer till den här turneringen också. ;)
    Men det blir nog skoj ändå. :)
  • Haha, ja det var min första tanke också, "shit hur ska jag hinna måla saker till BÅDE Fanatic och det här!?"

    Men det verkar kul!

  • NEJ! kommer hem den 16'e.......

  • måste jag va med på! måste bara bestämma om jag ska spela Marines, IG, Tau eller daemonhunters...
  • edited 24 augusti 2010 10:12

    Äntligen en fördel med att vara nära färdig med målningen inför fanatic. Även om jag nu lär spela med mina Tyranider istället. Det här kommer bli intressant då jag aldrig haft tillfälle att testa expansionen tidigare, trots att jag köpte den direkt den kom...

    Är (typ) målat ett krav? Antar det - för såvitt jag vet brukar det vara så även på FUSK-turneringar - men tänkte kolla för säkerhets skull.

    En annan fråga förresten, hur pass grinig är vi med WYSIWYG? Har inte hunnit/orkar fixa om mina Raveners sedan FAQ:en påpekade att Raveners inte får ha split-equipment i samma enhet. Alltså inga rendingclaws i samma enhet som raveners med 2x par av Scything Talons.

  • målat är ett krav och du får köra med dina raveners.

  • edited 24 augusti 2010 21:01
    Med tanke på att det i stort sett bara är tyranindspelare som kan skilja på dom där klorna så tror jag det går bra med att bara säga vad för slags klor de har regelmässigt, ingen kommer märka någon skillnad ;)

    (bara random kommentar)
  • Hur många platser finns? Sugen på att vara med men måste kolla så det inte krockar med något ;)

    En terrängbit, några riktlinjer/restriktioner?

    Antalet du skriver att man får ha är det en ökning från standard eller är det allt man får ha? Dvs får man ha fast som defender och heavy som attacker t.ex.?

    Ska se vad man kan få ihop med mina eldar... Blev ju sugen att måla en nightspinner om man får ha fler heavys men vet inte hur mycket som går in på 1000p...
  • det är en utökning på standard charten så istället för 3 heavy får man 6 stycken. osv

  • Om man är attacker och har en drop pod får enheten där i charga rundan de kommer ner?
  • Nej, men drop poden får det...

  • nu närmar det sig så det är bara att gå och anmäla sig!

  • Snackade med brorsan min, som också var sugen att vara med, så kommer förbi Fantasia imorgon och anmäler honom också. :)

    Nu återstår bara den eviga frågan: Vilket lag ska man spela med!? Skulle inte förvåna mig om jag bestämmer mig först på söndag morgon.

Sign In or Register to comment.