Fantasia Fanatic Höst 2010

13»

Kommentarer

  • ¹/ Tiomanna Space marines enheter som hålls i reserv räknas som en enhet i början av striden för syftet att avläsa tabellen ovan, även om den har möjlighet att dela upp sig i två combat squads när de kommer in.

    När är början av striden? Före eller efter deployment?

    Början av striden är mellan deployment och matchens första runda.

    Syftar detta till att jag alltså inte kan combat squadda en enhet när jag skickar in dom i reserven, och därmed slå två olika reservslag för dom? Det är ju så jag vanligtvis spelar och har aldrig hört talas om att göra combat squad när en tia kommer in på planen(förutom vid drop pods då).

    Som vi tolkar reglerna så ska SM dela sina squads när de ska ut på banan och inte när du sätter dem i reserven. Således kan squadden i avseendet ovan behöva räknas som en även om din plan är att dela på den när den kommer in.

  • edited 8 september 2010 12:04

    Detta framkom under en match: kan samma enhet hålla flera quarters i 40k samtidigt? Kan en enhet med en modell, typ ett monster, hålla flera quarters?

    Det framkom i samma match om en enhet med independent characters räknas som flera killpoints för att hålla en quarter? Säg exempelvis att du har en assault marine enhet med 2 independent characters, är detta 3 KP för att räkna vem som har flest enheter i en quarter, eller är det en enhet för det här syftet?

  • edited 8 september 2010 14:29

    Detta framkom under en match: kan samma enhet hålla flera quarters i 40k samtidigt? Kan en enhet med en modell, typ ett monster, hålla flera quarters?

    Nej de kommer bara att kunna hålla en quarter

    Det framkom i samma match om en enhet med independent characters räknas som flera killpoints för att hålla en quarter? Säg exempelvis att du har en assault marine enhet med 2 independent characters, är detta 3 KP för att räkna vem som har flest enheter i en quarter, eller är det en enhet för det här syftet?

    De räknas som 3KPs för att bestämma detta, men alla räknas som om de befinner sig i samma quarter som majoriteten av enhetens modeller.

    Detta kommer att komma i uppdateringen

  • edited 26 september 2010 12:00

    Sänder här ut en allmän påminnelse att vi har uppdaterat häftet förra helgen, så om ni inte har laddat ner det senaste häftet kan det vara en bra idé att göra det. Uppdateringar har gjorts i båda häftena.

  • @Dante82: Väsarna vill förresten ha sovplats. Vi kommer anlända runt midnatt ikväll. Slå mig gärna en signal så kan vi snacka terräng och sovplats: 0735-794284 Erik

  • Jag vill passa på att vara den första att säga att det var en riktig kul turnering med roliga motståndare. Det var första gången jag var med i FF och jag är positivt överraskad hur välorganiserat det var och hur väl det fungerade med uppdragskorten.

    Tack för en bra turnering och förhoppningsvis blir att köra igen till våren. :)

Sign In or Register to comment.