Apocalyptic Mayhem!!

edited 5 juli 2010 10:42 in Warhammer 40k

Ännu ett historiskt krig har utspelats. Slaget om Hades Hive i Andra Armageddon kriget har återskapats utav mig (Mattias Hägglund) och Erik Sandström. För er som inte kan historien bakom så kom Blood Angles med Dante i spetsen till undsättning för att rädda de ut numrerade försvararna som leddes av ingen mindre än Commissar Yarrick själv.

Här är en länk till hela fluffet

Detta krig spelade vi på 8000p Orker mot 3000p Guardet och 5000p Marines.

Ute i de fina vädret

Orks Jag började med ca 6000p orker på planen, resten i reserv för det fick inte plats.

Battle

Bring it

Orkz Orkz Orkz

Hold the line

First kill of the day

Outpost

Tanks

Stomp em god

Förstärkning kommer

Det var den flanken

Dante leder chargen

Wtf just happened? Min Stompa som har vandrat genom samlad eld från flera håll med bara mindre skråmor går här i småbitar?!!!

Titan killer En va dessa Rhazor back tar med ett enda skott ut min stompa. 6+6+6+5=KAAABOOOMM!!!

War

Boombing

Angles

Hum...

Fallen Heroes

Total war

Game over

Yarrick står när dom andra faller

Det var ett storslaget krig som slutade som det var skrivet (nästan), staden höll till största del och Blod Änglarna räddade dagen.

Kommentarer

  • Tog sin lilla tid också. Men roligt var det verkligen! Får vi göra om någon gång (ska försöka ha mer Angels Sanguine målat tills dess). Matchen tog ungefär 10 timmar (började 9.45 var färdiga ca 18.15 - bara deployment tog 1½ timme).

  • Såg definitivt trevligt ut... =)

Sign In or Register to comment.