Att måla till 8ed 1000p

edited 4 juli 2010 18:34 in Turneringar / konvent
Ja jag verkar ju inte vara ensam om att ha mer att måla än vad man hade önskat...

Så folk kan väl skriva vad som är kvar att måla och uppdatera närman känner för det. Så kan vi heja på varandra lite ;)

Skrev i andra tråden att det som skulle göras var:
Bygga+måla ca 20 stormvermin
Bygga+ måla 4-5 jezzails (tror det blir 4, får märka ut att de bara är 2 på nåt sätt om det uppkommer)
Bygga+måla warlock éngineer
Måla warlord
Måla wind mortar

Det som gjorts de senaste dagarna är att måla upp windmortaren (inte helt nöjd med målningfen på wind globes får se vad jag hittar på...) bygga färdigt mina stormvermin, fixat baser med tillhörande detaljer (skurit/byggt/konverterat) samt kommit kanske 1/3 påväg med målningen av stormvermins samt warlord.

Så känns som att man är påväg iaf.

Hur konverterar man en warplock engineer till en dvärg inspirerad skaven clan?

Kommentarer

  • Att göra:

    • 10 Corsairs
    • 14 Knights (grundmålade)
    • Baser på 14 knights och 26 infanterister.

    Kommer nog att hinna, annars har man kvällen innan :P

  • För mig är det;

    • Bygga:

      • 5 Spjut
      • 2 Karaktärer
      • 10 Corsairs (eller motsvarande mängd Shades)
    • Måla:

      • 10 Spjut (inkl. command)
      • 2 Karaktärer
      • 10 Corsaris (eller motsvarande mängd Shades)
      • 10 Xbows
      • Chariot
      • Bolt Thrower

    Samt baser på allt ovan + 15 spjut :/ Så egentligen ser det ganska mörkt ut, men får kanske prioritera bort t.ex. baserna om tiden tar slut :)

  • Hur konverterar man en warplock engineer till en dvärg inspirerad skaven clan?

    Kanske bara genom att låta honom stå på resterna av någon staty eller liknande?

  • Börjar närma mig wash-stadiet på mina stormvermins samt warlord nu. Det ser ju inte ut att ens bli stressigt :P

    Ja får kanske helt enkelt göra en schysst dvärg inspirerad bas till engineern :)

    Snart får jag veta hur det går att försöka få en skaven att hålla i en dväg handgun. Hoppas jag inte behöver testa mina GS skills för mycket. (Ja dvärg handguns kommer förlängas för att bli jezzails )
  • Yay! 10 Xbows officiellt färdiga (minus baser) :)

  • edited 15 juli 2010 08:42
    Kvar att måla

    Ca 90 night goblins

    2 battle for skull pass kanoner med crew ( används som spear chukkas)

    1 snotling pump wagon

    1 doom diver (vet inte om den kommer att användas än)
  • Stormvermins samt warlord färdigmålade :)

    Kvar att göra:
    Bygga och måla 4 jezzails samt warlock engineer.

    Måla samt flocka baser till warlord, stormvermins, windmortar, jezzails och warlock engineer.

    Borde inte vara några större problem, måste säga att det känns som att jag varit rätt effektiv.
  • Usch, jag har precis motsatt känsla :) Saker går ganska segt, men vi får se hur det ser ut efter helgen!

  • Då är man färdig :). Ska fixa lite saker på baserna bara, fick inte med mig "mossan" från umeå så ska ordna det på fredag.

    Hoppas alla andra hinner.
  • Jag målade på rätt bra i helgen och har bara två halva Sorcar kvar att måla! Jag ersatte Corsairs / Shades med en Bolt Thrower till och strök 5 Spearmen till förmån för mer Magic items, men nu är jag nästan klar! :) Baserna kommer inte vara den slutgiltiga versionen dock...

  • 14 knights, som är grundmålade, och alla baser är kvar. Mycket möjligt att hinna.

  • edited 14 juli 2010 17:16

    14 troll.....

  • edited 15 juli 2010 07:24

    14 troll.....

    :)

    Fire wizard? Check!

  • Kvar att måla

    Ca 20 night goblins + 3 fanatics

    Fick måla upp en jätte också.
  • Baserna gjordes helt färdiga på fusk under kvällen.

    Hoppas på många snygga arméer och trevligt motstånd imorgon.
  • Jag är färdigmålad, men baserna är tyvärr trist svarta. :) Ska nog måla på någon sorts färg på dem nu på morgonen i alla fall.

Sign In or Register to comment.