Rymd-dvärg (prepare the flame!)!

edited 3 juni 2010 10:43 in Figurmålning etc

Jahaja, som så många gånger förut när jag sitter och bygger så vandrar min hjärna iväg till de gröna fälten där de lyckliga Squatsen betar i solen (ja, jag vet, använd inte lim i oventilerade utrymmen).

Hursomhelst så kunde jag inte hålla mig utan jag presenterar min Exo-armor mark 2. För er som inte minns min mark 1 finns den här.

Nu vill jag alltså ha en seriös kreativ diskussion både modellmässigt och fluffmässigt!

Bra eller anus?

Kommentarer

  • Du skulle behöva fixa en bättre bild :-)
  • Nej men usch, den är ju inte färdig! Skulle jag bjuda på andra vinklar skulle diskussionen lätt kunna handla om vad som behöver göras klart! :0)

    Jag vill ju mer veta om jag ens SKA göra klart den eller om folk bara kommer att avfärda hela dem som clowner!

  • Den är lite för orkig för min smak. Mega armour är väl iofs en god ide att utgå från, men t.ex. yxan skriker för mycket ork. Rent estetiskt tror jag en cross mellan fantasydvärg och techpriest skulle kännas mer squat.

    Hoppas jag inte gör dig allt för ledsen när jag säger att jag föredrar din mk1.

  • edited 3 juni 2010 12:40

    Hoppas jag inte gör dig allt för ledsen när jag säger att jag föredrar din mk1.

    Absolut inte, jag är en vuxen pojke, jag kan ta kritik! ;0)

    Och den förra yxan var lite för "Chaos Warrior" men jag förstår vad du menar.....valde ju mega armor just för att den börjar vara rätt gammal i matchen och är ganska "liten" (jämför med de nya plast-nobsen) och dessutom inte särskilt "orkig" när man tar bort armarna och huvudet.

    Mark 1 ser ju lite väl "Terminator" ut i mina ögon.

  • Som tidigare påpekats - väldigt mkt ork. Framför allt måste armarna sänkas. Den har nu en helt felaktig fysiologi. Orks är likt Space Marines avvikande från vanlig anatomi hos människor. Tanken är väl god i sig att använda gamla nobz, men då deras anatomi är icke-mänsklig/dvärgig, ser det bara groteskt ut.

    Även yxan är helt fel, tyvärr... liksom axelskyddet. (Ork, ork, ork, ork... är vad man tänker).

    Måste nog säga att första försöket på många sätt var bättre, om än som du noterade, var lite väl Terminator.

  • Den ser inte särsklit "squat" ut, i betydelsen "kort och tjock, satt; låg och bred ; bullig" tyvärr. Lite för lång och yvig för min smak, och dessutom lite för orkig för att verka så teknologiskt avancerad som 40K Squats ska vara.

    Jag föredrar också Mk1, där är du något lovande på spåren.

  • Håller med föregående talare att Mk2 ser helt enkelt för orkig ut, och lägger till att Mk1 ser riktigt snygg ut och är definitivt värd att arbeta från.

Sign In or Register to comment.