Squats

edited 15 december 2007 01:40 in Figurmålning etc

Hej,

Lite bilder på mitt försök att bygga squats.

squats 1 squats 2

«1

Kommentarer

  • Coola och bra bilder blev det oxå
  • Ser riktigt bra ut
  • fy va coola! vad är squats?
  • Squats är rymddvärgar som GW lät försvinna i mitten av 90-talet eftersom de ansåg att de inte passade in i 40k-världen. GW slutade helt enkelt omnämna dem och vägrar sedan dess svara på frågor om dem.

  • De blev riktigt tuffa, han till vänster har fortfarande en väldigt stor högerhandske, men annars hittar jag inget att klaga på och snyggt målade är de också. Måste hålla med att det blev mycket 'fart' i modellerna trots att de bara är baserade på Battle for skull pass-dvärgar.
  • Kommer du göra en hel armé och vad ska du annvända dom som?
    Annars tänker jag bara hålla med, riktigt snygga figurer.
  • dem är så vackra anders

  • Jag tror på att använda regler för Witch hunters med mycket space marine scouts (för att få in lasguns via storm troopers). Alternativt bara space marines med mycket scouts.

  • edited 15 december 2007 12:38

    Jag har faktiskt funderat på att köra dom som imperial guard. Då squatsen inte skilde så mycket från imperial guard utrustnings mässigt.

    Finns en doktrin (slave levies i WD303) som ger dom slow and purposeful och feel no pain.

    Och Ja det blir nog en hel arme, jag måste bara få tag på en hel massa Battle for skullpass miners. Sen blir det nog ett bygga att landtrain också.

  • Kanske slave levies och carapace armour (om dessa får kombineras)?

  • Använder du Skullpass miners? Jag trodde den stora multipart-boxen på 20 stycken vore värdare?

  • Balla, riktig gansta-pose på ledaren... :P

    Jag har en hel del gamla squats, brukar spela dom som space marine scouts, hearth guard som command squad, exo-armour som termenators, guild bikers som scoute bikes och guild trikers som trikes, termite som droppod. Men kanske går lika bra som WH? Konverterade iofs om större delen av dom till att bolters och dom som har gamla lasguns brukar få vara sniper rifles...

    http://i31.photobucket.com/albums/c370/tjub/gc48.jpg
    http://i31.photobucket.com/albums/c370/tjub/gc06-01.jpg
    http://i31.photobucket.com/albums/c370/tjub/as.jpg
  • Jo, jag har använt skullpass miners. Tycker om deras nackskydd på hjälmen. Måste kolla om multipart miners och/eller multipart warriors har sånna också för det skulle göra det hela lite enklare och billigare.

    Angående doctriner så får slave levie enheter inte ha någon annan doctrin, men då detta inte är meningen att bli en turnerings arme har jag tänkt att skita i det och ge dom hardened fighters och xeno-figthers orks då squats i rougetrader hade hatred mot orks och gretchins.

  • Min erfarenhet av Miners är att multipart-killarna är bättre på alla sätt. De bör ha i princip samma nackskydd.

  • edited 15 december 2007 18:04

    Angående doctriner så får slave levie enheter inte ha någon annan doctrin, men då detta inte är >meningen att bli en turnerings arme har jag tänkt att skita i det och ge dom hardened fighters och >xeno-figthers orks då squats i rougetrader hade hatred mot orks och gretchins.

    Sen så är det ju bäst också typ som b(rutna)lack(balance)templars och bäst-män. :p

    Edit: Skulle säga att dina squats år dom bästa hemabyggda rymddvärgarna jag har sett.

  • Dvärgar i rymden... Kan det bli bättre?

  • Riktigt balla, känns verkligen squat :)
    Dock om jag hade gjort squat hade jag nog 40k:at till dom

    ang. vad man ska spela dom som ska man definitivt inte använda marine regler för dom - dom är mycket mer lik guards (då dom inte har några av marine-generna, utan bara är "vanliga människor"), kanske ge dom iron discipline och be done with it?
  • Jag kan förstå att dom gamla squatsen var fula och opassande så att dom försvann, men när jag ser dessa känns dom väldigt 40k.

    Squats tillbaka någon?

    Grymma dudes helt enkelt.

  • Hah, såg just vad jag själv skrev: med "40k:at till dom" menar jag "jag hade gjort dom mer smutsiga och mer ångest" (40k = ångest och smuts i mina vänskapskretsar)
  • De är ju verkligen hur häftiga som helst! :) Hoppas du får klart en hel armé som jag kan krossa till sågspån med mina Orker. När jag nu får dom klara ;)

    Hur kan man inte gilla Squats? Det är frågan.

  • Man kan inneha nån form av smak, då gillar man dem inte...
  • edited 17 december 2007 23:27

    Riktigt balla, känns verkligen squat :) Dock om jag hade gjort squat hade jag nog 40k:at till dom

    ang. vad man ska spela dom som ska man definitivt inte använda marine regler för dom - dom är mycket mer lik guards (då dom inte har några av marine-generna, utan bara är "vanliga människor"), kanske ge dom iron discipline och be done with it?

    Håller inte alls med där, skillnaden mellan squat och ig kontra squat och scout är inte så stor. Men största anledningen är ju att om man spelar ig går miste om; exo-armour, living ancestors, engineers guild, trikes, bikes, termites, hearth guard och rhinos.

  • IG har ju carapace armour! Och Enginseers!... OK då...

  • IG kan dessutom hyra in Greyknights och har tillgång till droptroops vilket kan representera termites och exo suits. trikesen är krångligare men som anders tidigare nämner tänker han inte bygga en turneringsarmé så det går ju alltid att fuska in attackbikes.

    hur som helst coola modeller, och lasergreger, du ser två kaninöron bakom en sten...

  • För trikes så kan man köra sentineler.

  • edited 18 december 2007 08:49

    Det var bara chefen och hearthguardsen som hade carapace resten hade flak armour (precis som imp. guard). Så det kan man ju lösa med stormtroopers eller så. Om jag bygger nån living ancestor så kommer jag nog att köra den som en inquisitor eller som sanctioned psyker.

    Jag har för övrigt lyckas bygga ihop 2 till, en med lasgun och en med heavybolter (den med heavy bolter är jag fortarande lite osäker om så den kanske får gå till det runda arkivet). Så det går sakta men säkert framåt. Jag har också börjat fundera litegrann kring hur jag ska bygga thuddgun.

  • Finns gott om bilder på Forgeworlds thuddguns, om jag inte har det så jäktigt efter nyår skulle jag kunna erbjuda mig att bygga en replika.
  • För det första så vill jag säga att du anders är en sjuk människa ;). Men om du vill göra squats så finns det väl knappast nån som kan stoppa dig. Alla som inte vill spela mot dina squats är väl såna som du ändå kan tänka dig skippa spela mot. Det handlar ju fortfarande om att ha kul :) Din målning förbättras fortfarande snabbt. Du borde satsa lite mer på "snygga" modeller som inte har nån armé-använding.

    Keep up the good work!

  • Jag gillar inte squats överhuvudtaget, men du har lyckats att få till dina snyggt. Jag håller med Hive mind om spelandet samt, att ingen lär väl kunna stoppa dig, eller hur?
Sign In or Register to comment.