BUBBLE4 - Officiell skitsnackstråd

2456710

Kommentarer

  • När du är klar med laget Johan är det bara att flåsa åt mitt håll så är mina alver redo att få smaka dvärgars kraft. :)

    Övriga som vill möta alverna? Sure thing säg bara till, de är redo :) Danne kan dock få vänta ett tag, så det blir iaf lite space mellan matcherna oss emellan.

  • Jo, har ingen lust att möta alvblod igen på ett tag :P men skulle gärna möta någon annan! fortfarande öppen för match på fredag förmiddag eller söndag!
  • edited 16 maj 2010 10:08
    Gjort en snabb sammanställning av vilka som är/kommer vara med under sommaren, så det blir lättare att få tag på folk som spelar denna säsong:

    Frantic - Elf's - 070-3933931
    Dan ze man - Chaos Pact - 073-8304578
    Rolling Snakes - Amazon - 070-2310497
    KristofferMcSorley - Wood Elves - 070-5588573
    Emil Emilsson - Nurgle - 070-2116623
    Odium_Khan - Khemri - 070-6638753
    Johanovich - Dvärgar - 070-2237418

    Kan ju lägga upp detta i första posten + addera eventuella eftersläntare som vill vara med så vi får en mer komplett lista.
  • Jag kommer eventuellt att ha tid för en match sen fredag eftermiddag. Kommer dessutom att spela med handikapp då jag lär ha pinat i mig en halv flaska portvin vid det laget på jobbet. Jag har TV103.
  • pick me Odium! :) jag kan dricka med dig om det känns bättre!
  • edited 13 maj 2010 20:12

    Bra initiativ danne, här är Johans nr: 070 - 223 74 18

    EDIT: Kan tillägga att Sandra går på havandeskaps penning nu så efter denna helg så kan jag spela när det passar er, vill man casa lite alver så hör man av sig. :)

  • Vad snackar du om Frantic, är mina dvärgar hos dig??? Av vilken anledning har de smygit sig dit?

    Givetvis Johan ska du spela med MIN deathroller då den är målad i team colours. Och jo, jag har både en sågandes dvärg samt Grim Ironjaw =)

  • BTW, vem i gänget har mina dark elves just nu? Mina chaos dvärgar? Och slutligen high elves?? Gissar att högalverna är hos Daniel Ze Man iaf ...

  • edited 14 maj 2010 09:34
    Jag har inget av dina lag.. Dark elves gav jag till Marcus förra säsongen i samråd med dig och High elves var väl Eriks? som jag gav tillbaka inför denna säsong :).

    EDIT: Tror dina Chaos Dwarfs är hos Günther.

    EDIT2nd: Jag har ditt CP-lag :)
  • edited 13 maj 2010 23:01

    Vad snackar du om Frantic, är mina dvärgar hos dig??? Av vilken anledning har de smygit sig dit?

    Givetvis Johan ska du spela med MIN deathroller då den är målad i team colours. Och jo, jag har både en sågandes dvärg samt Grim Ironjaw =)

    Ah, min granne, Simon lånade dem av dig tidigare eftersom jag spelade med mina. Tror jag ska försöka måla dem lite i morgon. har väl halva laget kvar, men med washerna går det fort. :)

  • Tycker det är bra att vi har stenkoll på var alla lag är ;D
    Basses high elves är hos mig och jag gissar att det är mina wood elves som han spelar med.
    Hmm, har dock ingen aning var mina undead är ...
  • Jamendåså :)
  • Citat från kassakön vid Seven Elven

    -Do you know why the dwarf crossed the road?

    -No?

    -Because his beard was stuffed in the chicken!

    banner

  • Jag skulle gärna vilja spela en match ikväll hos mig efter sängdags för de små. Liksom för att fira in helgen lite. Finnes någon likasinnad mobil motståndare?

  • Det är väl för tidigt med en revanschmatch? :P
  • Jag spelar gärna ikväll. Blir det vid nio eller nåt sånt?
  • Odds inför kvällens sammandrabbning mellan Basses Alver och Johans dvärgar är hämtat från D3ath-B3t.net

    Hemmaseger: 1.45

    Draw: 2.30

    Bortaseger: 3.75

    Johan gör 3 cas eller mer 1.75

    Johan gör mindre än 3 cas 1.75

    Basse köper in ett träd efter denna omgång: 1.01

    Basse slänger alverna och börjar om med ett hårdare lag: 1.95

  • Hahaha!!! Att D3ath-b3t.net känner Basse så bra :)
  • Mina mesar lyckades med 0 pass, 0 cas och - håll i hatten - EN TD! Något annat nybörjarlag som vill möta Bubbles troligtvis sämsta alvlag hittills?? Ikväll alltså....

  • tror aldrig jag sa det men, Johanovich - Välkommen in i ligan!
  • Mina mesar lyckades med 0 pass, 0 cas och - håll i hatten - EN TD! Något annat nybörjarlag som vill möta Bubbles troligtvis sämsta alvlag hittills?? Ikväll alltså....

    Pick me, pick me, plz pick me :)

  • Jao, då var första förlusten ett faktum, bara för det så drar jag mig tillbaka och slickar mina sår. Nä men känns som att andra måste få upp sin TR innan jag spelar vidare. Att ge bort över 400K till någon gör bara att mitt lag slutar existera. 2 bribes, en motorsåg och efter fyra rundor har jag inte en spelare kvar på planen.

    Så kom igen nu latmaskar, börja spela.

  • Jag känner samma sak som Frantic; vi två måste vänta in övriga fältet för att inte rusa iväg med TR och göra serien för ojämn.

    Det för in mig på nästa punkt; hur skulle det vara om vi som spelar mest har ett lag till att alternera med. Vi kan spela dubbelt så mycket, hålla nere TR lite samt en helkväll (ai, 2 matcher) blir mer varierande för eventuell motståndare då denna kan möta båda lagen. Innan slutspelet börjar så får coachen välja ett av de lagen som han ska spela med innan det är bestämt vilken motståndare osv osv.

    Jag vill spela mer Blood Bowl i Bubble summer edition NU!

  • Ni får nog bita i det sura TV-äpplet är jag rädd...=P

  • edited 16 maj 2010 21:00
    Bara köra på mot dom som är aktiva ju, låta dom som är mindre aktiva få slicka dina sår när du kör över dom för att dom inte har tillräckligt med skills på sina spelare och "So what?" om dom har en sågare = fri spp!

    EDIT: Jag kommer aldrig säga nej till match om någon vill spela, kommer köra mitt tempo och om folk halkar efter så blir det inte mitt problem!
  • Är det någon med halvkasst lag som vill lira under kommande vecka???

    Hade lite oflyt sist och de cash som skulle gått till Starstock Stuckroot går istället till en ny wardancer då förra gick och bröt nacken med failed medic (igen!).

    En sofistikierad TR på maffiga 113 efter 4 matcher...

  • Mitt lag måste vara halvkasst som spelat 1-0-2 + att det lär inte hålla samma Tier som ditt KristofferMcSorley!
  • Chaos Pact måste ju vara ett av de brutalt roligaste lagen när man är uppe i 2000 i tr.

  • Ditt lag är kasst i grunden Danne men jag har 3 höjningar efter 4 matcher (om man räknar med att jag kickar min wardancer som numera sitter i rullstol), så ditt lag är lite hetare på gröten i mina ögon

Sign In or Register to comment.