night spinner och fire prism

edited 26 april 2010 18:56 in Warhammer 40k

bilder på nya prisman och night spinnern. personligen tycker jag de är skitfula (inte alls partisk för att jag redan äger 4 prismor och en night spinner....)

http://www.warseer.com/forums/showpost.php?p=4605380&postcount=391

Kommentarer

  • edited 26 april 2010 19:46

    Jag gillar dem som modeller. Framför allt den mjukare övergången mellan hull och turret. Night spinnern ser möjligen lite baktung ut. Jag är mest skeptisk till de färgscheman som använts. Kan vara de grådaskiga bilderna också som framställer dem i sämre dager. Säkert skitcoola när man väl har dem i handen. Det tog länge innan jag lärde mig acceptera wave serpenten när den kom, då jag tyckte FW-varianten var så mycket snyggare. De här lär gå fortare att vänja sig vid.

  • edited 26 april 2010 19:41

    ryktade regler för spinnern

    Falcon hull stats, no transport capacity (that I know of).

    Range 12-72", Str 6 AP- Heavy 1, Large Blast, Barrage, Rending, Twin-Linked (might be Ordnance, not Heavy) Targets hit move in their next Movement Phase as though they were in Difficult Terrain and must make a Dangerous Terrain Check.

    Standard vehicle upgrades.

  • Den nya prisman gillade jag inte, hoppas att den långa kanondelen inte sitter fast i själva prismat...

    Spinner låter intressant och ser dessutom cool ut, blir nog att skaffa ett set iaf :P
  • Shit vad tuff Prismen blev gillar hela slimmade teamat

  • Prisman ser på nåt sett mer "rimlig" ut nu, men jag gillade den gamla designen för att det var kul att måla själva prisma delen. Jag skulle vilja se fler bilder på den dock, kanonen ser som lite stor ut. Night Spinner ser rätt cool ut tycker jag. Nu när jag lärt mig airbrusha är jag sugen på göra nå grav tanks, alltid gillat designen på dom.

  • Tornet är för stort. Ser inte ut som fast skimmers längre. Kan de inte satsa på att ge ut en "riktig" Wave Serpent istället? Jag menar en exakt uppskalning av gamla Epic WS modellen, den är faktiskt riktigt snygg! Nuvarande lösningen är alldeles för mycket Falcon med sportfälgar.

  • Är detta Imperial Armour motsv eller har jag missat att Eldar ska få en ny codex?

  • Det kommer officiella regler i white dwarf.

  • Trukson det kommer ett white dwarf suplement till 40k som heter spearhead som är inriktad mot med fordons strid i 40k och då släpps det lite fordon till 40k bland annat eldar grejerna och det pratas om ny leman russ set

  • Till Spearhead ska det förutom de Eldar fordon som tagits upp, även släppas en Leman Russ box, där man ska kunna göra vanlig, Vanquisher och troligtvis Exterminator. Orks ska få nya Warbuggies (och ev. Skorcha). Vilka ytterligare släpp som kan tänkas göras vet jag ej...

  • Tycker dom ser lite långsamma ut för att vara fast skimmers, precis som någon sa. Och jag själv var inte heller alltför förtjust i den nya prism kanonen. I överlag är det snygga modeller, men tornet ser nästan ut som att det skulle kunna vara en egen, individuell skimmer nästan.

  • Yey för nya Warbuggies!! :D

  • Yey för nya Warbuggies!! :D

    +1

Sign In or Register to comment.