Förslag till Skaven armé

edited 22 april 2010 18:32 in Warhammer fantasy
Hejsan,

Jag har precis börjat bygga ihop en Skaven armé och skulle vilja ha lite förslag på hur man ska bygga ihop 2 250p. Heroes och lords är inte viktiga utan det är mer core, special och ev. rare jag är intresserad av hur jag ska bygga ihop.

Någon som precis bygg en armé?

Kommentarer

  • Jag har satt ihop en rätt turneringsstark lista. jag går inte in på detaljer som magic items men du får ändå en bild.

    Lords
    Vermin Lord

    Heroes
    Plague Priest, lvl2, great poxed rat + flail etc.
    Plague Priest, lvl2, plague furnace + flail etc.
    Chieftain BSB, shield, halberd

    Core
    4x5 Giant Rats + Packmaster
    20 Slaves
    21 Clanrats, standard, musican, shields
    24 Clanrats, standard, musican, shields

    Special
    25 Plague Monks, bringer of the word, standard
    6 Gutter Runners, Poisoned attacks, death runner, smokebombs

    Rare
    Hell Pit Abomination with warp-spikes

    Något kan jag ha glömt men detta är den jag använder och magic items får du mixa fritt själv. Great Poxed Rat är inte säkert värd sina 30pts men jag var sugen på att bygga en modell.
  • edited 10 maj 2010 19:28
    såg rätt trevlig ut. Lite ovanlig verkar den dock vara? Inte ofta man ser varken en Vermin Lord eller lack på Screaming Bell. Var du med på Fanatic som var nu i April?
    Screaming Bell tänkte jag iof mest ha med för att det är det coolaste som de gjort.

    Hur har du satt ihop Hell Pit Abomination? Den modellen finns väl inte?

    För övrigt, tack så mycket!! :)
  • Är du säker på att du vill ha en Vermin Lord? :) Personligen tycker jag inte att han rimmar så väl med en turneringslista...

  • Jag kommer nog köra Screaming Bell med tillhörande Grey Seer. Mest för att det har tagit så jävla lång tid att måla den! :)
  • Jag var på Fantasia Fanatic men jag var sjuk första dagen och spelade bara för skoj de sista 2 matcherna dag 2 efter att Dea varit snäll och lottat in mig på lite matcher.

    Vermin lorde har jag för att han är ascool och för att jag konverterat en helt egen som är väldigt lik concept arten i boken. Så han är rolig och jag vill spela med min modell. Men för att försvara honom så breakade han igår ett 23 orc block med black orc warboss på boar med battle axe of waaagggh! I efter 2 rundor combat. Det är inte illa pinkat. Overrunnade dem gjorde han självklart med sin enorma move på 8" (alltså 3D6 pursue).

    Screaming bellen är jag allergisk mot efter hur cheesy den blev i nya boken. Den är så gay att jag vill kräkas på alla som använder den (inget illa menat men bär inte vit skjorta nära mig bara).

    Abominationet har jag konverterat från en Dark Elf Manticore och sedan addat lite överblivna Rat Ogre delar. Så han är en enorm, muterad ratogre. Men jag ska börja använda den modellen som en bonebreaker ratogre nu och köpa ytterligare en screaming bell modell och konvertera ett abomination som ser ut som på bilden i boken.

    P.S Att konvertera modeller så de liknar concept arten är lite av en fetish för mig D.S
  • nä Vermin Lorden är ju rätt brutal, utan tvekan. Förstår dock inte hur du kan tycka Screaming Bellen är gay, den är ju ashärlig :) Tur att jag tappat bort min vita skjorta bara, ska försöka gräva upp någon gulgrön istället.

    Jag har inte kommit så långt att jag konverterar än. Först och främst vill jag bara ha en helt färdigmålad armé jag kan spela med. Är så jävla less på att ställa upp block i den härligt, sexiga masonitgråa färgen
  • Uraithen:

    Hmm, att kalla en screaming bell cheesy ( speciellt om man jämför med plague furnace ) och sedan spela med ett abomination? Är inte den over the top så vet jag inte. Spaciellt då du får två abominations för priset av en screaming bell...
  • I min nya lista har jag tagit bort abomination av anledningen att jag instämmer på att den är riktigt tråkig. Alldeles förbra. Furnace är dock inte så cheesy. Prästen ovanpå kan inte neka challanges, den är frenzy (så sent som igår lurade jag in i en skog som jag aldrig tog mig ur), den kan inte effcta annat än enheten den möter (screming bell effectar ju ofta både motståndaren, den egna enheten och på många effekter även alla skaven inom 24"), screaming bellen har 4+ ward save (ultra gay) och den har en rat ogre som slåss, den causar fear och den gör 4pts modellerna clanrats till en riktigt hård enhet med unbreakable (plague monks är dyrare och är redan rätt bra så att de får lite boost är inte "over the top". Ja, jag kan fortsätta om du önskar men jag tycker inte man kan jämföra screaming bell med plague furnace och komma undan med att screaming bell skulle vara lindrig.

    I 6th editionen körde jag klocka, men då sög den så jag var en riktig hjälte som ställde upp modellen på planen.
  • ah, så det var inte modellen du var ute efter utan egenskaperna. Det är ju modellen som är hård, jag har inte läst så mycket om reglerna för den än.

    Jag har faktiskt inte satt mig in så mycket i Skaven. Jag vill bara ha en helt annan armé än WoC att köra med och Skaven har idag snyggaste modellerna som bjuds på.
  • då är i ändå överens.
  • Tycker jag ska få möta den där listan någon dag ;)
Sign In or Register to comment.