Slann kastar Burninghead

edited 11 april 2010 18:50 in Warhammer fantasy
Slann kastar Burning head samtidigt som han står i en enhet med Tempelguards,
hur funkar det och får han göra det om enheten är i strid?

Kommentarer

  • Borde väl gå genom en ödla och sen vidare framåt?

    Om enheten är i strid borde han väl inte få kasta den, då man, som jag kommer ihåg det inte får kasta saker medvetet på saker som slåss?
  • Han får kasta den. Han svävar upp ovanför TG och kastar den precis som om han var ett largetarget och ej i strid. Skulle TG bli så få att han ej kan stå i det bakre ledet kan han ej kasta den.

    I det första fallet träffar han alltså inte heller någon TG.
  • Queek regelgurun på Warhammer.org.uk hävdar att man inte får kasta den alls om det innebär att man kommer att träffa sina egna truppper vilket den enligt beskrivningen av besvärjelsen gör...
    Hur tänker du Mogge? Ta inte illa upp, jag kanske missförstår dig men ditt resonemang verkar lite bakvänt:)
  • Spellen fungerar visst som en bouncing canonball och ej som en missil. Du kan då inte lägga den. Man får ej targeta sina egna eller skjuta på fiender som befinner sig i strid.
  • JimJim
    edited 13 april 2010 00:15
    Det står förklarat att den "resolves much in the same way as a canaonball" inte att den agerar som en canonball för då skulle den t.ex. ha en minimum range där den "hoppar" över vissa saker som skulle avgöras av en art die, ja tolkar det som allt 18" från caster i en rak linje under är träffade av den.
  • edited 13 april 2010 09:08
    Jag skulle vilja påstå att Queek har rätt. Du får inte om det inte specifieras någonstans, casta spells på egna enheter medvetet.
  • Nej det verkar ju inte så, då finns det mao bara fyra användbara spells i den listan om man inte spelar med en saurushero till fots och Conflagration of Doom är väl egentligen bara bra om
    man har några rerolls i ryggen.
Sign In or Register to comment.