Blood Bowl - Cyanid League - Intresseförfrågan.

2

Kommentarer

  • okidoki för mig

  • edited 24 november 2010 16:55

    Jag vill inte spela vampyrer som jag först signa upp med :D never again....fyfan!

    btw, kör mestadels i ligan naggaroth där jag anser att det är mest konkurrens(flest spelare).

  • Jag har lag i alla ligor men tror bara jag har Pro Elfs i Naggaroth....

    Försök ragga till en spelare extra nu så vi kan köra igång denna liga. :)

  • Nä vad säger ni?

    Ska jag göra om ligan med fem lag med samma namn och lösen så kör vi igång idag/kväll?

    alla möter alla två gånger och alla utom den som hamnar sista går till slutspel?

    Tror jag kan göra så att alla får spela slutspel iofs. Bra eller anus?

  • Vad fan jag kan nog hoppa in om det behövs en till har spelet har inte lirat en match online ännu osv och jobbar skift så är inte alltid helt tillgänglig men om ni vill ha mig så är jag gärna med

  • Orith hoppa in, du är varmt välkommen och jag har inte satt på någon limit för när man ska spela matcherna. Men vi borde klara av en i veckan iaf :)

  • Jag är på jobbet nu men jag fixar min online user när jag kommer hem i natt eller i morgon på morgonen så medelar jag imorgon namn osv. Jo är ju bara en vecka av 4 jag är rökt för omvärlden på kvällarna. (Finns säkert folk som kan spela före 14 och efter 24 de veckorna också =P)

  • Jag har ändrat till 6 lag nu,

    En pol där 4 går vidare till slutspel (gick inte att få med alla :( )

    Bubble-Bobble / fusk

  • Ska bli kul! Jag bytte lag nu till Skaven med bara en Gutter-runner.

  • Jag applyade just med ett norse lag the PolarBeers

  • Två team saknas ....

  • Glömde bort att du resettadde ligan, sorry...

  • Arrgh! Mitt nätagg till den stationära datorn är kaputt =/. Jag behöver sålunda lämna in den på någon form av service. Oklart hur lång tid detta tar. Bovine Bashers har därmed tekniska föhinder tillss jag blidkat burken & dess maskinande.

  • jag har ett 420w liggandes du kan få köpa det för 300:- om du vill :)

  • Ta och ge frantic din log in så kan han adda dig till ligan så kan vi börja spela =P

  • Det är lugnt jag har haft sådan jävla otur i spelet så jag har lagt ner spelandet nu. Vi får se när Cedric fixat datorn om jag har fått motivation till att spela vidare, annars kan Danne starta upp ligan.

  • Det är precis vad som hänt mig också! Oavsett vad jag spelar så får motståndaren in minst en KO första rundan! Jag började spela Ogres, och det hjälpte som fasen.

  • Det är ingenting om man kollar vad jag råkat ut för. Mitt rekord senaste 10 matcherna är 0-4-6 har ett snitt på 4 inj against och 6ko. Har själv ett snitt på 1.3 inj och 3ko. Jag har dödat 4 spelare på 44 matcher och har själt fått 1.2 dödade i snitt / match.

    I sista matchen jag spelade så slog jag av för första gången i mitt liv. För att jag helt enkelt inte orkade mer. 11 turnover ettor på 7 rundor. 2 dubbeldöskallar och fått tre st KO.

    Första rundan blev det pit inv, 4 för mig låg ner och ingen för honom.

    Och då måste jag ändå tillägga att detta var en ganska bra match om man jämför med de 9st före denna.

  • edited 8 december 2010 02:32

    Nu ska vi se. Tänker föra lite av en dagbok här så kanske oturen vänder. I vilket fall kanske jag kan skriva av mig lite ilska om inte annat....

    Var på strålande humör och tänkte vafan ingenting kommer kunna ändra detta, kanske ska jag ta och spela en match.

    Vilket lag ska jag köra med, hmm, jag har ett ruskigt bra Orc (TV1920) lag med tre blitzers som har +ag och en av dem har +st också samt Frenzy och mb.

    Sagt och gjort startade igång bb igen och fick connection direkt med ett Chaos lag. Dock inte ett chaos lag med MB, Caw, Block, Piling on på alla spelare utan ett allround lag.

    I hans andra runda misslyckades han med en dodge och hoppade därför av matchen. Shit tänkte jag han måste vara mer less än jag. Så jag körde på med en till match. Dvärgar med samma TV stod på tur.

    Han fick börja reciva och han gjorde ingenting i vettigt på sin runda, plockade inte ens bollen. På min tur så hände det, det var underbart, rent av magiskt. Jag fick två cas direkt och på riktigt bra spelare också. En blodge linemen med 64 ssp och en trollslayer med 172 ssp. Han skrev direkt att han skulle förlora men i mina tankar började jag fantisera om att få spela en draw iaf eftersom jag tvivlar på att turen skulle hålla i sig.

    Nästkommande rundor händer det inte så mycket till runda 4 då jag misslyckas med en +2 dodge (rr så gick det vägen) för att sedan slå en double skull så det blev hans tur. Han gjorde en long pass samt ett par going for it så tog han ledningen med 1-0. Jag har ju fyra rundor på mig att kvittera så det borde vara lugnt.

    DÅ...

    ...Vaknade "tärnings gudn" Jag skulle blitza med min st4 blitzer och slår double skull, rr = doubleskull. Armour roll 5+5, Injury roll 5+6. Injury = DEAD. Apothecary = DEAD.

    Om vi skiter i armour/inj roll så om jag räknat rätt är det en chans på 46656. SWEEEET :\

    Efter det så slår jag fem ettor irad (2+ dodge eller go for it, så = Turnover), jag minns faktiskt inte om han gör en steal, men jag vet han gör en i andra halvlek så det slutar med 2-0 eller 3-0 förlust.

    Det enda possitiva var att min motståndare tyckte att jag hade ruskig otur. No shit?!

    EDIT: Stavfel mm...

  • Tydligen hjälpte det att klaga lite.

    Vunnit tre raka nu. Har inte haft samma otur, dock hade ett dvärglag jag mötte tre double skull på två rundor. Vilket ledde till att han dissade.

    Nå hur går det med nätagget? Blir det en liga före jul?

  • Det blir ingen liga före jul. Efter jul/nyår kommer jag gå in i focus-mode för att skriva en terminstenta den 14/1, vilket innebär att all form av distraktion i form av dator kommer vara off limits. (Annars fastnar jag framför internet istället för att plugga som en speedad iller). Beklagar om jag sinkar ligan, ni får antingen starta utan mig eller hålla ut.

  • Äh vi väntar på att en till ska vara med, då får vi se om det blir du eller någon annan :)

    Lycka till! :)

  • Jag är lite sugen faktiskt, men inte före nyår tyvärr.

  • Datorn är fixad! Inte för att jag har tid att spela själv, men jag har iallafall anmält mitt lag. Så snart Frantic godkänt laget kan ni börja spela inbördes, jag ansluter efter den 14:e!

  • Kanon, styr upp det nu....

  • Sådär nu är ligan uppe, jag har som sagt inte lagt någon gräns på hur lång tid det ska gå mellan matcherna men vad sägs om att man ska iaf försöka spela en i veckan med en start att första omgången ska vara klar den 21:a eftersom Cedric har tid att börja först den 14:e?

  • Det funkar för mig. känner mig peppad på att spela

Sign In or Register to comment.