Provspela FoW

edited 2 april 2010 20:46 in Figurspel
Jag är mkt sugen på att provspela detta spel, finns det ngn vänlig själ i Umeå som skulle kunna tänka sig att ställa upp med en instruktionsmatch ngn gång?

Kommentarer

  • edited 3 april 2010 06:25

    Jag har både lite tyskar och ryssar så det skall väl gå bra :)

    jag tycker FOW är ett mycket bra spel för det är väldigt bra balanserat samt att reglerna är mycket bra

  • T.ex Onsdag nästa vecka så är jag ledig hela dagen om det kan passa?
    Personligen så är jag intresserad av Fransmännen, finns dom att spela under mellanperioden?
  • jag kan nog inte spela för efter fanaticen för jag har mycket kvar att måla samt jag vill ju testa min arme också... sorry :(

    fransmän finns inte i mid war men om ca 6-8 månader så släper dom early war :) och då är det bara att skaffa dig lite fransmän.

  • Va! Både Fransmännen och Polackerna var ju mkt aktiva även efter att deras regeringar fegt svikit dom genom att ge upp!
    Jag har lyckats peppa några kompisar som redan har bestämt att vi ska inhandla Nordafrika boken.
    Lycka till med målandet och speltestandet.
  • tackar... vill ni spela fow så prata med daniel och per på klubben dom har ju armeer

  • Tack för tipset!
  • Även Marcus är ett bra alternativ.

    Prins Termos på forumet

  • Tur man har talan i frågan...

    Kan nog också fixa en testmatch men det blir nog tidigast nästa vecka i så fall. Viska en tid när du är sugen.
  • Ack Pannan. Varför ska du konkurrera om fransmännen? Hur ska vi "settle this"?
  • Det har ju löst sig genom att dom inte finns än, vi ska köpa Afrikaboken sen får vi se vad det blir...
  • Jag trodde vi skulle bråka lite fram tills de finns ute? Ja mitt andra val om det blir så att man börjar spela är nog ryssar. Hör av dig om ni får ihop något.
  • Jaha! Jamen det klart att vi kan bråka litegrann, sopa;)
    Just nu känns det som att det inte är så mkt hets innan Fanatic men sen kommer väl tempot att höjas med Flames of war.
    En kompis skickade lite användbara länkar.
    http://www.miniartofwar.net/smf/index.php?topic=1747
    http://www.flamesofwarcommand.com/handbooks/
    http://www.flamesofwarcommand.com/getting-started/
    Admin: Om det på ngt sätt strider mot forumreglerna att klistra in länkar på det här sättet så ber jag om ursäkt.
  • så fort det är klart med fanatic så kan jag fixa en spel dag för folk som är sugna för att testa fow ... :)

  • jag tror att det finns en fransk pdf i mid.
  • Bra intiativ Zhukov, bara att hoppas att man är ledig på provadagen.
    @granax: Har du möjligtvis en länk?
  • http://www.flamesofwar.com/Default.aspx?tabid=108&kb_cat_id=17
    men det värker som att dom tagit bort den.
  • Det finns ett subforum på FOW-hemsidan som heter Early War Development, och där hittar man mest input och diskussioner kring early war-listor (man måste skaffa sig en användare och logga in för att kunna se det).

    Det finns ett gäng early war listor "to be used for the 2010 NZ Nationals" att tillgå. Så i teorin är det bara att börja bygga sin franska armé, om man nu hittar passande figurer.

    Tyckte jag läste någonstans (i det subforumet) att de jobbar febrilt på de officiella böckerna inför sommaren och att de inte längre uppdaterar pdf-filerna.

  • Spelar inte så stor roll, om vi köper Afrikaboken så kommer jag garanterat att hitta ngt där som jag vill spela, ska bli kul att prova ett annat figurspel!
    Fransmännen kan komma senare, jag får nöja mig med min halvfranska sambo tillsvidare;)
  • jag spelar nästan bara ryssar men jag har ochså lite tyskar så för mig blir det ostfront :)

    jag har nu ca 55 ryska tanks och jag kommer att kunna fixa lite flera snart av en kompis så då kan vi köra det stora slaget vid Kursk...

  • Jo vi har köpt Afrika boken, jag undrade mer om du har några generella tips kring Britterna?
  • edited 30 april 2010 15:20

    har inte spelat britter så jag kan inte så mycket om dom. men ett bra tips är att börja med att köpa en låda inf och måla dom och bygg sedan vidare på din arme

    vill folk så kan jag nog spela lite nästa söndag :)

  • Den 9/5 mao, som det ser ut nu så är jag på!
  • det se ut som det är warmachine turnering på klubben den 9/5 så vi får spela någon annan gång :(

  • Ok trist men det lär ju bli nya tillfällen.
  • Den nionde maj är ju segerdagen! Då ska ni se på paraden i Moskva!

Sign In or Register to comment.