Kroxigors

edited 30 mars 2010 01:47 in Warhammer fantasy
Visst har jag förstått rätt? Om man stoppar in en Kroxigor i en enhet med 12 skinks så får man en billig scoring unit med Leadership 7?

Kommentarer

  • leadership åtta på rallningen ;)
    ja så är det :P
  • Gött! Men nu tror jag att jag ska skippa skink/ kroxigors... Kör med dom som dom är tre stycken i en härlig enhet.
  • Nu är jag visserligen ingen expert på fantasy men jag tror också det är mer värt att ha dem separat. Skinks dör så lätt så du kommer förlora alla närstrider fett ändå.
  • Det är kanske inte så mycket som slår tillbaka när kroxarna bankat klart. Då hjälper ju skinks med ranker och outnumber. Inte så pjåkigt.

    Ser definitvt anledning att ha dem separat också, men de får lite olika roller.
  • En väldigt bra anledning är att dom hoppar från special till core om man stoppar in dom i skinks.
  • Jo visserligen men det bygger ju på att du har några kroxar och inte bara en. Blir ju för lite attacker. Och ja det är riktigt nice med Core-kroxar
  • Det tråkiga är att enheterna blir så himla dyra och osmidiga när man har tre Kroxigors plus Skinks. Jag börjar undra om inte två är det ultimata antalet om man ska stoppas in dom i en enhet?
    Nu tror jag att jag "bara" ska ha en enhet med Terradons så då är problemet löst.
  • Jag tror också att två är lagomt, man vill bara ha dem 5 bred och två kroxar räcker för att tippa combat resultatet mot de flesta block. 2 kroxar och 12-17 skinks. najs.
  • Tre utan skinks är nog bäst, jag kommer att vara tråkig och spela med en Slan nu men jag tror att det i framtiden kanske blir en mer monstruös aproach med en Carnosaur, men det får framtiden utvisa. Demonerna får hursomhelst vila upp sig på obestämbar framtid.
  • En mindre skinkenhet + krox fungerar ganska bra. En snabb suportenhet med lite extra muskler. Perfekt för att banka andra suportenheter.
  • edited 25 april 2010 22:02
    mjo jag tycker 17skinks och 2 kroxar är en bra enhet sedan att jag har runt 3 sånna enheter och 3x20st Sskinks med blåsrör i min 2250 arme så därför säger jag ju bara, SKINKAR ÄR GRYMMA!dom har alltid gjort jätte bra ifrån sig när jag spelat med dom.vill sj också köra en old blood någon gg men nu är jag också tråkig och kör slann:/
Sign In or Register to comment.