Secrets of the third Reich

edited 28 mars 2010 21:48 in Figurspel

Tjena, har nyligen fått upp ögonen för detta spel och är mäkta intresserad! Någon som spelar på föreningen? Hade gärna fått en demonstration om detta är möjligt.

Kommer förmodligen att samla på mig en liten styrka Tyskar som samtidigt delvis kan användas i West Wind Games excellenta brädspel Incursion som utspelar sig i samma värld (tänk Space Hulk fast i ett underjordiskt labb).

Kommentarer

  • Jag ska snacka med en god vän åt mig.

    Han har längtat efter att spela Secrets of the third reich.
    Han finns på forumet, Irontoe.
  • jo jag är sugen på det spelet har läst reglarna och kan det dugligt och har testat det ett par gånger med några vänner

  • Trevligt trevligt! Men du har inte handlat några figurer än då? Finns ju rätt många källor till WW2 figurer... förutom West Wind så har ju Darkson Designs rätt snygga figurer till dera egna alternativa "weird war".

    Har inga figurer som funkar som proxies just nu så har som svårt att köra nån match själv. Har dock köpt regelboken på Fantasia så man har något att läsa å fundera över. Gillar helt klart tyskarna bäst men ryssarna har ju sin charm de med...

  • Det verkar riktigt coolt! Nu när jag kollat på det litegrann så är jag också sugen.
    Tyskarna är coolast.
  • har lite skaer jag kan proxa med till att börja med och på deras offciella forum finns det saker att ladda ner ifall man registrerar sig

  • Var in på Fantasia idag och noterade att det tagits hem lite mer figurer till detta eminenta spel! Suget blev stort att köpa på sig några minst sagt, dock har man ju ett annat projekt att ta tag i först...

  • Har nu fått hem det eminenta "Incursion" som skämtsamt kallas för "Space Hulk - fast roligt istället". Någon som känner sig manad att spela en omgång nere på föreningen någon kväll? Samlar sakta på mig figurer i en tysk styrka förövrigt.

  • Hur stora styrkor är det man brukar spela med i secrets of the third reich? Är lite nyfiken på det.
  • Har länge varit sugen på att utforska andra figurspel än GW:s (särskilt de som avhandlar styrkor av mera "patrol"-storlek).......men de allra flesta faller tyvärr på mitt brinnande hat mot alla figurer gjorda av metall!

  • Det funkar utmärkt att spela med ca. 10 figurer per sida till att börja med, just för att investeringen inte skall vara så stor för att komma igång och börja spela. Har man 12-20 figurer i sin pluton, har man tillräckligt för att spela i stort alla scenarion som följer med regelboken.

    Reglerna känns bra och enkla för att simulera strid i tidsperioden, och som bonus kan man välja att köra det som ett rent ww2-spel utan zombies och annat skoj.

    Om man sen verkligen gillar spelet kan man enkelt lägga till enheter på sin grundstyrka såsom tanks, mechs eller varför inte sovjetiska werebears?

  • Är lätt på att testa spela någon dag har ju imperial guard att proxa med till att börja med

  • Jag har startat upp en tysk armé. Läste igenom reglerna på fantasia och det verkar som ett vettigt spel med skön setting. Har köpt ihop 50 rp standard tyskar och spelar gärna en match.
Sign In or Register to comment.