Frågor kring tyraniderna och armebyggandet (tidigare synapse creatures)

edited 24 mars 2010 16:28 in Warhammer 40k

Så va jag här igen. Ändrar om trådnamnet till allmäna frågor kring tyraniderna istället då jag märker att ju mer jag läser ju mer fundersam blir jag ha ha

Det dilemmat jag har här nu inatt då det ska byggas en närstrids carnifex är:

köra dubbla scything tallons och adrenal glands eller köra crushing claws / scything tallons?

vad tros? Sen så frågan en skytte ´fex vad sätter man på en sån? Går det att sätta dubbla venomcannons på den?

tackar som vanligt för alla tankar och svar

Kommentarer

  • skulle tro att det där räcker bra i Synapsväg... det intressanta är väl vilken möjlighet din synaps har att hålla sig i närheten av de "behövande enheterna".
  • Låter bra bra mr lost. Har 3 monsterous creatures som tänkt som närsupport (tervigonerna nära termaganterna av förklarliga skäl) warriors som skytte dvs långt bak, hivetyranten sådär allmänt i mitten bara och trygon primen längst fram mitt i smeten ha ha.

    Någon som vet av någonstanns man kan läsa lite om matchrapporter från nya tyranid codexet?

  • bluetable painting har lagt upp några battlerap på deras youtube channel och dom är med nya codexen.

  • Tackar tackar Nuwisha. ska kika på det när tillfälle ges :D

  • Din Prime gör sig ju bra då den joinar en grupp vanliga warriors, men det plockar ju bort den från fighten där framme. En mindre enhet warriors därbak är ett koncept jag själv kör med, men då har jag ju dessutom en till enhet därfram med min Prime för att ställa till allsköns terror och massförstörelse där de kommer åt. Jag tror iofs att dina stora killar med synaps och din zoantrope täcker upp allt behov av synaps därframme, så då är ju frågan vad du vill göra med din Prime/dina warriors. Skytte, närstrid eller moraliskt stöd?
  • update.. läs första meddelandet så ser ni min fråga på det ändrade ämnet :D

  • Tror definitivt mer på dubbla Talons och glands, I 4 på assulten plus att rerolla alla missar tror jag mer värt än potentiellt tre mer attacker (särskilt som Crushingclaw alternativet blir 15p dyrare).
    När det gäller skyttefexar har jag inte kollat eller funderat så mycket... eftersom ScreamerKillers är så mycket coolare ;-)
  • he he.. håller med dig herr Lost in space när det gäller närstrids fexar he he. Vad tros om regeneration på den då? ok 25 pts är ju en del men.. ja.. såg lite på youtube från blutablepainting lr vad dom heter och då körde en lirar med mycket regeneration. svårt att döda ALLT då verkar det som

    (börjar klippa så jag får scything tallons aaaaal the way. den ska va färdig målad till imorrn bitti e tanken he he)

Sign In or Register to comment.