Tyranid Lista (:

edited 18 mars 2010 19:26 in Warhammer 40k
Hej hopp jag har tryckt ihop en nid lista på 2000p som jag tänkte finslipa med er hjälp. Jag har tagit med de units som jag anser vara coola och kanske lite bra också. Jag spelar även Ogres och Dh så jag är lite trött på att förlora större delen av de matcher jag spelar... så här kommer listan:)

HQ
Tervigon( catalyst, onslaught cluster spines, reg) 220

Prime lash whip & bonesword , rending claws, reg) 115

Elites

3 hive guard 150

2 zoanthrope (mycetic spore (cluster spines)) 170

Troops

2*10 Termagaunts Stranglewep 60*2

Tervigon (catalyst, stinger salvo reg) 205

Tervigon (catalyst, stinger salvo) 175

4 warriors (boneswords, rendingclaws, mycetic spore (cluster spines)) 210

7 Genestealers 1Broodlord 144

Heavy support

Tyrannofex (Rupture cannon, Cluster spines, larvae, Reg) 295

Trygon 200

Tot 2004
jag ska ta bort något. vad? kan primen åka med warriorsarna i sporen?
Andre tankar? bra? dåligt?

Kommentarer

  • Ja, primen kan åka med Warriorsarna....
    Jag skulle skaffa större enheter med Termagaunts...
  • Varför har warriors rend och boneswords? Du lär inte vilja skicka dom på anti tank ändå så känns som waste of points. Samma på Prime. Ta bort strangleweb från termas, dom är bara till för att screena saker och hålla objektiv, tror inte du får mycket nytta av flamers då. Ta bort reg från Tyrannofex, ingen kommer skjuta på den över Tervigoner ändå.

    Prime skulle kunna åka med zoans i pod. Jag upplever att de flesta som skjuter S8 skott på zoans gör så med singleskott, så du kan ta woundet på din prime. Det gör dock att dom blir mer sårbara mot småeld (aka marines) så det är lite hipp som happ och borde variera mellan matcher.

  • Är inte 7 modeller i en stealer enhet lite lite?
  • Jag tycker att det är för många tervigoner... högst två tervigoner anser jag är värt att ha... Byt bort den ickereggande tervigonen och sätt in en tvåa venomthropes, som du sedan håller nära gauntsen (5+ coversave alltid är sjukt värt samt vid charges dangerous terrain & defensive grenades)

    sedan håller jag med egge om att 8 stealers, varav en broodlord, är lite väl få... med tanke på att stealersen dör på boltereld. samt dessutom så är scything talons SJUKT värda att köpa till dem, jag blir förbannad varje gång jag kör utan och så drygt många ettor på tärningarna. Mer talons och fler stealers.

    @hansson: Regeneration på en tyrannofex är sjukt värt. Det må kosta 30 poäng men det är det värt. Tyrannofexens 2+ save och regeneration gör honom nästan osårbar, om man har lite tur med reg-rollsen när de behövs...

    jag hänger tyvärr dock inte med vad trygonen skall ha för syfte i armén... du har för lite gaunts för att kunna dra nytta av dess subterranean assault, inga monster får gå igenom... och sätts det fler enheter i reserv så kan din motståndare singla ut 1-2 monster direkt... skyttet från den är inte mycket att hänga i granen om det inte är en Prime, dessutom så lär den dö direkt eller så är matchen nästan slut, vilket gör den meningslös.

    en annan sak är också antalet reserver som används... kanske en hive commander hive tyrant skulle kunna passa in där... (men då måste något monster försvinna...)

    åsikt om själva listan allmänt: listan skulle kunna fungera mot spacemarines och necrons, ENBART space marines och necrons... eftersom det är många t6 modeller och varken space marines eller necrons har den tillräckliga elden för att kunna knocka de stora monstren snabbt.
    Vs andra arméer:
    Tau: standard S5 på 30"... woundar 5+... inte bästa oddsen för bestarna
    Space Wolves: jaws of the world wolf, any questions?
    Orks: Da powaklaw
    Eldar/dark eldar: fordonen är för snabba för trupperna
    Chaos/deamons: många enormt hårda enheter med power weapons
    Imperial Guard: lascannons i mängder, och en å annan manticora.

    Detta är mina åsikter... rätta mig om jag har fel i något...
  • @Karzack: Han har bara 7 modeller i enheten. Broodlorden är en uppgradering av en stealer. Åtminstone är det vad han betalat för.
Sign In or Register to comment.