Valkyrie som Rhino

edited 16 mars 2010 11:11 in Figurmålning etc
Undrar om det vore möjligt att använda en valkyrie som rhino om man sätter den på en bas som är lika stor som en Rhino. Tänkte att det vore en cool konvertering eftersom jag har tre rhinos i min armé

Kommentarer

  • edited 16 mars 2010 20:56
    Ursäkta, men...nej. Att bara sätta en Valkyrie på en bas gör den inte till en Rhino, och särskilt inte om det redan finns tre Rhinos i armén. (Och att sätta den på en bas räknas väl egentligen inte som en konvertering.)
  • Jag anser mig rätt öppen för konverteringar/modellbyten. Men det sticker något i ögonen med såpass stor skillnad i storlek, även om det oftast kommer vara till din nackdel. Men framförallt att Valkyrian är en skimmer. Det blir liksom fel i logiken, om man nu kan prata logik och 40k i samma mening :)

    Men jag kan förstå varför du vill det, jag är också avundsjuk över hur mycke ögongodis IG har ;)

  • Ja ni har nog rätt. Jag ville bara ha något roligare istället för mina tråkiga rhinos. Är det någon som har ett bra förslag till en rhino konvertering?
  • Det beror mycket på vad det är för armé i övrigt. Om du beskriver vad det är blir det enklare att ge tips.

  • Ja visst! Jag spelar med Blood Angels och amrén fokuserar (just nu) på att hålla och kontesta objektiv. Vet ej hur det blir ny strategi med den nya codexen
  • Med den nya Codexen lär du väl ha en sån där &%¤# flygande semi-Land Raider ändå. Invänta Codexen och bygg en då.
  • edited 17 mars 2010 12:17
    Ja jag planerade faktiskt det. Den verkar ju bara super awesome!
  • Om du ska spela blood angels ska du definitivt inte ha något som ser ut som en flygande transport men spelas som en rhino. Alla kommer missta den för blodänglarnas egna flygtransport.

  • Well, om det inte specifikt ska vara GW så finns det en del andra alternativ.

    En del köper skal-modeller av "riktiga" APCs (t.ex M113) och använder som "counts-as" Rhinos.

    Eller så kan du kika på andra figurföretag som gör "sci-fi figurer" (t.ex Old Crow )

Sign In or Register to comment.