Regeldiskussioner inför BUBBLE 4

24

Kommentarer

  • edited 26 mars 2010 11:32

    Varför inte helt enkelt kalla bubble 3.5 för bubble 4? Bara för att det inte har exakt samma upplägg (hittils har ingen säsong varit den andra lik) behöver man inte nedvärdera till att inte vara en "äkta" liga. Bubble 4 (i vilken form som helst, så länge det är bloodbowl) under sommaren följt av bubble 5 någon gång till hösten.

    Alla måste inte kunna vara med, men man bör såklart sikta på att ha olika sorters aktiviteter så att alla kan vara med på något. Den som vill och känner sig ha tid hakar på, de andra kan invänta nästa tillfälle.

  • Som sagt, jag vill ha en turnering. Gärna innan sommaren. Husregler kan man så klart prova på, men personligen räcker de vi har redan.

    Odium_Khan, du var inne på att NAF-sanktionera en turnering, hur lång tid kan detta ta? Det vore kul att ordna om man inte måste utlysa den ett år i förväg.

  • Huruvida nästa säsong heter BUBBLE4 eller BUBBLE3.5 kvittar nog egentligen för min del.

    På tal om husregler så vill jag ha tillbaka "Woof Woof" från 2nd edition. Specialreglerna för varulvar som sade att när de försöker lämna en Treemans tackle zone måste de slå ett Tentacles-liknande tärningsslag -om de misslyckas stoppas deras förflyttning för att de måste märka ut sitt revir; samt att skelett inte får använda regen när de blir skadade av varulvar (de springer och gräver ner benen så nekromantikern inte hitter dem efteråt).

    Vidare tycker jag att om man skapar ett Chaos Dwarf-lag med bara hobgoblins så får alla spelare starta med Really Stupid gratis.

    Fast egentligen tycker jag nog att det räcker med de reglerna vi har.

  • När jag skickade ut en trevare på www.talkfantasyfootball.com angående halvvägsturneringen så gnällde sörlänningarna att det var för kort varsel. Det var en månad i förväg, så jag skulle vilja ha en annons för en eventuell turnering cirka 2-3 månader i förväg om det ska vara någon vits. Om vi inte ger utbölingar god chans att närvara kan det bli tufft att få den sanktionerad.

  • Odium - Hahaha, jag med jag gillar reglerna som vi har :)

  • Jag skulle också tycka det var kul med en riktig turnering, tror det skulle kunna locka hit även exempelvis mina gamla spelpolare från norr. Med ~15 lokala spelare och kanske lika många tillresta skulle det bli en relativt stor turnering!

  • Shit, det skulle bli riktigt stort ju! Var skulle vi rymma 30 man? Det finns en kvarterslokal här på Carlshem som jag skulle kunna boka, om jag bor kvar här då. Nu blev jag taggad. Ska vi försöka göra så att det händer?

  • Ni kan räkna med att jag kommer att vara med. :)

  • Vi startar en planeringstråd för BUBBLE's MASSIVE Tournament! Det måste bli någon gång i sommar då, om vi ska hinna utlysa i tid?

  • Japp låter bra. Finns dock en dag jag kommer få problem på under sommaren, 17:e juli har storken sagt att han ska komma med utökning men som alla vet ang storken så kan den komma både före och efter. De är lika pålitliga som ett troll utan någon som säger åt den vad som ska göras.

  • Det börjar bli dags att kalla till ett planeringsmöte nu när finalerna i bubble3 strax är färdigspelade. Jag skulle gärna öppna upp en bubble4 snarast (inom ett par veckor), med lite mindre strikta regler som håller på över sommaren. Kanske blir det lite färre spelare, troligen lite färre matcher/tidsenhet. Men det ska inte behöva hindra oss som har tid och lust från att spela bloodbowl i ligaform.

  • +1!

    Jag skulle vilja fortsätta med mitt lag från BUBBLE3 under sommaren. Vi skulle alltså kunna testa på lite Perpetual för en gångs skull.

  • Jag är helt klart öppen för att testa lite nya idéer under sommaren, om inte annat för att veta vad som funkar och inte funkar inför bubble 5. Vidare exempel skulle jag gärna spela en liten turnering innan sommaren som testar reglerna för den större DOUBT-turneringen, när nu den går av stapeln.

  • Som vanligt är jag med på allt.

  • Kan vi inte köra igång den här typ nu? Varför vänta?

  • edited 2 maj 2010 20:29

    Jag är för uppstart snarast. Kanske i samband med Doubt jr nästa helg, så man hinner måla sitt lag först?

  • Jag är för uppstart snarast. Kanske i samband med Doubt jr nästa helg, så man hinner måla sitt lag först?

    Låter skitnajs, ska dra ner till fantasia och köpa in ett chaos lag eventuellt då och börja måla. Hinner jag inte har jag några andra allternativ att köra med :)

  • :0(

    Då blir det BUBBLE 5 för mig

  • edited 2 maj 2010 21:07

    Förslag till upplägg för BUBBLE4

    • Anmälan via tråd på forumet (bara för att jag/seto ska kunna skapa användare i OBBLM) + skapande av lag i OBBLM
    • Ingen anmälningsavgift
    • Inga priser
    • Inga restriktioner om när man får möta vem
    • Inga lottade matcher, bara öppen säsong
    • Rapportering i OBBLM som i BUBBLE3
    • Endast CAS som ger SPP räknas i ligan
    • Coacher tillåts byta lag när som helst under ligans gång. Laget startar om på 1000k TV, men får poäng från sina föregångare.
    • Vinnaren utses genom att räkna samman resultatet av de 20 bästa matcherna under ligan. Så många lär väl de flesta hinna spela fram till DOUBT (21-22 augusti).
  • Låter bra, då man man anmäla ett lag för bubble 4 och sedan börja spela när det passar, vare sig det är redan nästa vecka eller i Junli :). Då kan t.e.x Trukson vara med :)

  • Då kan t.e.x Trukson vara med :)

    Ja, juli finns det fortfarande en teoretisk chans att jag hunnit flytta till Umeå! Ingen som vet av en trea på Haga, Öst på stan Öbacka, Tunnelbacken eller Ålidhöjd?

  • Snacka med Micke, nä skämt å sido. Lägenheter i Umeå växer inte på träd och www.bostaden.se är ett skämt när det gäller bostadsökande.

  • finns massor med 3:or på öbackastrand om man vill lägga ut 8k hyra :D
  • Håll er till ämnet är ni hyggliga.

    mvh
    Moderator-Lars

  • Har ni ärade kommit fram till något ännu, gällande säsongen? Är det NHH's förslag lite längre upp som är det enda? Kanske skulle reglerna sammanställas och placeras i början av tråden i så fall, om inte annat för att göra dem enklare att finna.
  • Jag tycker vi kan köra NHH´s förlsag men med ett slutspel :)

  • Jag gillar också tanken med ett mindre slutspelsträd. För lätt för alvlag att vinna ligan om den spelas a lá Premier Leauge, dvs välj de 20 bästa resultaten (ja, jag skulle lätt hinna med 30 matcher själv).

  • Slutspel sista veckan innan DOUBT, dvs 16-20 augusti?

  • Slutspel sista veckan innan DOUBT, dvs 16-20 augusti?

    Låter perfekt!

    Kan du Daniel "Lisbeth Salander" Henriksson hacka till bubble sidan så den är redo för bubble 4 så man kan lägga upp sitt lag och börja köra över varandra? :)

Denna tråd är stängd.