lite terräng

edited 24 februari 2010 18:28 in Figurmålning etc

vägg 1

vägg 2

vägg 3

Kommentarer

  • Ser rätt bra ut, är det papier-mache du använt dig av?
  • Ser ut som wellpappkartong och spackel.

  • kartong o spackel

  • För att vara dem materialen, är det ett bra resultat.

  • Har du målat klart.

    Designern på övervåningen måste ha varit billig, bruna väggar med brunt golv. :P

    Till skillnad från bottenvåningen där det är Créme-vita väggar med ek.golv, med utsikt över västra stan.
  • haha ska göra lite mer men den är i stort sett klar och det är oranga väggar på övervåningen

  • Oooh.

    Det är "glas" i fönstren.

    Very cool.
  • Är det bara jag som inte tycker att det ser bra ut, utan snarare tvärt om?

  • Well, det är inte helt underbart så att man svimmar av att det är så vackert.

    Men det är inte dåligt heller.
  • Instämmer med Klomster. Som jag tidigare skrev, är det, med tanke på materialen som använts, ett helt okej resultat. Det är självklart möjligt att göra mycket bättre terräng, men då krävs det både teknik och material därefter. Jag har själv byggt liknande terräng, med dessa material vid något tillfälle och vet hur svårt det är att få riktigt snyggt. Idag skulle jag istället använda mig av foamboard på en masonitskiva som botten och utspädd sandblandad PVA för textur, men precis som med målning, är det en utvecklingskurva man följer.

  • Jag tror också man skulle kanske göra det snyggare, men jag tror målning skulle kunna räcka en del där. Lite annorlunda färger och påslabbbande av washer kan göra väldigt mycket. Men grundstrukturen i sig ser bra ut, enda jag skulle kunna tänka mig är lite större bas egentligen.
  • edited 28 februari 2010 20:21

    jo försöker hitta foamboard lokalt men det var svårt och en masonit skiva ska jag skaffa också men jag ska försöka hålla det så billigt som möjligt

  • Det är en rullstol mellan husen på bild 3.

    Jag gillar den sista, rätt cool.

    Men du måste spackla jämnare på den första med postern. Ser hemskt ut.
  • edited 5 mars 2010 19:54

    Dom nya ser helt klart mer lovande ut än den du visade först. Jag skulle dock ha satt ngt form av stöd under trappan. Lite små tips:
    Om du använder kartong som bas så tejpa kanterna med maskerings eller frys tejp du kan också tejpa ett kors på undersidan det minskar risken att den böjer sig.
    Om man använder spakel (vilket jag personligen tycker är mycket bättre än pva+sand då man enklare kan påverka strukturens grovlek genom att använda olike spakel) ska man komma ihåg att det går att slipa.

    edit: Foamboard/foamcore brukar gå att få tag i, men aldrig under dom namnen, Kolla på bokia och så vidare har för mig att det ibland kallas sättskiva.

    MvH Anders Vidmark

  • det syns inte men det finns stöd under trappan ^.^och tejpa ska det bli tack för tipsen

    hehe hittade foamcore på bokia 279 kr per ark lite för dyrt för mig

  • Dom här senare bilderna ser mycket lovande ut, måste speciellt kommentera att du lyckats göra snygga murar =)

    Jag gissar att du skurit ut ett rektangulärt block och sedan skrapat fram formen av stenar?
  • edited 6 mars 2010 10:26

    man skär ett snitt med en vass kniv eller ett rakblad sen så drar man en penna igenom skåran. det går mycket snabbt att göra. Man kan nog skissa ut ett mönster och skära och dra efter det om man vill göra något speciellt

  • Vi har en konstnärsbutik här i Jönköping som säljer foamboard men under namnet "kapaskiva". De tar drygt 100 kr för lite mindre än en kvadratmeter. Bra pris och det räcker till mycket terräng. Så det finns rimligare priser än bokias.
  • Oh, såg ganska kul ut som terrängbit det där. Ser rätt levande (om än knottrig) ut och ser rolig ut att spela med. Om inte annat skulle det vara en passande terrängbit att ersätta en stompa som fetexploderat kanske? ;)

    Vad är det gjort i? Basen ser ut som en pre-made krater om jag inte misstar mig? Eller är du bara väldigt skicklig som får mig att gissa det? ^^

  • basen är en cd som jag limmade en halv frigolitboll på och några bitar metalltråd och täckte med ett sorts flock som är ganska svampigt och efter det så byggde jag upp kratern runt om

  • Riktigt snygg bas måste jag bara säga än en gång, ser väldigt proffsigt gjord ut i mina ögon =)

  • Om du hade..... hur ska jag beskriva det.

    Den ser lite konstigt ut eftersom det ser ut som en brinnande boll med några rökpelare som sticker ut.
    Om du hade gjort rökgrejerna tjockare vid basen mot bollen så hade det sett bättre ut.

    Dock så ser den tuff ut. BooooM!!!!
  • Jag kan säga att detta kommer inspirera mig till när jag ska göra min egna första terräng ^-^
Sign In or Register to comment.