2050 daemon army list

edited 22 februari 2010 19:38 in Warhammer fantasy
hoj hoj har nyligt börjat med fantasy igen å tänkte skriva min arme lista för att få lite feedback om den e bra eller dålig

1 bloodthirster obsidian armor, immortal fury, spellbreaker 550 p
1 herald of nurgle btb, standard of chaos glory, lvl 1 mage 315 p

10 horrors 120 p
12 bloodletters champion 144 p
19 plaugebearers champion, banner 252 p
5 furies 60 p
5 flesh hounds 175 p
3 bloodcrushers 210 p
4 fiends of slaanesh 220 p

2046 p

känns som det är lite units men får bara ha 2050 p och en greater demon känns som det måste man ha, kommentera gärna listan.

Kommentarer

  • Kanske inte jätte rolig att spela med eller emot, (Jag vet inte). Men det jag vet är att man får jobba hårt om man ska få demoner dåliga och den här listan är inte alls dålig. Men rent bra hets mässigt vore det nog bättre med horrors i stället för blood letters och firestorm blade istället för spell breaker.
  • För att få till den därna riktigt sviniga demon-ost-lukten skulle jag byta bort bloodcrushers mot 6 flamers, tveklöst. Flamers fyller en roll som ingen annan enhet i armén kan.

    Sedan är jag tveksam till stubbornbaneret när du redan har så lite poäng. Jag brukade spela min nurgle herald på palanquin, lvl 1 mage och noxious vapours. Den giften räddar ditt skinn så många gånger så det är inte sant. Tänk bara en dark elf assassin som ska dräpa dig. Först ska karln överleva 9 poisoned attacks. Hysteriskt!

    Kanske ta bort en fiend eller två och använda poängen + poängen OM du tar bort stubbornflaggan till att köpa en enhet till. motståndaren kommer ju fastna på nurgleväggen oavsett vad han chargar in med (jaja, förutom enhet med bloodknights med flaming attacks) och då kan det vara najs att ha något att flanka med.
  • jag tycker du ska spela den som den är Demoerna är bra det går inte att komma ifrån men den där listan skulle jag bra gjärna möta framför många andra. Du behöver inte käna att du moste göra den bätre för att ha en tjans så spela med den

  • Den listan skulle få det riktigt jobbigt om du skulle ställa upp på Fantasia Fanatic, men det är så klart en kompetent pitched battle lista.

    Tråkig så det förslår, men det är i och för sig alla builds med coocie cutter Khorne pappor eller vilken greater demon du än vill ha.

    Satsa på Heralder och mer fot grunts, dina rares och specials slår nog hårt så du inte behöver spendera 550 poäng på nått som ingen egentligen vill spela mot. en Khorne eller NUrgle herald general är hård nog för att ta sig an de flesta andra lord level fighter karaktärer och de kostar en mindre än hälften av vad en BT gör. Sen kör du med en scroll/herald, klipp skuret och kul spela med/mot.

    Listan i sig är som jag redan sagt otroligt bra, men den är samtidigt som tagen från en lista av saker som folk minst vill möta då nån säger att han spelar demoner.

    Men om du är ute efter en Waac lista som kommer vinna pitched battles åt dig så funkar det. Skulle i så fall ta bort crushers och sätta in 6 flamers. Då har du allt...

  • tack för alla förslag
    vet alla hatar flamers å det nästan e ett måste i en demon arme.
    funderade faktiskt på att ta bort stubborn banneret som nån sa å lägga in nån till enhet eller öka någon annan.
    Bt han gör nog sitt men fan 550 p å sen klagar typ alla så känns inte så roligt å spela med han som jag trodde. Köpte greater war deamon för så vitt jag vet har greater demons aldrig varit värd sina poäng eller liknande å sen vips i nya arme listan e självklart den ja köpte den festaste så har spenderat mycket på den så lär nog spela med den iaf tråkigt nog :(
  • Jag förstår att du vill spela med en figur om du lagt ner tid och pengar och det ska du självklart göra.
    Det som är bra med Demonlistan är att man kan de enheter man tycker är coola och ändå få en riktigt bra lista.
    Dessutom är det bara fegisar som kör med softa listor, har man Bloodthirster, stubbornbanér och Flamers så har man ju inga ursäkter kvar att ta till förutom möjligen tärningarna;)




    P.s kommer också att spela med demonerna utan bloodthirster, stubbornbaner och flamers så att jag har en liten ursäkt när jag klantar till det:)
  • edited 24 februari 2010 10:20
    Jag satt och skissade på vad jag kunde få till med de gamla demon modellerna jag hade liggande och det blev det här:

    BT
    2 Tz Heralds en med vingar en på disc.

    25 Letters FC
    2x10 horrors med flagga
    6 hundar
    5 flamers
    4 Fiends

    4 scoring units, 3 flaggor, en satans massa magiska missiler....vad ska man säga - gris.
  • Ser iofs inte så farligt ut. Listan behöver en combat karatär för att suporta blodbreven. Den listan får riktiga problem om du möter någon med magiförsvar och något som kan jaga ner flamersarna.
  • Blodbreven får den support dom behöver av Fiends, Hundar och BT.
    Problem o problem, med så snabb armé så väljer man sina fighter rätt bra.
  • Jag missade vad bt betyder "_"
  • Med nya reglerna för Fanatic blev BT aktuell igen i och med att immortal fury ej längre tar upp en hero slot. Men personligen anser jag att mot kompetenta spelare upplever jag den fortfarande som en bräcklig sak för 550 poäng. Sedan att BT är gimpad i två av scenarionen där den ej får flyga påverkar värdet ännu mer.

    Tycker nästan allt som oftast att det är mer mys med en extra herald of khorne på jugge är mer värda poängen. Gör även att du oftast får en eller två till stabila scoring units vilket är extremt viktigt på Fanatic.

    Har gjort några listor som måste speltestas inför Fanatic i år med de nya reglerna får utvärdera efteråt om det blir med BT eller inte.

    En sak jag aldrig förstått är folk som påpekar "den listan är grisig och inte kul att spela emot du borde ha mer fluff" är det bara jag eller spelar man inte för att vinna? Jag utgår ifrån att mina motståndare än vilken ras de spelar bygger en så pass optimerad lista som möjligt och deltar i en turnering för att vinna. Sen även om man är tävlingsinriktad så kan man vara sportslig och trevlig som person och ändå har jävligt kul under tiden man kastar tärning.
  • Problemet med demonerna är att de är bättre än allt annat.

    Det krävs väldigt väldigt lite från spelaren för att en demon arme ska vara framgångsrik. Så om du vill vinna eller komma högt i en turnering och sen höra. Ja men det är väl klart, han spelade ju demoner, så kör på det. Eller också kommer du med O&G eller Empire, då säger motståndet, ahh kul med rolig lista och vinner du så vinner du för att du är duktig. Inte för att du spelar demoner.
  • Håller med Eldborn, demoner är bra nära på självspelande och jag vet flera som oftast legat i botten på turneringar men sedan de började spela demoner ligger nära topen, tillfällighet?......... nej skulle inte tro det.

    //Hampus
  • Senast så placerade Demonerna sig generellt bra men det var en Vampyrspelare som vann, Darkelves tvåa och en Dvärgspelare trea. Fanaticrestriktionerna gör enligt min åsikt att Demonerna är bra i Pitchedscenariona men kanske mindre bra i de andra.
    Problemet med såna här scenarion är att det jämnar ut sig över hela turneringen men att vissa scenarion helt klart passar bättre än andra för vissa raser, det gör att man måste ha tur med matchups för att placera sig högt.
  • Eller att man måse spela VC...
Sign In or Register to comment.