Lizardmen arme

edited 21 februari 2010 02:57 in Warhammer fantasy
Tjenare
Jag funderar på att utöka min Lizardmen arme så att den ser ut som följer

Scar veteran, enchanted shield, burning blade of Chotec, bane head
Light armour, cold one 165
Skink priest, diadem of power, cloak of feathers 115
Skink priest, 2 scrolls 115

13 skink skirmishers, javelin and shield 104
13 skink skirmishers, javelin and shield 104
11 skinks, kroxigor, standard, musician 124
11 skinks, kroxigor, standard, musician 124
11 skinks, kroxigor, standard, musician 124
12 saurus warriors, spears, standard, musician 162
12 saurus warriors, spears, standard, musician 162
12 saurus warriors, spears, standard, musician 162
12 saurus warriors, spears, standard, musician 162
16 saurus warriors, spears full command 222

5 chameleon skinks 60
3 terradons 90
3 terradons 90
3 kroxigors 165

Total: 2250




Blir eventuellt till höstens Fanatic, Jag har provat köra några matcher med den (Proxad) och tycker att den är trevlig att spela med.
Så vad tycker ni?
/ Johan

Kommentarer

  • Oj, det var många dominion points!

    Är überskinksen egentligen värda sin poäng gentemot vanliga? Kostar de inte ungefär dubbelt så mycket?

    Jag tycker att du kan skippa lite grundtrupper för att ge plats åt antingen salamandrar eller razordons.

  • edited 21 februari 2010 21:05
    überskinsken tror jag är vädra i och med att man dels kan köpa dem i femmor, scoutar, kan gå, skjuta 2 skott, long range och ändå poison. Kostar 12 poäng gemtemot 8 på vanliga

    Anledningen till att jag har så många saurusar är att de är fruktansvärt billiga och bra, och skinksen är "typ" det snabbaste i min arme

    men du har nog rätt MG att man skulle kunna ha en salamander också
  • ser coolt ut massa block mer block än min gobbo arme =)

  • Kan säkert vara bra med lite salamandrar, men det är å andra sidan inget du behöver. De är bra mot block, och dina saurusar är rätt bra på att hantera block.

    Och du har skinks och skräp nog för att leda bort saker och ting som sagda saurusar får det lite tungt mot.

    Kör på det du har, testa och se vad du saknar mest och ändra efter lite speltestande.
  • Ser råmäktig ut och borde funka. Ffa kul att spela med och mot, om än inte ssk lätt att spöa skulle jag tro, helst inte i FF scenarion. Jag håller med Eldborn.
  • Ah, jag kanske tar och gör det. Det jag skulle falla platt mot skulle vara wraiths, jag har ju bara 4 magiska attacker
  • Vem kör med wraiths egentligen? Det är ju bara såna som inte kan spela...

    Det är förstås jobbigt om det kommer en 5a wraiths i en match helt plötsligt, men det säger jag varje gång jag sätter mig ner vid AB. Vad gör jag om det kommer en Steam tank och ett altare! Men likväl har jag inte mött en empire spelare på alla mina FF hittills...

    Så satsa på det du har och lev på hoppet för mot allt annat än just wraiths är du grymt bra förbered med en sådan lista.

Sign In or Register to comment.