Enkla och smidiga Tyranidkonverteringar

edited 15 februari 2010 14:22 in Figurmålning etc

Tjo på er!

Jag har gjort lite konverteringar på några av figurerna som inte ännu har existerande modeller.

Skapade figurer

Tervigon Gjord på trygon/fex-kit. Placerade en trygon-torso på fexbenen, och när man jämförde den med vanliga fexar så är denna större. Jag vet att den inte har några "birthing sacs" och jag kommer inte heller sätta några på den heller, dels för att jag är dålig på greenstuff och dels för att jag tycker att han är cool som han är. Men jag kommer sätta på lite termagaunter på basen för att förtyda att detta är en Tervigon istället för en Carnifex på trygonbas.
Harpy gjord på trygon/fex-kit (samma köpta lådor som Tervigonen faktiskt) samt ett par drakvingar. Varför vingarna är blå är för att den fanns på min gamla flygande Hive Tyrant (Ja jag har faktiskt spelat med babyblåa tyranider). Bilden är lite smågammal för jag har lagt till ett par scything talons under Stranglethorn-armarna samt bytat mandiblesen till vanliga trygon-mandibles.
The Parasite of Mortex Gjord av Warrior/ravener/genesstealer/gargoyle-kit samt en hormagauntklo.

On the horizon

Jag har också Doom of Malan'tai som färdigmålad model fast ingen bild på den för tillfället (kameran är urladdad atm) samt så har jag planer på att skapa en "riktig" Tyrannofex. Jag har gjort en redan på enbart fex-kit, men när jag blev klar med tervigonen och jämförde så var han som en ripper jämfört med en gaunt.
Dessutom har jag planer på att försöka fixa någon form av trovärdig Mycetic Spore... men har en avsaknad av idéer, någon som har förslag?

Sign In or Register to comment.