Färger för Chaosbloodbowllag

edited 13 februari 2010 17:15 in Figurmålning etc

Var det någon som hade en sprue plast beastmen eller? Jag blev så mutationsglad så jag har banne mig inga "normala" beastmen kvar i laget längre!

Omröstning: Vad ska jag måla mitt Tzeentch Blood Bowl-lag i för färger? (viska om ni inte vill kladda ner tråden)

  • a. Main: gul, offset: blå, detail: silver
  • b. Main: blå-lila, offset: guld, detail: gul
  • c. Main: silver, offset: blå, detail: gul
  • d. Main: silver, offset: blå, detail: guld
  • e. Main: blå-lila, offset: gul, detail: silver

Edit: För info om min målningsstil samt vad jag redan har för färger på mina lag, se denna sida

Kommentarer

  • edited 12 februari 2010 15:34

    Jag tycker också A.

  • A, gult är häftigt. Jag kan rekommendera svart offset; ger max kontrast och ser riktigt bra ut!

  • för att inte hålla med mängden; B!
  • Svart+gult funkar inte på Tzeentch. I min mening funkar det bara överhuvudtaget om man vänder på färgschemat till [main: svart, offset: gul, detail: whatever]

    Vid närmare studie av mina Chaos Warriors har jag beslutat att ta bort alternativ (a) ur leken. Gult kommer inte att funka som huvudfärg då plastgubbarna har för låg nivå av detaljer. Alla skavanker skulle synas alltför bra. Vinnare blir således färgschema (b).

  • Vill tillägga att som umebo i grund och botten är svart och gult fruktansvärt fult. Inga apfärger i denna liga tack!
  • Svart och gult? Nej fy, ingen vill väl se ut som:

  • Moderatormode: Det här är ingen hockeydiskussion. Tog bort irrelevant inlägg.

  • Ännu mer borttaget. Släpp hockeyn och koncentrera er på färgschemat.

    mvh
    Lars, moderator

  • Oj vilken skruv mitt tidigare inlägg tog, sorry, det var inte tänkt att skapa debatt. :)

    Blått + lila på tzeench är aldrig fel, du kan ju titta på exempelvis coolminiornot.com för lite inspiration (fyll bara i tzeench i sökrutan, sen kan man sortera i fallande ordning efter betyg om man vill se de mest uppskattade modellerna).

  • Jag tycker absolut att du ska satsa på en lite mera "ovanlig" tzeentch-färg, det var därför jag röstade på gult!

  • Om man har ett konto på Talk Blood Bowl kan man kolla in den här tråden, där det finns två olika Chaoslag (ett blått och ett brunt), men även Underworld och lite orcs :)

  • Hear ye, hear ye. Jag har kommit på den perfekta kompromissen. Inverterat färgschema på mina warriors. Voilá. Gul som main colour på hela laget utom de som har chaos armour.

    Seto: Jag tror huvudparten av mina beastmen kommer att ha en hudfärg som ligger någonstans mitt emellan de där två lagen. Jag tänker Shadow Grey->Bleached Bone (har testat kombon tidigare på min Cowboys apothecary, den funkar okej). Men ett annat bra hudschema för Tzaangor vore ju mörkbrunt skinn och grå/vit päls. Jag funderar på att blanda lite i laget.

  • Låter ju riktigt bra! Jag hoppas du kör på ljus päls med mörk hy, jag tror det kan bli skitfränt.

Sign In or Register to comment.