Demoner och annat elände.

edited 8 februari 2010 22:44 in Warhammer fantasy
"Kära Bullen" jag är en kille som har spelat demoner i fantasy nu på två turneringar, nu i år har jag fått mindre poäng att leka med, jag är varken bra eller dålig på att spela utan lite mittimellan.
Nu har jag spelat tre matcher enligt Fanaticrestriktionerna och jag tror inte att Demonerna under de här premisserna (med scenarion och dessa restriktioner) ska ses som speciellt ostiga längre.
Det jobbiga är att min nya relativt veka setup har renderat två brakförluster och en oavgjord.
Snälla Bullen hjälp mig att stå emot Bloodthirsters, sirensongs flamers och liknande. Jag vill ju bara få kompisar och ha roligt, trots att mina motståndare spelar med Steamtanks, Abominations och annat otyg.
P.s det är Wrestling på både Eurosport och TV4 sport och jag är rädd att Jorden snart går under.
D.s

Kommentarer

  • Det är nackdelen då en lista är internt obalanserad och man sätter en begränsning på armén som sådan istället för på specifika enheter (vilket såklart blir för plåttrigt).

    En demon lista med BT, Siren song, flamers m.m tror jag fortfarande står sig. Dock som du säger, tar man inte det hårdaste som finns och måste spela med 2050pts så får man det nog tufft.

  • Jo precis, det här var inte meningen som gnäll utan jag tycker att det är bra med begränsningar.
    Min kompis kommentar (Ogres) kommentar innan vi skulle spela säger väl det mesta: "För en gångs skulls känns det som att jag har en chans" Den matchen slutade oavgjort och var faktiskt en riktigt trevlig och strategisk match.
    Det du sa först håller jag helt med om och ett system där vissa enheter och kombinationer skulle bli dyrare skulle nog "stämma bättre" ur balanssynpunkt.
  • Fast när ni börjar fundera och klura på ett sånt system så kommer ni sakteliga falla in under samma träsk som kompen befinner sig i, det går men är tungt.

    Demonerna placerade sig mycket bra på Mästarmötet där det var en skara av mycket bra spelare och stenhårda armeer efter ETC-restriktionerna. Där får dom bara 2000p.

    Mvh
    Hampus
  • På Etc är det vad jag förstått rakt av pitched battles väl?

    På FF då det är mera scenario baserade matcher så kan det bli lite svårt för demoner då de plötsligt har 200 poäng mindre att röra sig med. Man blir nästan tvungen att göra en point denial lista. Nått som motståndaren inte kan ta av dig utan att själv tappa en arm och ett ben.

    Men det är å andra sidan kanske ett av de bästa sätten att sakta ner demonernas framfart. Hade vi sluppit greater demons och sett infanteri baserade demon armeer utan fläsk hundar komma springandes från alla håll och kanter och 2x6 flamers som steker bort allt. Så hade det varit rätt kul att få stångas mot lite demoner då och då.
  • Det som är lite trist är att utan Stordemonerna så har man ingen riktig monsterdödare i listan.
    Min förra lista var specialdesignad för att slakta drakar, steamtanks och liknande.
    Hursom jag bjuder gärna upp till dans om ngn är sugen på att spela mot en ganska soft demonlista.
  • En Khorne herald med st7 och kanske till och med på en Jugger är rätt kompetent monster dödare. Nu senast på FF var det förstås lite brist på stora monster och feta flygande drakar.

    Så det kanske inte är hela världen att du inte har en stor demon. Stor och point denilig, men det är inte så kul att bara gömma bort sin 550 poängs kille, bättre att sprida ut poängen på mer saker som rusar fram och dreglar allt vad de kan! :)

    Jag kan spela om du är sugen, Söndag, måndag är jag ledig och redo. Sen blir det lite svårt resten av veckan.
  • Jag jobbar en hel del natt den här veckan men nästa vecka ser det lovande ut.
    Jo det är roligare med mer grejer, ska snickra ihop en vagn av ngt slag känns som ett
    kul projekt.
Sign In or Register to comment.