Fancy Fanatic INFO

124

Kommentarer

  • edited 11 mars 2010 04:16
    Hmm... Ska jag vara ärlig så har jag aldrig spelat med ödlorna förut. Så man ska inte hurra över att jag kommer i ens grupp för med en ny armé och en drängfylla i kroppen så kommer det att bli rörigt!!!
    Tyvärr? har jag upptäckt att all min tävlingsinstinkt försvinner när jag spelar med några öl i kroppen.
    Jag såg att jag är snäll, jag charmade Dea så duktigt idag när jag var inne i butiken, sen så antar jag att det finns andra kylmöjligheter än en snödriva.
  • edited 12 mars 2010 11:34
    Du är alltid snäll Pannan. Till och med innan ölen börjat verka. Du är så ödmjuk när din demoner kliver över mina råttors lik. Och som det ser ut blir det nog inget avhopp för mig. Jag skulle som reserv vara beredd ändå men mina skäl till avhopp lindrades.

    @Eldborn: Jag kommer nog i framtiden att konvertera ett Hell Pit Abomination för 60x100 bas men fram tills dess ser du min Jätteogre på 50x50 bas, som jag dessutom får stöd för. Dock ska vi se om inte Dea tillåter en ändring av min lista nu när vi vet hur doomwheelet fungerar. Jag har bara väntat på att få bekräftelse på att den "blind chargar" och därmed enligt mig blir värre än abomination för sina billiga 150pts (jag kan nog grilla mycket med mina zzzaps!).

    Men vi kan ju starta en fråga här: Hur påverkar stormbanner zzzzaps från doomwheel? Är autohit en autohit oavsett eller är det en 4+ på en D6 för att se om den får zappa? Och om så, slår jag en D6 per zzzzap! eller för doomwheel i sin helhet likt när man slår för andra warmachines som inte använder BS?
  • Skönt att slippa råttorna:) Doomwheel borde väl funka som andra krigsmaskiner?
    Jag undrar om vi ska modifiera poängen för t.ex bordskvartar? Det brukar bli lite obalanserat under
    2000p annars (enligt mig då förstås)
  • När det gäller Doomwheelets skytte och Stormbanner är det ju så att Zzzzaparna är magiska. Alltså bryr de sig ej om banneret.
  • edited 13 mars 2010 08:47
    Tack moggelito. Jag skrev ett långt inlägg om hur det inte skulle vara självklart, men jag ändrade mig. Självklart är det så och så länge det inte skrivs något från GW så är det ju det du säger som bör gälla. Ursäkta att jag tog plats med en onödig fråga.
  • Nemas problemas och du tar ju aldrig onödigt med plats. Rats for the win!
  • edited 14 mars 2010 01:32
    Styrande är väl i vilken fas zappen kommer? Skyttefasen eller magifasen? Annars skulle man kunna använda samma logik på att enheter som just woundats av Chillwind får skjuta ändå bara deras attacker är magiska.
    Jag kan absolut köpa att zappen kommer ändå (baserat på annan, här ej specificerad regel) men inte beroende på huruvida attackerna är magiska eller ej.

    Toppenkväll ikväll f.ö. Svindyr belgisk öl (kroppslig träning) och många gobbar målade. Kanske, kanske att man hinner klart i år...
  • Ångesten har börjat komma krypande nu har målat 2 squads har massor kvar nå bara och nonstop måla nästa vecka

  • edited 14 mars 2010 11:17
    Ah, Ovärdersvimeln bryr sig inte om magiskt skytte. Hjulet kan fortfarande påverkas av chillwind. Då var det inget. Carry on...

    Gobbar kvar att måla: 16. Kan gå.
  • edited 14 mars 2010 14:05
    Stormbanner påverkar inte magical missiles. Zzzap! händer in shooting phase men är magical.

    Modeller kvar att måla/konvertera:
    Måla klart mitt Hell Pit Vidunder
    Måla klart Plague Furnace
    Måla 3 Ratswarms (Vindunder döden kräver ju att jag har).
    Konvertera och måla en Plague Priest på Great Poxed Rat.

    Det ska väl hinnas?
  • Kvar att göra, limma ihop en BSB...
    Kan väl hinnas?
  • 2.5 ogres och trapers kvar

    Borde gå

  • Jag tycker ni fokuserar på helt fel saker, vem bryr sig om vad ni har kvar att måla när ni kan svara på vad ni köpt att dricka!

    Själv har jag investerat i bl.a. följande: Ichtegems Grand Cru, Samichlaus, Maredsous 8, Westmalle, Aventius weiss-Eisbock, Bötet Barley Wine samt Brooklyn Black Chocolate Stout.

    Mmm...idel finöl.
  • Öl?
    Det är ju bara oraffinerad whisky, och då måste det ju vara bättre med den förädlade produkten..
    Funderar på om jag skall ta med den vanliga tioåriga Ardbeg:en eller en Ardbeg Uiegadail.
    Givet är att ha med minst två sorters gin (och lite tonic mot malariamyggen).
  • Själv drömmer jag om fulöl... Vad är det för fel med TT..
  • Hur Fancy är det?
  • Man får väl se till att vara fancy som person helt enkelt. Själv ska jag köra på vanlig öl och cider. Blandat är gott!
  • Jag känner mig rätt ofancy med mitt val av dryck, men jag skyller på att jag ligger väldigt nära en flytt som innebär sammanlagda utgifter på 28524,5kr denna månad... Nej Guinness, Kilkenny, Carlsberg och en flaska Famous är nog fancy för min plånbok då Fancy Fanatic slår upp dörrarna.
  • Jag tror att de blir rödtjut och t-doja för min del...
    Skämt och sido en flaska Cotes-Du-Rohne som måltidsdryck och sen kommer jag att botanisera bland finölen senare i veckan.
    Rödvinet är väl naturligtvis till för att bjuda bort en del av, finns det ngt man blir less på så är det rödvin efter ett tag.
  • edited 15 mars 2010 11:50

    Jag ska raida ersboda så fort jag kommer till Ume fin öl ska inhandlas synd att brooklyn-schneider inte finns nå mer nå finns nog något annat som smakar fint

  • Jag har köpt 15 Andersson, billigaste jag kunde hitta.
  • Gruppomgångarna Fantasy

    Grupp 1

    Match 1:
    Morgan Flank - Erik Öhman
    Björn Pilebro - Lars Eldborn

    Match 2:
    Erik Öhman - Björn Pilebro
    Morgan Flank - Lars Eldborn

    Match 3:
    Erik Öhman - Lars Eldborn
    Morgan Flank - Björn Pilebro

    Grupp 2

    Match 1:
    Olov Nordvall - Kristian Nilsson
    Niclas Ledin - Jim Robertsson
    Benjamin Hyvönen - Daniel Lathi

    Match 2:
    Niclas Ledin - Daniel Lathi
    Benjamin Hyvönen - Olov Nordvall
    Kristian Nilsson - Jim Robertsson

    Match 3:
    Daniel Lathi - Kristian Nilsson
    Niclas Ledin - Benjamin Hyvönen
    Olov Nordvall - Jim Robertsson

    Grupp 3

    Match 1:
    Dea - Emil Bergmark
    Pontus Boström - Patrik Edström
    Kristoffer Mannberg - Jonathan Edlund

    Match 2:
    Pontus Boström - Jonathan Edlund
    Emil Bergmark - Patrik Edström
    Dea - Kristoffer Mannberg

    Match 3:
    Patrik Edström - Kristoffer Mannberg
    Emil Bergmark - Jonathan Edlund
    Pontus Boström - Dea

    Grupp 4

    Match 1:
    Andreas Aronsson - Niklas Fällman
    T3 - Marcus Persson

    Match 2:
    T3 - Niklas Fällman
    Andreas Aronsson - Marcus Persson

    Match 3:
    Marcus Persson - Niklas Fällman
    Andreas Aronsson - T3

  • edited 16 mars 2010 08:23

    Gruppomgångarna 40K

    Grupp 1

    Match 1:
    Markus Eriksson - Johan Hofverberg
    Robert Lindberg - Oskar Andersson

    Match 2:
    Johan Hofverberg - Oskar Andersson
    Robert Lindberg - Markus Eriksson

    Match 3:
    Oskar Andersson - Markus Eriksson
    Johan Hofverberg - Robert Lindberg

    Grupp 2

    Match 1:
    Sven Eckerskog - Niklas Bengtsson
    Ola Örnberg - Falle
    Patrik Ylmefors - Lars Bergström

    Match 2:
    Sven Eckerskog - Patrik Ylmefors
    Ola Örnberg - Lars Bergström
    Falle - Niklas Bengtsson

    Match 3:
    Falle - Patrik Ylmefors
    Lars Bergström - Sven Eckerskog
    Niklas Bengtsson - Ola Örnberg

    Grupp 3

    Match 1:
    Simon Brändström - Jonas Kriström
    Per Andersson - Tommy Markström
    Daniel Tarander - Johan Dyrlind

    Match 2:
    Jonas Kriström - Daniel Tarander
    Johan Dyrlind - Tommy Markström
    Simon Brändström - Per Andersson

    Match 3:
    Per Andersson - Daniel Tarander
    Tommy Markström - Jonas Kriström
    Simon Brändström - Johan Dyrlind

    Grupp 4

    Match 1:
    Skägg - Linus Söderberg
    Daniel Krigsman - Johannes Boo
    Andreas Ylmefors - Peter Strandgårdh

    Match 2:
    Linus Södergren - Daniel Krigsman
    Andreas Ylmefors - Johannes Boo
    Skägg - Peter Strandgårdh

    Match 3:
    Daniel Krigsman - Skägg
    Johannes Boo - Peter Strandgårdh
    Linus Söderberg - Andreas Ylmefors

  • Omgångarna är sammansatta i första hand för att alla ska få så stor variation i arméboksväg som möjligt. Efter det så lottades matcherna.

  • Finalomgången paras enligt följande:

    Fantasy:

    Ettan grupp 1 vs ettan grupp 2
    Tvåan grupp 1 vs tvåan grupp 2
    Trean grupp 1 vs trean grupp 2
    Fyran grupp 1 vs fyran grupp 2
    Femman grupp 2 vs femman grupp 3
    Sexan grupp 2 vs sexan grupp 3
    Ettan grupp 3 vs ettan grupp 4
    Tvåan grupp 3 vs tvåan grupp 4
    Trean grupp 3 vs trean grupp 4
    Fyran grupp 3 vs fyran grupp 4

    40K:

    Ettan grupp 1 vs ettan grupp 2
    Tvåan grupp 1 vs tvåan grupp 2
    Trean grupp 1 vs trean grupp 2
    Fyran grupp 1 vs fyran grupp 2
    Femman grupp 2 vs femman grupp 3
    Sexan grupp 2 vs femman grupp 4
    Sexan grupp 3 vs sexan grupp 4
    Ettan grupp 3 vs ettan grupp 4
    Tvåan grupp 3 vs tvåan grupp 4
    Trean grupp 3 vs trean grupp 4
    Fyran grupp 3 vs fyran grupp 4

  • Bra att du lägger ribban för drickat, Kaptenen! Kommer nog tyvärr inte att kunna matcha samlingen, särskilt inte efter att du varit och länsat Ersboda-systemet, men något kanske man kan producera... Synd att man inte hade disciplinen att spara belgarna från, eh, Belgien (...) till den här helgen.

  • Justering gjord i lottningen grupp 4 pga yttre omständigheter.

  • dea
    edited 16 mars 2010 15:44
    Lite uppdatering till helgen.

    Vi ska försöka börja första matchen 10.15, skulle rekommendera att ni inte är senare än 9.45 (ni vill väl inte missa Falles fördrink:-) och lite allmän information om dagen)

    Tidsschema
    Introduktion - 09.45 - 10.15
    Match 1 - 10.15 - 12.15
    Lunch - 12.15 - 13.15
    Match 2 - 13.15 - 14.45
    Match 3 - 15.00 - 16.30
    Match 4 - 16.45 - 18.45

    Under dagen är det stängt för besökare (familj undantaget). Efter middagen kl. 20.00 är det eftersläpp (kostar 50:-/person).

    //Andreas
  • stabilt, nu är det bara att ladda inför lördagens drabbningar. Måste se till att placera mig lite bättre än fjolårets plattfall.
  • Måla måla måla
Sign In or Register to comment.