ang High Elves

edited 25 januari 2010 18:38 in Warhammer fantasy
Tänkte bara höra vad folk har för uppfattning om hur High Elves fungerar. Jag har tänkt börja med dem men har inte spelat mycket fantasy alls sen 6ed. Vad jag jag har förstått är de ganska svåra att spela med.

Kommentarer

  • Hemsida

    Tja!

    Jag skulle rekommendera dig att kolla på www.ulthuan.net, ett forum enbart dedikerat för High elves-spelare.

  • Jag har spelar Hög alverna i ett par år nu.

    Och mitt tips till dig är. om du vill spela Spetshattarna, försök inte göra allt!

    Allt i din arme kostar mycket och tål lite. De har väldigt hög potential att göra skada, de är relativt stabila då det kommer till fear/terror och är bland de hårdast slående i närstrid näst efter Darkelves och Chaos warriors.

    Men som jag sade du kan inte göra mer än max 2 saker, så innan du går lös och handlar alver ska du sätta dig ner och fundera hur du vill spela.

    magi tung, skytte tung eller närstrids orienterar. sedan finns det förstås varianter på hur du kan kombinera allt.

    Magi/skytte har så klart bra synergi. Även Närstrid/skytte kan funka hyfsat. Lämna aldrig din fagra ö utan minst 2 Bolt throwers är ett bra tips.

    magi/närstrid är lite svårare att kombinera eftersom du kommer att sakna lite tank karaktärer och en kitad alv lord slår rätt hårt och kan ta en hel del smisk innan mamma kommer och tar dig i örat.

    Sedan kostar närstrids nobles i stort sett noll och ingenting för vad de kan smiska ut.

    Men Steg ett. hur vill du spela. Magi/skytte eller Skytte/Närstrid?

    Alla dessa frågor och varianter på en alv arme är helt utan Stjärndrakar i åtanke.
  • Man tackar så mycket för tipsen =) Ska fundera ut något smart. Hade ju dock gärna velat ha en drake. Så mycket häftighetsfaktor i dem. Vad tror du om en BSB, flyr alverna ofta?
  • BSBs är alltid bra, men med en drake kommer du att behöva dina två återstående hero-choises till magiker...
  • Okey, trodde det räckte med en scroll caddy jag.
  • Det kanske räcker, men det är så mycket stabilare med 2 lv2or som har seerstaff/scroll och sen silver wand och 2 scrolls. Då får du en kapabel magi fas och ett mycket starkt magiförsvar.

    Lore of Beast och sen tar du beast covers och wolf hunts på seer killen. Pang- Du stoppar andra monster och kan få din drake att röra sig så mycket mer.
  • Ok, tackar för tipset =) Låter lockande. Förlorar ju dock Battle banner men det kanske inte är livsviktigt.
  • Kör man med en Stardragon kommer det mesta i matchen att kretsa kring den. Det andra du har ska mest stödja draken och själva försöka överleva för att inte ge bort några poäng. En BSB med Battle Banner är aldrig fel, men i turneringssammanhang är 2x lvl 2:or det säkrare valet. Annars riskerar din drake att stå still flera turer ifall du möter någon som tar Lore of Beast och får Beast Covers..

  • Ok, låter lite jobbigt. Anses Stardragon som väldigt grisig eller?
  • Ganska, speciellt om man kör 2+ save med Reroll och 4+ ward (vilket man gärna gör eftersom killen är gjort av papper) :)

  • Ok, synd. Jag är så sugen på drake och känne bara onödigt att använda någon av de andra drakarna när det finns en större. Jag får väl köra på 3+save istället då haha!
  • Kör med Dragon Mage! Kanske inte det bästa men klart det coolaste alternativet

  • Stardragon är grisig, men det finns mycket annat i warhammer världen som är grisigt. Man behöver inte vara rädd för tjära och fjädrar bara för man kör med Stardragon. Ska man köra HE drake så är stardragon klart bäst, men som Termos säger så får man plus i kanten om man kör dragon mage :)

  • Hehe ja jag hoppas jag slipper tjära och fjädrar (även om doften av tjära är ganska angenäm). Jag håller med om att dragonmage är cool men den känns ju faktiskt bara riktigt dålig. Hmm mycket svårt det här. Usch!
Sign In or Register to comment.