Hivefleet Special Beam

edited 17 januari 2010 00:08 in Figurmålning etc

Nu när tyraniderna är på g. igen började jag bygga lite tyranider igår. Jag började med en warrior, jag hade inte tänkt konvertera så mycket men hade i alla fall tänkt göra nånting åt svansen (tycker den ser lite löjlig ut när den står rakt ut som den gör i vanliga fall), sen när jag väl börjat fick jag fler och fler idéer... hur som helst så här ser den färdiga (men omålade) warriorn ut:

warrior warrior2 warrior3 (samma warrior ur 3 olika vinklar)

Ber om ursäkt för risiga bilder (hade bara mobilkameran till hands) ska försöka fixa bättre bilder snart. har även byggt lite gaunts som jag ska börja måla nu!

Kommentarer

  • Svansen är enkel att göra något åt. Använd lite värme, t ex lågan från ett ljus och böj till svansen när plasten mjuknat tillräckligt. (Kräver lite träning, annars rycker hela svansen av hettan, så testa på gjutramarna innan det blir skarpt läge på modellerna).

    Detta går alldeles utmärkt att göra på alla plasttyranider. Har själv gjort det på ett stort antal småkryp, samt mina Warriors och den Carnifex jag fortfarande inte börjat måla än...

    Att göra så omfattande konversioner som du gjort är inte kostnadseffektivt nog för min budget... =/, med beroende på hur den målas, kan det säkert bli bra.

  • Jag gillar idén med arach-Nids, och är det inte allt för besvärligt att göra (kontra värma/böja svans) så varför inte? Både nya Tervigonen & Tyrannofexen skulle ju lämpa sig som scything talons = ben kryp, man kommer ganska långt med bra idéer och greenstuff.
  • Tänkte bara säga att om man ska böja plast finns det nåt som heter salt dipping: link

  • tack för tipsen, men det kommer nog inte bli något svansböjande, det blev skojigare och större med greystuff och jag har ju en förkärlek till stora figurer =)

    har målat en gaunt ska slänga upp en bild så snart jag fixat bättre kamera

Sign In or Register to comment.