Manus Sanguis - Nya tag

edited 15 januari 2010 02:12 in Figurmålning etc

Nu har jag kommit en bit på vägen och planerar att göra klart det mesta av armén inom de senaste veckorna. Kommer ladda up lite wips i den här tråden tänkte jag också.

Bilderna blev lite breda, så jag länkar till cmon istället:

Manus Sanguis - Devastators

Manus Sanguis - Terminators

Manus Sanguis - Terminator Sergeant

Manus Sanguis - Terminator Chaplain

Kommentarer

  • Jadu Sven. Som alltid otroligt härliga figurer du får ihop. känslan i dom. såklart målningen också. Rent men ändå smutsigt. tip topp 10 points på min skala du. grymt vackert som alltid

  • Hmmm....var det dessa modeller som blev utsatta för den mest osannolika händelsen att de nästan brann upp? Commission?
  • Ruskigt snyggt målat det där, tycker om den matta effekten som modellerna har speciellt.

  • Vad använder du för färger till det röda? Jag är värdelös på att måla rött. Blir bara kladdigt...
  • Imponerande! Jag läste om den förra "incidenten" måste på sätt och vis kännas tungt att måla samma armé igen.
    Jag har sett lite annat som du har målat och du är ju verkligen duktig på det du gör.
  • edited 18 januari 2010 12:43

    Tack för kommentarerna. Angående det röda så svarade jag nyss en kille via PM's på cmon så jag hoppas det är okej med att jag crtrl-c/ctrl-v:ar det.

    From a black undercoat I used a mix of Citadel scab red and red gore (around 50/50.. perhaps more red gore then scab) with Chaos black, the first mix was very dark. Then I progressively added more scab red+red gore for each new highlighting step to pure red gore and scab red. On the edges of the armour facing upwards I used vallejo model colour neutral grey, but codex grey would work as well. This was done once, and then I glazed the edge highlight with the scab red + red gore mix to make the transition less hars,h and reapplied the grey edgehighlight once more, but on a smaller area, to finish it off. On my newer stuff I have added another brighter edge highlight to some places to represent small lightreflections, which would be equal to adding some white to the mix or just use a whiter grey.

    That is the basic colour, then I weathered it a bit with some browns and added wear and tear with silver metals.

    Brukar du använda Blood red? Det är en besvärlig färg att använda och jag använder den oftast endast i små mängder. Vallejo Model Colour har flera fina röda färger och jag gillar merchrite red också även om den är lite gråaktig, brukar oftast lägga på något tunt lager av en annan rödfärg för att få en mer mättad röd.

  • edited 18 januari 2010 14:31
    Ja, blood red är inte särskilt bra på större ytor märkte jag för ett tag sedan. Mitt största problem är att mina figgar alltid drar åt old-school/cartoony hållet, vilket iofs jag ofta tycker är coolt. Men jag får sällan till den realistiska känslan.

    Edit: Tack förresten för att du delar med dig av tricksen!
  • Ser kanon ut Sven! Vad blir nästa arbete?

  • Vad är fluffet bakom dina blinda Vanguards? Sjuk snygga i alla fall!
  • Oerhört snyggt. Normalt sett har jag inte tyckt om modeller med ett guld-aktigt färgschema, men som du målar kan man inte göra annat än tycka om =)

  • Vanguardsen är ju fruktansvärt bra, originellt och bra utfört.

  • Vanguarden med goggles ser lustig ut.

    Sjukt hög standard. Gillar skarpt battle damage på skölden, hur gör du det? Är det med sån där salt teknik som det användes på den där space marinen i en annan tråd eller har du ett annat knep?
  • gillar dom starkt specielt all battle damage och slit på rustningerna ända jag är skeptisk mot är beakin med glasögon men resten är toppen

  • När kommer noshörningen på bild?
  • Tack för kommentarerna! :)

    @klomster: Det mesta av effekten är bara målat med en pensel, på sköden gjorde jag nog lite skador med en kniv innan för att få mer djup i det. Jag kommer använda en maskningsteknik på fordonen.

    @Jim: Jag har bild på den när den är nästan färdig, tyvärr finns det inga på den när den är helt klar eftersom jag gett den till Marcus nu. Jag kan lägga upp bilden imorgon

    Fluffet bakom de utslitna ögonen. Det finns saker som en dödlig inte klarar av att se igen. Hela Manus Sanguis balanserar på en skör tråd.

  • Riktigt snyggt, hur gör du förresten skuggningen på dina purity seals?

    Sen var det också intressant men den där turkos-aktiga färgen som du har i de inverterade hörnen, ser bra ut och ger en fin känsla av att den varit ute i väder.

  • Mycket imponerande, gillar verkligen koppar oxideringen du gjort på den!
  • edited 29 mars 2010 22:22
    tack! Purity sealsen gör jag från mörkt till ljust.

    Bas: Charadon granite,
    HL1 ch gr + khemri brown,
    HL2 Khemri brown
    HL3 Khemri brown + dheneb stone
    HL4 Dheneb stone
    HL5 Dheneb stone + Vallejo ivory
    HL6 Vallejo Ivory

    Stegen går väldigt fort och jag använder tunn färg. Skippar ibland stegen HL1 eller HL5 och späder bara ut färgen lite mer med vatten.
  • edited 1 april 2010 18:43

    Har du valt att inte limma dit förarluckorna, eller sätter du dit dem senare?

    Och skall det stå något på scrollsen?

    Att den är toksnygg orkar jag inte gå in på...

  • @Per: Jo den var ju inte riktigt klar här, skrollsen har fått text nu. Men det var väldigt bra att du sa det om förarluckorna. Jag hade tänkt måla marinen först och sen sätta dit dom, men jag glömde.

  • Några snabba bilder på det jag jobbat på sen sist. Kanske lite småpill kvar, crusadern ska nog få lite mer skit på banden och på andra ställen, men i stort sett klara. Kommentarer uppskattas!

    Tyvärr är figurerna större än min vanliga bakgrund jag använder men jag fixar till det sen till de riktiga bilderna.

    Drop pod 1

    Drop pod 1: Länk till stor bild

    Drop pod 2

    Drop pod 2: Länk till stor bild

    Land Raider Crusader

    Land Raider Crusader: Länk till stor bild

  • Fan vad nice! Jag gillar ljuset på landraider!

  • Impressive, as always. Altaret blev riktigt bra.
  • Har raidern en solfångare?
  • sven du är störd :D
Sign In or Register to comment.