Regelfråga "Crack shot"

edited 13 januari 2010 21:28 in Warhammer 40k

Sitter med drägglande käftar läsandes Imperial Guard codexet och snubblar på regeln "crack shot" som knight commander Prask (lr liknande namn) har och hittar inget i allmänna regelboken. Hittar dock något i Eldars codex. Är det samma crack shot regel som gäller i båda?

I sådana fall så en leman russ skjutandes 72" S8 ap3 med BS 5 och man dessutom inte får något coversave på OCH att alla misslyckade wounds får man rerolla. kan det vara så härligt sant?

Kommentarer

  • Knappast.

    Crack Shot är väl inte en Universal Special Rule, så troligtvis gäller bara det som står i gardeskodexet.

  • Googlade mig fram till samma sak jag med Per. tackar ändå för svaret :D

    (och det går dåligt å lira imorrn tyvärr. Har glömt svara dig bara. Gärna dagtid i helgen lr något liknande. kan höras av mer snart igen :))

  • som jag förstår det så står regeln på sid 58 i ippe codexen dvs: bs4, +1 på armour pen rolls samt reroll på Wounds mot Monstrous creatures...

    ... men hoppas kan man ju ;-)
  • Hell yeah. satt på muggen och läste det hela och sket bokstavligt talat på mig när jag läste det. då jag tänkte på crack shot regeln i eldar codexet så ha ha. men som sagt. vad är en bal på slottet.. förrutom en toastol full av lycka.

  • edited 14 januari 2010 01:33

    Men hans regler är rätt hyggliga, synd bara att han är lite väl dyr. Men sätt honom i en punisher med heavy bolters och en heavy stubber så behöver du bara peka på ett monstrous creature så försvinner det (förutsatt det inte har 2+ save eller mer än 6 i toughness. Men T6 och 3+ save fungerar att få bort).

    Kostar som en land raider, men rätt rolig att spela med å andra sidan =)

  • Personligen tycker jag att han passar bättre i en Exterminator. Då kan han dessutom ta hand om det mesta i pansarväg. Och ge honom en lascannon, just to be sure.

  • Och slänga på multi-melta sponsons också? Då kan man snacka heavy anti-tank duty.

    Beroende på armén kan jag hålla med om att han passar bättre i en exterminator, men att ha honom i en punisher är väldigt roligt =)

  • Han är också hysteriskt kul att använda mot 3+ Save arméer i en Executiner med plasma cannon sponsons och en lascannon.

    Fast en Vanquisher med en lascannon och multi-melta sponsons är dock bästa valet om fi har en massa pansar.

Sign In or Register to comment.