Måla Biker-Chaplain.

edited 10 januari 2010 01:00 in Figurmålning etc

Jag sitter här med en hopsatt men o-primad bikerchappe, och funderar på målningen. En helsvart snubbe på en helsvart mc känns lite trist.

Skulle det funka om jag målade huvuddelen av mc-n som resten av mitt chapter, och nöjde mig med att måla typ främre stänkskärmen och kåpan svart? Chappen skulle givetvis förbli svart.

Kommentarer

  • Låter som en bra ide skulle ha gjort nått liknande själv.
  • jag gillar enhetliga armeer. blev det rätt ord? aja ni förstår iaf. Så kör chaplainen i samma färg som resten av armen men med svarta shoulder pads och lr dylikt. rocka på med bikesen Per!

  • jag tycker du borde måla hela cykeln i chapterfärgen och måla kaplanen svart.

  • Eftersom jag redan har fyra (jumppack, till fots, terminöt och counts-as-cassius) svartpansrade fältpräster, så får nog den femte också bli svartpansrad.

    Nu har jag börjat måla cykeln, och vore jag smartare så skulle jag ha målat hela cykeln i chapterfärgerna för att sedan kanske måla över med svart. Det var en för bra tanke, så den kom jag på tio minuter efter jag målat framdelen av cykeln svart... Fan.

Sign In or Register to comment.